Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] do 3 tyś obrotów, szarpie. 2.0 TWIN SPARK

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Postów
    31

    Domyślnie [156] do 3 tyś obrotów, szarpie. 2.0 TWIN SPARK

    Cześć. W mojej belli do 3 tyś obrotów auto strasznie zamula, przyśpieszenie jest tragiczne na równej jeździe dodatkowo szarpie. Od 3 tyś obrotów dostaje "kopa" i samochód idzie. Mieliście taki przypadek w benzyniaku? Proszę o pomoc. Komputer nic nie pokazuje. Przepływomierz jest z roku 2013, nawet go czyściłem i nadal to samo. Co myślicie? Cewki czy kable wysokiego napięcia? A może to problem związany ze świecami? Sam nie wiem, nie chcę kupować w ciemno.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar LongWay
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    156 1,8 TS
    Postów
    30

    Domyślnie

    W mojej szarpało jak była uwalona masa na silniku - sprawdź masy

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar wojteknad
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    LUBLIN
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK
    Postów
    23

    Domyślnie

    Mam takie same objawy.:/ OD 3000 idzie normalnie, poniżej tych obrotów raz ma moc a raz czuć, ze nie chce jechać. Przepływka nowa boscha... zero błędów . Nowe przewody WN oraz kable. Czy to może być przyczyna wariata?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    generalnie poniżej 3 tyś te silniki się słabo zbierają (trzeba redukować bieg na niższy) ale żadnych szarpnięć nie powinno być, tak z ciekawości u mnie np. na LPG jest dużo bardziej elastyczny z dołu (do 3 tyś) niż na benzynie
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Sprawdzcie szczelność dolotu, wyczyście przepustnice, zróbcie adaptację, sprawdzcie lambdę - czy podaje właściwą sinusoidę


    Cytat Napisał EGONZGIERZ Zobacz post
    generalnie poniżej 3 tyś te silniki się słabo zbierają (trzeba redukować bieg na niższy) ale żadnych szarpnięć nie powinno być, tak z ciekawości u mnie np. na LPG jest dużo bardziej elastyczny z dołu (do 3 tyś) niż na benzynie
    Jaki masz gaz? u mnie na vialle lpi też elastyczność jest lepsza

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    stag 4, listwa stag, red. Zavoli do 250km u mnie jest dużo lepiej na LPG z dołu a wszystko działa prawidłowo sonda przepływka itp
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Ktoś ruszał rozrząd? Ja miałem tak, że przy wymianie pompy wspomagania mechanicy podobno rozbierali rozrząd żeby się dobrać do niej. Od wtedy poniżej 2k szarpało jakby auto się dławiło. Może robili rozrząd bez blokad...

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar wojteknad
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    LUBLIN
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK
    Postów
    23

    Domyślnie

    Tak jest, rozrząd wymieniany miesiąc temu lecz zostawiony jest stary wariat bo nie klekotał wcale. Robione na blokadach. Wyczyszczona przepustnica i zrobiona adaptacja i dalej to samo. Czuć, że do 3 tys nie przyspiesza płynnie nawet jak pedał przyspieszenia jest wolno wciskany. Zastanawia mnie jeszcze szczelność dolotu bo mam zaklejoną taśmą "harmonijkę" na przewodzie przed przepustnicą ale nie zauważyłem żeby była nieszczelna.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    To na tej "harmonijce" najczęściej pojawia się nieszczelność , zresztą oklejał byś sprawny przewód taśmą?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tyza_mse
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Urzędów/Kraśnik
    Auto
    156 1,9 cf2+
    Postów
    27

    Domyślnie

    Jak miałem tsa to okleilem profilaktyczne dobra rurę ;-)

Podobne wątki

  1. [159] szarpie przy 1,5 tys obrotów
    Utworzone przez dragan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 159
    Ostatni post / autor: 28-05-2021, 08:43
  2. Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark nie trzyma obrotów
    Utworzone przez kacper0302 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 18:17
  3. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  4. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  5. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory