Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Wymiana opon

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wito
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    156 2.4jtd/Giulietta 1.4 MA
    Postów
    410

    Domyślnie

    Moja rada jest taka:
    Zakładaj dwie i przeznacz na to ile możesz najwięcej bo tu chodzi o zdrowie i życie Twoje, Twoich pasażerów i pozostałych uczestników ruchu.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Ja bym wymienił dwie, nie ma sensu wprowadzać sobie różnic na jednej osi, dla własnego bezpieczeństwa. Szczególnie przy większych prędkościach.

    OT - ciekawą rzecz zauważyłem ostatnio, ile razy widzę jakiś konflikt na forum to bierze w nim udział HyenaHF

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    psylo jakkolwiek by Twoje spostrzeżenie nie było słuszne, nie zaskoczyłeś nas

    Dyskusja nie ma sensu, jak się ma 4 dobre gumy to mała różnica które gdzie. Jak jedne są zdarte to nie powinny być z przodu. Z tyłu też nie. Na śmietniku.

    Rada o lepszych na tył jest dobra na zimę, gdy ryzyko nadsterowności jest duże. W przypadku letnich - nawet na mokrym asfalcie opona o mniejszym bieżniku ma dobre trzymanie boczne i nie da się łatwo wytrącić z równowagi a wytrącona szybko ją odzyska, przede wszystkim dlatego że nie jest ani napędzana, ani skrętna (mówimy o Alfie 156), więc śmiało w lecie można skłonić się do założenia lepszej na przód. Z reguły też na suchej i mokrej nawierzchni decydującym o przyczepności czynnikiem nie jest wysokość bieżnika a rodzaj mieszanki. Problemem jest aquaplaning, a ten trzeba wyeliminować na osi odpowiedzialnej za siłę hamowania, czyli przedniej. Co prawda nie jest to 90% siły hamującej tak jak wspomniał nasz nadinżynier od spraw wszelkich, ale okolice 2/3 w zależności od nadwozia i rozkładu masy.

    W zimie, gdy gorsza opona nie nadaje się na przód powinna być wymieniona, a nie założona na tył.

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Co prawda nie jest to 90% siły hamującej tak jak wspomniał nasz nadinżynier od spraw wszelkich, ale okolice 2/3 w zależności od nadwozia i rozkładu masy.
    mhm, w zależności od zestrojenia podwozia też.

    poupalaj trochę, to się przekonasz jak gotuje się przedni hamulec w porównaniu do tylnego,
    ja nie mam się zamiaru spierać, czy to jest 66,6666666666% czy 90%, bo wystarczy przekonanie,
    że jest to lwia większość

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    2/3 to lwia większość? Ok

    Stary, nie wyjeżdżaj mi tu z upalaniem kiedy ja te rzeczy projektowałem
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 10-07-2011 o 08:54

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    2/3 to lwia większość? Ok
    bo dla ciebie świat się kończy na tych 2/3

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Stary, nie wyjeżdżaj mi tu z upalaniem kiedy ja te rzeczy projektowałem
    co projektowałeś, prawa fizyki? że większe ugięcie przodu, podwozia - zawieszenia,
    przeniesie jeszcze więcej masy na przednią oś? w twoim świecie nie ma to wpływu
    na możliwość hamowania przedniej osi

    napisz, w czym jeżdżą auta z twoim układem hamulcowym, gdzie zatrzymałeś
    się na 2/3

    ponadto podejrzewam, że pisząc o projektowaniu, masz na myśli jakąś
    kalibrację EBD, gdzie 2/3 nacisku na pedał hamulca jest proporcjonalne
    przekazywane na przód

    opony i tak przeniosą swoje, bo tak a nie inaczej są dociśnięte do podłoża

    nie wiem też czy zauważyłeś, że w oryginalnym poście napisałem "do 90%"
    Ostatnio edytowane przez HyenaHF ; 10-07-2011 o 08:58

Podobne wątki

  1. Wymiana opon w Łodzi
    Utworzone przez lukasz_lodz w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 12:38
  2. wymiana opon na zimowe, Obowiązkowe ?
    Utworzone przez MateuszLucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 21:14
  3. Gdzie wymiana opon w Krakowie?
    Utworzone przez garret w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-03-2013, 10:22
  4. Wymiana opon a wentyle
    Utworzone przez SEBEK w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 22:20
  5. Wymiana opon.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 10:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory