Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Bardzo ciężko wciska się sprzęgło, gaz, R zgrzyta :( !!!

  1. #1
    janpl2
    Gość

    Domyślnie Bardzo ciężko wciska się sprzęgło, gaz, R zgrzyta :( !!!

    oto sprawy które chcialem ostatecznie zamknąć tz naprawic

    1/ bardzo ciezko działające sprzeglo tz wciska sie bardzo ciezko i jak silnik jest wylaczony to podczas wciskania slysze wyraźnie skrzypienie, piszczenie oraz jak ruszam z 1 biegu to w momencie półsprzegla czuje pulsacje jakby kola buksowaly cos takiego podobnego a kola nie buksują

    2/ czy trzeba wymieniac plyn chlodzący? co ile? po co? wg instrukcji nie trzeba to trzeba czy nie trzeba?

    3/ ile kosztuje orientancyjnie wymiana pl chlodzącego plus odpowietrzanie?

    4/ to samo co w punkcie 1 tylko odnosnie pedalu gazu wystarczy narmarować linke? gdzie? a moze wymiana? czy cos innego?

    5/ silnik wg mnie reaguje z lekkim lagiem na wcisniecie pedalu przyspieszenia jest cos z linką gazu?

    6/ dlaczego jak odpalam zimny/cieply silnik to on wskakuje na 1500-2000 obrotów i spada do 1100 na zimnym i 750 na cieplym dlaczego odrazu nie wskoczy na 1100 lub 750 obrotów? dlaczego jak staje na swiatlach to czasami obroty sie wieszają i nie chcą spasc do 750 tylko mam 1000 albo 1500 obrotów i wyje mi auto?

    7/ jak auto zimne tz odpalane rano to jak wrzucam R to slysze GŁOŚNY zgrzyt jak cholera jakbym sprzegla nie wciskal do tego jak auto stoi to jedynki nie wrzuce bo cos blokuje wiec musze ruszyc minimalnie z 2 i odrazu 1 wbic albo ruszyc do tylu lekko i 1 wbic, albo zgasic silnik 1 wbic i odpalic to samo z R zeby nie zgrzytnął musze silnik gasic i wrzucać R i odpalac co ciekawe po 2-3km jazdy wszystko sie naprawia tak ze dziala idealnie i nic nie zgrzyta lub minimalnie R ale na zajutrz rano wszystko wraca jak po staremu

    8/ zauwazylem ze jak odpalam 2-3 i kolejny raz w danym dniu to jakby auto ledwo co odpala tz kreci czy to normalne? dodam ze odpalam zawsze na wlaczonych swiatlach mijania bo mam je wlaczone na stale a akumulator ma ponad 4lata (14,5V na jalowych odbiorniki off, 14,4V na jałowych mijania on, 12,25V rano przed odpalaniem)

    pozdro

  2. #2
    janpl2
    Gość

    Domyślnie

    odswiezam

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post
    1/ bardzo ciezko działające sprzeglo tz wciska sie bardzo ciezko i jak silnik jest wylaczony to podczas wciskania slysze wyraźnie skrzypienie, piszczenie oraz jak ruszam z 1 biegu to w momencie półsprzegla czuje pulsacje jakby kola buksowaly cos takiego podobnego a kola nie buksują
    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post
    7/ jak auto zimne tz odpalane rano to jak wrzucam R to slysze GŁOŚNY zgrzyt jak cholera jakbym sprzegla nie wciskal do tego jak auto stoi to jedynki nie wrzuce bo cos blokuje wiec musze ruszyc minimalnie z 2 i odrazu 1 wbic albo ruszyc do tylu lekko i 1 wbic, albo zgasic silnik 1 wbic i odpalic to samo z R zeby nie zgrzytnął musze silnik gasic i wrzucać R i odpalac co ciekawe po 2-3km jazdy wszystko sie naprawia tak ze dziala idealnie i nic nie zgrzyta lub minimalnie R ale na zajutrz rano wszystko wraca jak po staremu
    Miałem podobne objawy że nie mogłem wbić czasami biegu. Szarpało mi jak ruszałem jakby samochód boksował i dziwnie mi się zachowywał pedał sprzęgła czasem wyżej brał czasem niżej a czasem ciężej chodził. Okazało się że to docisk i łożysko oporowe sprzęgła już padają. Wymieniłem komplecik (tarcza, docisk, łożysko) z wysprzęglikiem i jest cacy...

    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post
    6/ dlaczego jak odpalam zimny/cieply silnik to on wskakuje na 1500-2000 obrotów i spada do 1100 na zimnym i 750 na cieplym dlaczego odrazu nie wskoczy na 1100 lub 750 obrotów? dlaczego jak staje na swiatlach to czasami obroty sie wieszają i nie chcą spasc do 750 tylko mam 1000 albo 1500 obrotów i wyje mi auto?
    Wydaje mi się że na to pytanie odpowiedziałeś sobie sam tym p-tem

    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post
    4/ to samo co w punkcie 1 tylko odnosnie pedalu gazu wystarczy narmarować linke? gdzie? a moze wymiana? czy cos innego?
    Ale niech się wypowiedzą osoby śmigające TSami...

  4. #4
    janpl2
    Gość

    Domyślnie

    no i co teraz o wiele lzej chodzi pedal? bo u mnie chodzi koszmarnie ciezko i skrzypi

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Auto
    MPK
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post

    2/ czy trzeba wymieniac plyn chlodzący? co ile? po co? wg instrukcji nie trzeba to trzeba czy nie trzeba?

    3/ ile kosztuje orientancyjnie wymiana pl chlodzącego plus odpowietrzanie?
    Wymienia sie. Szczegolnie jak sie nie wie co sie ma zalane i w jakim jest stanie. Z biegiem czasu spada temperatura wrzenia i zamarzania cieczy chlodzacej - wiec kiedys moze sie zdarzyc problemik. Mozna sobie sprawdzic stan plynu i na tej podstawie podjac decyzje o wymianie.
    Producenci mowia, ze ich specyfiki wytrzymuja powiedzmy 5 lat, albo 200 - 250 tkm przebiegu.
    Operacja kosztuje tyle co 7 litrow plynu bo mozna ja wykonac samemu. Proste to jak drut.
    Jak koniecznie chcesz zaplacic za to w warsztacie to usluga nie powinna byc drozsza niz 50 zl (plus plyn, cyba, ze swoj przywieziesz).

  6. #6
    janpl2
    Gość

    Domyślnie

    50pln to drogo
    a napisz jak jest z plynem hamulcowym ile wymiana?

Podobne wątki

  1. [164] Ciężko wchodzą biegi, czasem zgrzyta
    Utworzone przez Malina164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-01-2016, 21:59
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 16:42
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 23:30
  4. [164] Sprzeglo - ciężko się wciska
    Utworzone przez Remek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-06-2008, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory