Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Odczyt kodu do zaprogramowania kluczyka

  1. #1
    artfrst
    Gość

    Domyślnie Odczyt kodu do zaprogramowania kluczyka

    Witam wszystkich.


    Otóż zaczne od początku.
    1. Mój Kolega posiada:
    - Alfa Romeo 156 2.0 TS z 1999 roku.
    2. Ja posiadam:
    - Programator T300
    - Launch x431 Diagun.
    3. Reszta z Panów posiada niezbędną wiedzę aby mi pomoc

    4. Problem.
    - Zgubiony jedyny klucz
    - Po wlozeniu kluczyka do stacyjki i obroceniu do pozycji MAR lampka CODE swieci i nie gasnie, oczywiscie samochod nie zapala, pali sie tez lampka wtrysku.
    - Samochód uzytkowany w Szkocji.
    - Otrzymany kluczyk (czerwony z przyciskiem) od servisu z transponderem, oczywiście pasuje do stacyjki ale jest nie zaprogramowany, gdyż serwis nie mógł dac sobie z tym rady i tyle.
    - Otrzymane kody (Card code) od serwisu (40 Funtow) nie pasują do zaprogramowania kluczyka, możliwe ze ktos tam cos grzebal i kody sa inne, tego nie wiem i raczej sie nie dowiem, tak tez twierdzi service w Szkocji.
    - Nie odpala procedura awaryjnego odpalenia samochodu metodą wciskania pedalu gazu na podstawie kodu z Card Code.
    - Programator T300 pozwala na zaprogramowanie zamka centralnego otwieranego na przycisk w kluczyku co wykonałem.
    - Programator T300 pozwala na włączenie alarmu co wykonałem.
    - Programator T300 nie łączy sie z IMMO, po prostu brak komunikacji, a chciałem dopisac kluczyk oczywiście.
    - Launch x431 Diagun komunikuje sie z komputerem. Niestety przy probie dopisania klucza pyta o kod ktory niestety nie pasuje z otrzymanej karty.
    - Launch x431 Diagun komunikuje sie z innymi podzespolami, np ABS, poduszki, nie bede wymienial wszytskich bo nie ma sensu chyba ze bedzie to konieczne.

    5. Pytanie.
    Czy za pomoca posiadanych przeze mnie narzedzi moge sobie z tym poradzic ? Jak tak to w jaki sposob.
    Jestem skłonny kupić tez jakąs chinszczyzne (soft + kabelek) za okolo 200 zl, nie wiem tylko jaki.
    Moge poeksperymentowac troche z samochodem bo i tak wlasciciel skazal go na zyletki, gdyz service zazyczyl sobie ok 1000 Funtow za wymiane wszytskiego, ECU, IMMO, zamkow, kluczy, kabli i czego tam jeszcze.
    Mysle ze Polacy specjalisci znaja recepte na rozwiazanie problemu bo w Szkocji to tragedia (Nie obrazajac specjalistow ze Szkocji o ktorych nie wiem).

    Aha. Proszę aby unikac komentarzy na temat mojego sprzetu, bo taki mam i tego nic nie zmieni, a takowe komentarze niczego nie rozwiążą, pozwolą jedynie na wyladowanie emocjonalne autora, ktoremu chyba cos w zyciu brakuje gdyz szuka aprobaty na forum -przeciez- samochodowym.

    Pozdrawiam serdecznie.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Bubu321 może by się wyznawał jak skorzystać z Twojego sprzętu - wiem że On dużo wie.
    Osobiście mordowałem się z podobnym problemem i po wszystkich perypetiach skończyło sie na tym że zadzwoniłem do człowieka który rozbierał na części alfy156 z anglii. Kupiłem u niego ecu, immo, odbiornik pilota, syrenę, kluczyk i (ważne!)numer vin za 300zł. Auto rozprzedane więc go nie ma.
    Bez syreny można się obejść - Kali_33 wie jak zresetować procka w syrenie - wyzerowany dodaje się do każdego ecu.
    Bez ecu teoretycznie też można się obejść bo Bubu321 wie jak zresetować - wyzerowany ecu zczytuje kostki immo kluczyków zapisane w puszce immo.
    Jak masz vin to sobie załatwisz kartę kodów i numer (hasło cyfrowe) do dodawania kluczyków w serwisie. O ile wiem to numer z karty kodów i hasło cyfrowe to nie to samo.
    Więc przekładasz ecu, immo, syrenę i odbiorniki pilotów do swojej alfy,
    Przekładasz kostki immo i nadajniki pilotów do swoich obudów kluczyków i nie musisz wymieniać wszystkich wkładek (no chyba że kupiłeś komplet ze wszystkimi wkładkami).
    No ale np. kupiłeś zestaw z jednym kluczykiem: bubu321 wie jak sklonować kostkę immo z kluczyka, albo - jak masz hasło cyfrowe do dodawania kluczyków - to możesz dodać dowolny kluczyk (np. z innej alfy) do systemu za pomocą egzaminera lub najprawdopodobniej tym swoim T300 lub x431. Zapytaj bubu321.
    Albo też szukaj czy nie ma przerwy na przewodzie od puszki immo do gniazda diagnostycznego - bo może dlatego ci się nie łączy....
    W każdym razie zakup komletu do przekładki wyjdzie taniej niz te 1000 funtów...
    pozdr.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #3
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobny problem. Zgubiłem jedyny kluczyk do mojej Alfy. Znajomy "majster" co zajmuje się dorabianiem kluczy i otwarciami awaryjnymi samochodów, może mi dorobić kluczyk na podstawie danych z ECU za 400zł. Nie ma tańszej alternatywy ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    ts-a 2.0 (99r) w Szkocji można za 300 funa lub mniej kupić, także może lepiej kupić drugiego, wymontować co potrzebne, resztę sprzedać na części, zarobić na tym więcej niż cena samochodu (tylko czas i miejsce potrzebne)
    Jak czasu brak na rozbieranie szybciej bym myślał nad wycięciem immo z ecu.

  5. #5
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Odpowie mi ktoś Będę wdzięczny

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @artfrst
    - kod CODE (login) dla 156 TS jest zapisany w formacie binarnym , łatwym do odczytania, w puszce immo w pamięci 93C56.
    - ten kod jest potrzebny do zalogowania do ECU i dopisania kluczy.
    - zawartość puszki immo także jest potrzebna do zaprogramowania nowego klucza (kluczy).
    - druga metoda to tzw. immo-off, czyli virginise state dla zakupionego ECU na szrocie.
    - jedna i druga metoda jest opisana w dziale Zrób to Sam przez autora bubu321.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    ale ja mam 2.4 JTD

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @prezes
    - czytaj ze zrozumieniem, to czasami pomaga.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    artfrst
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi a zwlaszcza bubu321, napewno zajrze do dzialu zrob to sam.
    Pozdrawiam serdecznie.

    ---------- Post added at 11:28 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    @artfrst- kod CODE (login) dla 156 TS jest zapisany w formacie binarnym , łatwym do odczytania, w puszce immo w pamięci 93C56.- ten kod jest potrzebny do zalogowania do ECU i dopisania kluczy.- zawartość puszki immo także jest potrzebna do zaprogramowania nowego klucza (kluczy).- druga metoda to tzw. immo-off, czyli virginise state dla zakupionego ECU na szrocie.- jedna i druga metoda jest opisana w dziale Zrób to Sam przez autora bubu321.
    Czy Launchem x431 Diagun jestem w stanie zczytac kod CODE w formacie binarnym ?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie znam tak dokładnie x-431 Diaguna, stosowałem tylko x-431 czarno-biały ekran lcd.
    - ale wydaje się że nie odczytasz binarnie kodu z eeproma puszki immo.
    - a nie lepiej immo-off, taniej, łatwiej i mniej stresu.
    - a co z kluczem, extra stacyjka.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odblokowanie ICS! Nie mam kodu!
    Utworzone przez norbino w dziale 166
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-09-2022, 09:11
  2. Nie mogę wpisać kodu ICS
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 10:14
  3. Dostęp do kodu od ICS
    Utworzone przez Marcin166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 11:57
  4. problem z wpisem kodu
    Utworzone przez Obelix 70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:16
  5. [166] ICS brak kodu
    Utworzone przez arcadio2000 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 18:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory