Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 160

Temat: szarpie przy 1,5 tys obrotów

  1. #31
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Obawiam się że to przypadek.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Moze inny silnik troszke ,ale mialem takie szarpanie u siebie przy obrotach okolo 1800 ,auto dostawalo czkawki jak delikatnie wciskalem gaz ,tez na kazdym biegu ,przyczyna byl EGR ,czyscilem go milion razy, ale juz po prostu byl niewydolny i nie trzymal tak jak nowy ,skonczylo sie na wymianie i po problemie...

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    79

    Domyślnie

    hmmm w takim razie mam dwie potencjalne przyczyny:
    - przepływomierz lub erg a może oba?

    Co zrobić aby ustalić który to z nich?

    Znacie może koszty tych napraw?

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał dragan Zobacz post
    hmmm w takim razie mam dwie potencjalne przyczyny:
    - przepływomierz lub erg a może oba?

    Co zrobić aby ustalić który to z nich?

    Znacie może koszty tych napraw?
    A sprawdzałeś przepływomierz jak cuoreventi radził?
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  5. #35
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Jak już wcześniej pisałem odłączyłem przepływomierz i nie wywaliło błędu ale nie na długo bo przy trzecim odpaleniu jednak wyskoczył błąd. O dziwo zrobiło jej to dobrze bo śmiga bez przepływki znakomicie.

    Wniosek z tego taki, że muszę kupić nowy przepływomierz i tu mam do znawców wiedzy czysto technicznej pytanie:

    Jakie znaczenie ma końcowy nr ( 3 ostatnie cyfry ) na oryginalnym przepływomierzu bosha?

    Pytam ponieważ jest kolosalna różnica w cenie między przepływomierzem do silnika 1.9 JTDm 16V 150KM w AR 159 i 147 a jeszcze inna cena jest do fiata cromy i vectry. Do 159-ki nr. bosha 0 281 002 861 i kosztuje ponad 1070 zł. Do 147-ki ma końcówkę 792 a koszt to ok 440 zł. Natomiast do cromy i vectry końcówka 683 i cena 740 zł. Ceny z e-sklepu intercarsu.
    Przetestowałem przepływomierz od 147-ki z końcówką 792 i nie wywala błędu ale nie wiem czy parametry zadane są na tyle prawidłowe aby moja 159-ka poprawnie przyśpieszała i równo pracowała. Po przejechaniu 10 km wszystko jest ok ale nie wiem co będzie za kilka tys km.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    79

    Domyślnie

    Panowie
    W takim razie pytanie za 100pkt....
    w którym miejscu jest kostka przepływomierza abym mógł ją odpiąć i sprawdzić?

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    79

    Domyślnie

    hej chciałem odświeżyć trochę temat.... może ktoś wrzucić fotkę co mam odpiąć aby sprawdzić przepływomierz?

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klejek Zobacz post
    ja zauważyłem ze u mnie te problem sie pojawia tuż przed wypalaniem DPF-u, po wypaleniu go na trasie wszystko zanika i znowu mam sprawny samochód.
    To wywalić całkiem DPF

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9JTDM sportwagon
    Postów
    110

    Domyślnie szarpie przy 1,5 tys obrotów

    Witam.Odświeże troche temat,bo też miałem problemy z poszarpywaniem w zakresie 1500-1800 obr.Problem ustąpił sam kiedy powietrze stało sie chłodniejsze.A jak jest teraz z Waszymi autami,czy zaobserwowaliście jakieś zmiany?

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    szarpanie w trakcie jazdy to temat rzeka Niektorzy mogli by sie na ten temat doktoryzowac

    1. Pierwszy podejrzany w takiej sytuacji to EGR (objawy szarpanie, brak mocy z dolu, gasniecie silnika jak sie zatnie, wtedy zapala sie check)
    2. Dalej sprawdzilbym wtryski - ich rezregulowanie / zuzycie moze dawac objawy szarpania przy okreslonych obrotach, wieksze zuzycie paliwa, nierowna prace na biegu jalowym, czasem auto moze zgasnac lub byc problem z odpaleniem.
    3. kolektor ssacy i zacinajace sie klapy wirowe - w dalszje kolejnosci szarpanie moze tez byc kwestia stareg kolektora kiedy zaczynaja sie zacinac klapy wirowe (nie zawsze od razu wyskakuje check, dopero jak zatnie sie xx razy).
    4. Rzadziej pada przeplywka bo niby ma dzialac dozytwotnio...- sprawdzic ja mozna odpinajac i patrzac czy problem wystepuje (znakjdziesz ja z lewej taka puszka na dolocie z wpietym od gory kabelkiem, odlaczenie wiazki blokuje zatrzask, ktory trzeba wysunac do gory srobokretem)
    5. DPF choc jak sie np zapcha to tez masz check - przy prawidlowej jego pracy nawet nie wiesz kiedy sie wypala.
    6. Niestety moga byc tez inne przyczyny...

    Jaki przeplywomierz i z ktorym numerem sprawdzisz w ePERZe po numerze VIN auta tu: http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE
    lub dzwoniac do czesci w ASO. Jazda na przeplywce od 147 wg mnie kiepski pomysl bo wbrew pozorom te urzadzenia sie zmienialy a jeszcze czesciej ich nnumeracja - musi byc przeplywka do danego auta, od tego zalezy optymalna praca jednostki napedowej.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 19-10-2011 o 13:57

Podobne wątki

  1. [156] do 3 tyś obrotów, szarpie. 2.0 TWIN SPARK
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 18:26
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 11:14
  3. [155] szarpie przy nagłym przejściu z niskich obrotów
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 19:10
  4. Alfa 147 jtd szarpie od 2500 obrotów
    Utworzone przez prezes2124 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 19:23
  5. problem z Alfą. szarpie przy 1,8-2 tys obrotów
    Utworzone przez botticelli w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory