Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Duży problem z 156 1.9jtd

  1. #1
    olszew
    Gość

    Domyślnie Duży problem z 156 1.9jtd

    Witam!
    Potrzebuje pilnej pomocy przy mojej ALI (156 1.9 jtd 1999r)!
    A chodzi o to że wczoraj rano ładnie odpaliła tankowałem ją do pełna (cały czas w jednym miejscu z paliwem Orlenu) potem znowu ładnie bez problemów odpaliła jadąc do pracy zapaliła mi się kontrolka(czerwona niby marchewka) ale po chwili na większych obrotach zgasła, zajechałem pod biuro zgasiłem po godzinie odpaliła znowu elegancko i pojechałem do banku zgasiłem ochroniarz mnie pogonił ze tu parkować nie mogę i wtedy się zaczęło ja chce ja odpalić ona niby kreci jakby nigdy nic ale nie możne załapać sprawdziłem już wtryski czujnik położenia wału świece wszystko jest w porządku pompki paliwa działają filtr paliwa wymieniany jakieś 2 tygodnie temu razem z olejem rozrząd ma jakieś 15tysi dopiero czujnik anty uderzeniowy jest jak powinien być. co mi radzicie jeszcze zobaczyć mam nadzieje ze pomożecie jakoś. czekam na wasze podpowiedzi z góry dziekuje.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    jedz na kompa i sprawdz cisnienie na listwie CR, druga sprawa czujnik połozenia wałka rozrzadu oraz sam rozrzad

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar trebor
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    nowy sącz
    Auto
    145td 145ts 159jtd 156v6 były. 159 szukam
    Postów
    297

    Domyślnie

    Ja miałem coś takiego ostatnio niby kręci ale nie pali podpinam pod kompa zero błędów. Pokręciłem jeszcze parę razy i nic aku padł podpinam na kable i odpala od szczała, chodzi równo. Po konsultacji z kolegą z forum jadę sprawdzić akumulator i okazuje się, że ma 54% sprawności choć napięcie trzyma ok. Czyli niby kręci ale nie ma tego uderzenia mocy przy rozruchu.Więc spróbuj sprawdzić aku.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1998r.
    Postów
    31

    Domyślnie

    ja w swoim 2,4 tez tak miałem, tankuje od zawsze na orlenie zwykły ON i właśnie raz się zawiodłem wymieniłem filtr paliwa i wlałem srodek do czyszczenia wtrysków, nic nie pomogło marchewa nie zgasła, co prawda auto zawsze odpalało ale było słabe i bez mocy. Zatankowałem Verve i po 30 km problem znikł, pól roku jezdziłem na Vervie i nie było problemu ale w końcu zatankowałem zwykły ON tej samej stacji i jezdze juz kolejne pół roku na tym i nie ma problemu.Chyba była poprostu jakaś gorsza jakościowo dostawa paliwa i alfie poprostu nie smakowało

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    Mialem problem identyczny.
    Wymienilem czujnik faz rozrzadu - i obstawiam ze u Ciebie bedzie to samo (blad p1320) na kompie. Kazdy mowil o czujniku walu korbowego, ale to nie bylo to.
    Ostatnio stalo sie to ponownie i okazalo sie ze mam tez lekko uszkodzone kolo zebate napedzajace (ktore uszkodzilo po raz drugi czujnik) proponuje wiec wspomniec od razu mechanikowi aby ewentualnie zajrzal rowniez na inne czesci rozrzadu.

    teoretycznie jezeli walniety jest czujnik walu korbowego - auto odpali
    przy czujniku faz rozrzadu auto nie pozwoli odpalic

    taka jest niby teora - w praktyce moze byc roznie.

  6. #6
    olszew
    Gość

    Domyślnie

    wczoraj bylem na kompie i wyskoczył tylko jeden bład czujnik temperatury powietrza zassanego jutro go wymieniam i zobacze.

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jego raczej nie wymienisz, gdyż znajduje sie w przepływomierzu. Chyba nie obejdzie sie bez wymiany przepływki.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Można spróbować wymienić samemu. Czujnik temp. powietrza zasysanego to nic innego jak termistor NTC który jest przy przepływomierzu. Wystarczy dobrać termistor o odpowiedniej charakterystyce (informacje w dziale zrób to sam - wszystko o przepływce) wyciąć i wlutować nowy. Jednak kolego to napewno nie będzie przyczyną Twojego problemu. Ja mam ten błąd jakieś pół roku i wszystko jest ok, alfa pali od strzała.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Ja zaczął by od próby odpalenia z plaka. Jeśli zaskoczy i będzie chodził to problem tkwi w wtryskiwaczach. Jeśli nie to tylko komp i diagnostyka układów. Czy jest cisnienie paliwa, czy są obroty, itp.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jeśli masz kolego kabel to możesz odczytać parametry przy próbie rozruchu tj.ciśnienie na listwie, otwarcie regulatora ciśnienia itp.

Podobne wątki

  1. [159] Duży problem z samochodem...
    Utworzone przez kzrr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-06-2015, 09:38
  2. [155] Duży problem z rozruchem 2.5TD VM
    Utworzone przez zappa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 02:29
  3. [146] Duży problem z alfą 146
    Utworzone przez tero889 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 18-06-2011, 08:32
  4. DuŻy problem z elektrykĄ 156
    Utworzone przez biegan w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-11-2010, 13:10
  5. Duży problem;/
    Utworzone przez daniell162 w dziale 166
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-07-2009, 16:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory