Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 43

Temat: [156 2,4] Duuuuży problem - zapowiada się duży wydatek

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    ten silnik jest odporny na niedostatek oleju, wiem z doświadczenia gdyż miskę rozwaliłem i jtd jeszcze kilkanaście ładnych kilometrów dał radę, po naprawie dalej jeździ bezproblemowo.
    Z góry odpowiadam, o rozwalonej misce wiedziałem tylko że to było w Szwajcarii o 2 w nocy, także wielkich możliwości nie miałem a rano musiałem być u klienta (także chcąc nie chcąc alfa została wystawiona na próbę).

    Będzie dobrze.

  2. #12
    Użytkownik Embrion Avatar Zoggon
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.9jtd 105KM
    Postów
    17

    Domyślnie

    tak sobie myślę, że przy ubytku oleju temperatura płynu chłodzącego wcale nie musi skoczyć do góry jeśli akurat zaciera się panewka, również lampka ciśnienia oleju nie będzie się świecić, jeśli tylko silnik zasysa jeszcze przez smoka. Osobiście spróbowałbym przekręcić silnikiem ręcznie. Ewentualnie wrzucić 5 bieg i przepchnąć go kilka metrów sprawdzając czy silnik się obraca. Jak będziesz spuszczał olej, to sprawdź koniecznie co jest w resztkach oleju, czy są opiłki metalu. Wsadź mały palec w otwór spustowy i zobacz czy wewn. w okolicy otworu nie ma opiłków. Najlepiej po takiej przygodzie byłoby przynajmniej zdjąć miskę, odkręcić którąś z podpór/panewnic i spradzić jak wygląda panewka. Czy warstwy metalu nie są już wytarte.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    ten silnik jest odporny na niedostatek oleju, wiem z doświadczenia gdyż miskę rozwaliłem i jtd jeszcze kilkanaście ładnych kilometrów dał radę, po naprawie dalej jeździ bezproblemowo.
    Z góry odpowiadam, o rozwalonej misce wiedziałem tylko że to było w Szwajcarii o 2 w nocy, także wielkich możliwości nie miałem a rano musiałem być u klienta (także chcąc nie chcąc alfa została wystawiona na próbę).

    Będzie dobrze.
    Pewnie zalałeś wcześniej Modyfikator + heheh.

    Wracając do sprawy to raczej te opiłki nie będą wyczuwalne, tak jak kolega pisał JTD są odporne na braki oleju. Zrób to co opisywaliśmy wcześniej.

  4. #14
    color
    Gość

    Domyślnie

    Ceasar07 - nie, nie próbowała odpalać - wystraszyła się (i słusznie).
    Jutro po pracy postaram się zlać resztę oleju i przecedzić przez jakąś szmatę.
    Później zaleję olejem i spróbuję odpalić.

    Aha - chciałbym (tak jak pisaliście) zaślepić najpierw przewód olejowy do turbo - możecie podpowiedzieć jak to zrobić, czy odpięcie, wsadzenie do środka czegoś i ściśnięcie w tym miejscu opaską, ponowne założenie to dobry pomysł? Czy po prostu zdjąć go z turbo, zaślepić na tym końcu i nie montować ponownie?

    Dzięki za słowa otuchy

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    zaślep i podłącz i tak uruchomisz go tylko na chwile żeby sprawdzić czy jest ok, bo jazda bez turbo odpada.

  6. #16
    color
    Gość

    Domyślnie

    Ok, jazdy bez turbo nie mam zamiaru próbować
    Wieczorową porą dam znać co słychać.

    ---------- Post added at 16:57 ---------- Previous post was at 07:30 ----------

    A więc melduję co nastepuje:
    - nie próbowałem jeszcze odpalać
    - nie byłem w stanie odkręcić kurka miski olejowej, więc nie zlałem resztek oleju
    - odkręciłem przewód olejowy do turbo, wkładając kawałek plastikowej "sondy" do otworu w z ktorego turbo ssie, stwierdzam że w misce trochę oleju jest
    - zdjąłem dolny przewód do IC, było w nim jak i w coolerze ok 1 l oleju (tyle zebrałem do miski),
    - zaślepiłem przewód olejowy do turbo,
    - dolałem ok 2,5 l oleju do silnika - bagnet po 10 min wskazuje połowę skali
    - w tej chwili czekam na naładowanie akumulatora (rozładował się podczas holu na swiatłach)


    Czy biorąc pod uwagę wszystko co powyżej - odpalać, czy nie?

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Czyli jakieś 2 litry oleju jeszcze miałeś, nie ma źle, ja bym spróbował ale ja to ja.
    Postaw samochód na lewarek 3 bieg i pokręć kołem sprawdzisz czy nic nie wali i jak silnik kręci.

  8. #18
    color
    Gość

    Domyślnie

    Myślałem, że się zes... ale spróbowalem...

    Pierwsza delikatna próba - nic (tzn silnik kręci,ale nie zaskakuje)
    Druga - nic
    Trzecia - nic
    Czwarta - zaskoczył, popracował z 10-15 sek. i zgasiłem

    Z moich obserwacji i słuchu wynika, iż nic nie stuka, nie puka, pracował równo, trzymał ok 800 obr/min
    Z rury wydechowej - niebieskawo-bialy dymek

    Jak myślicie - na ile mogę się cieszyć?

    ps. czy jest jakiś "manual" jak demontować turbo? Niechiałbym czegoś schrzanić.
    Ostatnio edytowane przez color ; 04-07-2011 o 19:09

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Jesli nie stuka, to można miec nadziję, że ni obrócił się na panewkach. Niebieski dymek oznacza, że spala olej, kwestia tylko tego, czy jest to reszta oleju, który dostał z turbo, czy z braku smarowania szlag trafił pierścienie.
    Bunga, bunga per tutti!

  10. #20
    Użytkownik Embrion Avatar Zoggon
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.9jtd 105KM
    Postów
    17

    Domyślnie

    dymek może lecieć, jak cały dolot zażygany olejem, to pewnie dopala resztki. Ja bym jednak spróbował dla pewności wymienić olej i filtr. A filtr powietrza jak wygląda? zaolejony?

Podobne wątki

  1. [155] Duży problem z rozruchem 2.5TD VM
    Utworzone przez zappa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 02:29
  2. Duży problem z 156 1.9jtd
    Utworzone przez olszew w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 07:19
  3. DuŻy problem z elektrykĄ 156
    Utworzone przez biegan w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-11-2010, 13:10
  4. Duży problem;/
    Utworzone przez daniell162 w dziale 166
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-07-2009, 16:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory