Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: ALFA 2.0 TS - Klekoczący sinik - zawory? czy może coś wiecej :(

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lukaszb
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '96 2.0 TS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Ściągnąć pasek? Kolego trzeba rozebrać rozrząd, wyciągnąć wałek ssący, odkręcić wariator (co czasem łatwe nie jest) i złożyć w odwrotnej kolejności. Oczywiście bez blokad tego nie zrobisz a i oba paski (rozrząd i balans) pasuje wymienić. Jazda z niesprawnym wariatorem nie powoduje żadnych uszkodzeń więc nie wiem skąd się wzięło, że trzeba cały rozrząd zmieniać. Za to paski powinno się wymieniać za każdym razem kiedy się je zdejmie.

  2. #12
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    No przecież to napisałem. Tylko trochę skrótowo. "Robota jak przy wymianie rozrządu".
    A jak tak szczegółowo to: nie musisz wykręcać/wkręcać pompy wody, rolek i itd.
    No i żeby dostać się do wałka to chyba normalne że trzeba rozebrać nie?

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lukaszb
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '96 2.0 TS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Nie no pewnie. Wystarczyło napisać w skrócie, że żeby wymienić wariator trzeba go odkręcić od wałka. Przecież wiadomo co trzeba poodkręcać i pościągać żeby wałek wyjąć nie?

  4. #14
    gregorkrk
    Gość

    Domyślnie

    Czyli w sumie moge tak jeździc na razie. Rozrzad ma dopiero 30 tys po wymiane, wiec szkoda mi inwestowac w calosc narazie. a czy wplywa to jakos na brak mocy? bo chyba mam jeszcze inny problem a myslalem ze to wszystko sie wiaze z tym.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lukaszb
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '96 2.0 TS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Oczywiście, że uszkodzony wariator wpływa na moc. A w ogóle to jak masz jakieś problemy z samochodem to najpierw napraw to co wiesz, że masz zepsute. Bo może się okazać, że część problemów sama zniknie

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nysa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v
    Postów
    86

    Domyślnie

    ja bym wymienił sam wariator i paski, to nie jest strasznie duży koszt, pomijając zakup wariatora. Sama wymiana nie jest skomplikowana można ją zrobić w garażu w parę godzin. Najwięcej problemów może być z odkręceniem samego wariatora od wałka, jest on wkręcany na klej (nowy też trzeba wkręcić na klej do gwintów) mi udało się odkręcić bez demontażu wałka. Do samego odkręcenia potrzeba "specjalnego" narzędzia które jednak można prosto zrobić z dwóch płaskowników. Oczywiście musisz mieć blokady i sprawdzić położenie pierwszego cylindra. To wszystko w skrócie, żeby mieć 100% informacji poszukaj jakiegoś poradnika, tutka -> jak wymienić rozrząd w 2.0 TS we wszystkich modelach jest tak samo. W pojemnościach mniejszych nie ma jednego paska balansu

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lukaszb
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '96 2.0 TS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Zanim się za to weźmiemy sami warto spytać mechanika ile za to weźmie. Sam zakup blokad to min 100zł, plus kilka godzin roboty i może być problem z odkręceniem wariatora. I powiem szczerze, że chociaż powinienem sobie z tym dać rade bez problemu to mechanik mi to wycenił na 150zł więc szkoda mi ręce brudzić

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 09:52
  2. Alfa 146- czy wartą tą? a może inną? Może 156? Pomocy!!
    Utworzone przez guziaster w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 17:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory