Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: Skrzynia biegów? Co to może być?2.5 V6

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Nie mam foto niestety. Dyfer to część skrzyni biegów , z której wychodzi napęd na koła. Przykręcony do skrzyni kilkoma śrubami,półosie muszą byc zdjęte wcześniej. Jak go wyjmiesz to odkręć śruby na dużym kole zembatym i będziesz mógł luknąć do środka. Jak coś jest nie teges od razu zauważysz, koła zembate dokupisz pojedyńczo

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Rozumiem że dyfer i mechanizm roznicowy to to samo ok czyli odkrecać to cuś do czego wchodzą półosie tak?
    Chyba muszę postawić auto na klockach żeby wypiąć półosie.
    Coś jeszcze przeszkadza w jego wyjęciu? Jakieś porady?
    Ale to ciagneło by auto w jedną strone właśnie? tak jakby jedno koło ciągneło mocniej.

    To zaznaczone czerwonym to pokrywa od dyferencjału? jak ja zdejme i wyjmę półosie to on wyjdzie czy jakoś jest zamocowany jeszcze?
    Mogę do niego zajrzeć bez wyciągania półosi?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1735277651.jpg
Wyświetleń:	326
Rozmiar:	26.1 KB
ID:	31444
    Ostatnio edytowane przez amdi92 ; 02-08-2011 o 22:04

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Dokładnie ten element. Jak wyjmiesz półosie i odkręcisz śruby od skrzyni to elegancko odejdzie, nie zajrzysz bez domontu niestety.

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Witam po dłuższym czasie z nowymi informacjami :p
    A więc tak jak rozważaliśmy wcześniej wziąłem się za rozkręcanie samochodu no i na pierwszy ogień poszła półoś lewa ( krótka) po zdemontowaniu wyszło zresztą ku mojemu ogromnemu zdziwieniu że przegub wewnętrzny ma luz około centymetrowy jak nie dwucentymetrowy , a był zmieniany 15 tys km wcześniej firmy metelli.
    Więc pojechałem do sklepu i zamówiłem ale mieli tylko pascala no i taki też zamontowałem
    Wsiadłęm i się przejechałem no i ucieszony że już nie wali i nie ściąga kierownicą nie trzepie postanowiłem się przejechać rekreacyjnie (nie że bym zrobił przez ostatni miesiąc 15 tyś km ) do gdańska na jarmark.
    No i pierwsze zaczeły mnie zastanawiać lekkie drgania podczas przyśpieszania no ale już z czasem z powrotem zaczeły się nasilać i stwierdziłem że nie będę narażać nowego przegubu na zniszczenie gdyż to samo zaczeło się dziać jak wracałem z francji no i potem ten nieszczęsny traf z tym przegubem na granicy że poszedł i nie chciałem żeby to samo się stało i temu,
    (1)no i teraz moje pierwsze pytanie może powowdować te drgania?
    Wewnetrzny jest wporządku i nie ma luzów bo go też sprawdzałęm jak zdjąłem półoś. Lekko chodzi całość w wejściu do skrzyni . Jest tam jakieś łożysko lub coś w tym stylu? czy tak może lekko się ruszać?
    -Druga rzecz czy nowy przegub może mieć lekki luz tak jakby pracujący z lekkim przeskokiem ale góra dół a nie w ruchu obrotowym?
    -no i trzecia rzecz która mnie nurtuje to po co służy na półosi krótkiej takie zgrubienie przykręcane wyglądające jak jakiś odważnik? Ja tego na swojej nie mam.
    A i dodam że dzieje się to podczas przyśpieszania tylko.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez amdi92 ; 07-08-2011 o 20:00

  5. #15
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    To zgrubienie jest to element wyważający półos. Jak go zgubisz to moga sie dziac takie rzeczy własnie. Półosie też sie wyważa tak jak koła, aby zminimalizowac drgania, bicie i itp.

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    hymmm no tak też myślałem tyle że zauważam to tylko na półosiach lewych a na prawych już nie.
    Rok temu zamawiana półoś była na ebayu w niemczech ale wymianiana była w polsce.
    Możliwe żeby mi przysłali prawa? pasowała by?
    A no dobrze to i tak trzeba załatwić skoro jest to potrzebne.
    To teraz gdzie mogę to dostać? i jak wyważyć półoś?
    Możliwe że przez to wewnetrzy przegub dostawał w kość?

  7. #17
    grafex
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    drgania przy przyśpieszaniu pochodzą na 100% od półosi moim zdaniem powinieneś na początek podmienić całą półoś a jeżeli drgania nie ustały przyjrzeć się temu luzowi w skrzyni który opisałeś bo być może masz wywalone łożysko "kosza" dyferencjału.(choć w większości przypadków objawia się on głośną pracą, wyciem uszkodzonego łożyska). Sprawdż również wieloklin półosi który wchodzi do skrzyni czy nie nosi znamion zużycia.
    Pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    A czy można ewentualnie kupić same łożysko tego dyfra? Czy jak to występuje?
    Przy skręcaniu w lewo słyszę czasem pohukiwanie.
    Wieloklinowi się przyglądałem jak mechanik wymieniał uszczelnienie nic nie było widać .
    Czyli co kupić używkę z alledrogo? Nie mam nigdzie indziej dojścia.
    A co z tym odważnikiem gdzie mogę dostać?

  9. #19
    grafex
    Gość

    Domyślnie

    Cholera kolego gdybyś był bliżej to załatwiłbym Ci półoś na podmiankę do próby..............samo łożysko dyfra kupisz jak najbardziej choć wymiana nie jest juz taka prosta. Tak jak pisałem wcześniej uszkodzenie takiego łożyska jescze powiązane ze sporym luzem objawia się raczej bardzo głośną pracą dyferencjału. Ty takich objawów nie opisałeś, a ja w swoim doświadczeniu nigdy nie spotkałem się z drganiami spowodowanymi uszkodzeniem tego łożyska.
    nie chcę Cię narazić na niepotrzebne koszta ale stawiam na półoś i według mnie powinieneś kupić taką kompletną z przegubami(oboma) najtaniej jakaś używkę i podmienić.
    Jezeli nie jesteś pewien wystarczy podjechać do dobrego mechanika i myślę ze kwota 20-50zł to max za określenie przyczyny drgań co napewno sprawi że nie wydasz niepotrzebnie pieniędzy.
    Musimy pamiętać wszyscy że doradzając sugerujemy się wnioskami i opisami faktów podanych przez właściciela auta, ale nie mamy pewności że nie pominął on ważnych aspektów które wskażą rozwiązanie. Mechanik jest jak lekarz-objawy=przyczyna tyle że fachowiec wie jak je rozpoznać........................................ .......................miałem kiedyś stałego klienta który dzwoni do mnie z trasy nad morze:"panie Rafale coś dziwnie auto mi idzie czy może pan posłuchać??" następnie odsuwa komórkę od ucha i kieruje na kokpit dodając:"właśnie jade 90km/h słyszy pan?? tak dziwnie idzie"..............no naprawdę mimo najszczerszych chęci i szacunku do klienta -nie słyszałem!
    Wprawna ręka i ucho mechanika czasami zdziała więcej niż my razem wzięci na tym forum.
    Tak jak napisałem według Twojego opisu w którym mam nadzieję nie przeoczyłeś żadnego istotnego szczegółu stawiam na uszkodzenie przegubu bądż półosi.
    Pozdrawiam serdecznie.

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Po pierwsze dzięki za poświęcony czas. I dobre chęci
    Wszystko zrozumiałem i też tak zrobię podjadę do mechanika z nadzieją że mnie od razu przyjmie
    Cieszy mnie też fakt tego łożyska że jest wymienialne,(z wykręceniem dyfra myśle bym sobie poradził bo już do tego się przymierzałem a do wymiany samego łożyska komuś bym oddał) choć może to być to albo to przy kole ale jest to leciutkie huczenie tylko przy skrecaniu w prawo
    Gdyby jednak okazało się że nie muszę kupować drugiej półosi to myślisz że dostanę ten ciężarek w sklepie?
    Jedynym jeszcze objawem mogłyby być koła ale to się objawia tylko przy przyśpieszaniu ( konkretniej przy naciskaniu nogi na gaz) a gdy już jade z wciśnietym sprzęgłem czy na luzie lub jak hamuje to nic się nie dzieje.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 16:54
  2. sprzęgło czy skrzynia? a może coś innego? 2.0 ts
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:32
  3. [159] Alfa 159- sprzęgło czy skrzynia??? a może coś innego..
    Utworzone przez warbro1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 19:22
  4. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory