No dokładnie, byłem pytać w serwisie 368 zł, orientuje się może ktoś czy idzie dostać gdzieś tańsze zamienniki?? bo póki co używek brak na alledrogo
No dokładnie, byłem pytać w serwisie 368 zł, orientuje się może ktoś czy idzie dostać gdzieś tańsze zamienniki?? bo póki co używek brak na alledrogo
Przeszukaj w tym celu bazar... powinno być kilka osób które ma taką część z rozbiórki
Mogę się mylić, ale chyba do 156 JTD idzie identyczna rura...
podłącze sie do tematu. w mojej alfie nieczuje spadku mocy choc w sumie niemam porownania jak chodza 115-ki bo to moj pierwszy diesel. mam ja 2 miechy i objaw jest taki ze jak zapale auto na zimnym silniku to chcwilke tak minimalnie zakopci wypluje prawie ledwo zauwarzalne czarne dymki. na potem juz nie. na jalowym moge depnac do dechy i pujdzie tez taka malutka chmureczka co prawie jej niewidac. natomiast pod obciazeniem na obojetnie ktorym biegu auto kopci jak cholera. wiem napewno ze turbo oleju niebierze kupilem ja swierzo po wymianie oleju zrobilem przez 2 miechy 10 tys wymienilem olej i tyle ile wlalem tyle spuscilem. spalanie po miescie przy dosc ciezkiej nodze wychodzi tak do 6,5. w trasie spokojnie schodzi do 5l.
aha po podlaczeniu pod kompa niema zadnych bledow.
Jak dla mnie to jest jakiś problem z turbiną skoro dopiero pod obciążeniem zaczyna kopcić... zapewne nieszczelna...
Ale mogę się mylić więc niech się wypowiedzą Ci którzy mają pewność...
A, niby czemu ma być błąd ? A co będzie jeśli powietrze mierzone jest inne niż powietrze żądane ? A co będzie jeśli ciśnienie doładowania będzie inne niż ciśnienie żądane doładowania ? Wiecie co będzie - dym z rury, czasami osłabienie, czasami lagi i... brak jakiegokolwiek błędu. Bo skąd ma być niby błąd jak wszystko jest sprawne. W pierwszym przypadku wystarczy wyczyścić przepływomierz (uszkodzony powoduje oczywiście błąd ale zabrudzony nie, bo przecież jest jak najbardziej sprawny), a w drugim szukać nieszczelności po stronie ciśnieniowej dolotu lub co gorsza w turbawce.
I tak jak czytam tego typu posty, to dochodzę do wniosku, że nauczyliście się patrzeć tylko w jedną sekcję - błędy.
Panowie i panie, pierwsze oczywiście błędy ale drugie, to są logi. Jak kopci, to znaczy się pierwsze robimy pomiar powietrza żądanego i mierzonego, a potem tak samo ciśnienia doładowania. Trzeba przejechać się z laptopem i tyle. Podejrzewam, że po takim pomiarze nie będziecie musieli nikogo pytać, bo samo wyjdzie gdzie szukać przyczyny
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 24-07-2011 o 22:17
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Szanowni Panowie. Wczoraj wieczorkim wjechałem w końcu na kanał calem przeczyszczenia przepływomierza. jakie było wielkie me zdumienie gdy zobaczyłem górną rurę ( tę łączącą turbo z przepływomierzem ) pękniętą prawie całą na pół. Cóż była chyba 23 z minutami jak miałem wszystko wyjęte. Wyczyściłem przepływomierz powietrza ALKOHOLEM IZOPROPYLOWYM najwyższej czystości w sprayu. Ale co można zrobić z rurą a tak późnej porze? Owinąłem srebrną taśmą tak by połączyć pęknięcie i całą rurę od początku do końca. By mieć pewność że się nie odklei tak samo nawinąłem czarną taśmę izolacyjną. Do końca tygodnia musi wytrzymać aż zamówię nową. Poskładałem wszystko w całość i ruszyłem na jazdę próbną. A że byłe prawie 2 w nocy pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa. Początkowo radość nie trwała długo, jak zobaczyłem, że spalanie wzrosło momentami do 19l/km. Wyjechałem na drogę, ja mu gaz a on kopci jak cholera. Totalna załamka więc pojechałem na ekspresówkę. Obroty nie doszły do 3000 a zaświeciła mi się kontrolka silnika. Nie poddałem się. Rozkulałem BELLE do 160 kontrolka zgasła, auto przestało kopcić i spalanie w normie.
Dziś na tej samej drodze do BB zero dymku prędkość około 140 średnie spalanie 5,4. Teraz tylko wymienić rurę na nową i można cieszyć się pełnią szczęścia.
Tak więc dziękuję Wam wszystkim za cenne informacje, które jak widać były bezcenne.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze![]()
Ostatnio edytowane przez Pati&Grzesiek ; 07-08-2011 o 22:23
mam to samo nie idzie tak jak wczesniej na kompie zero błędów , dolot wylot preplywka wysztko sprawdzone i przeczyszczone nawet ic umyłem i nic to nie dało , oleju tez nie ubywa . przy mocnym wcisnięciu gazu kopvi na czrno
alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Po "długim" weekendzie jestem umówiony na diagnostykę komputerową. Jak tylko dostanę wydruk to go wkleję.
Dostaniesz wydruk, że nie ma błędów i tyle. Testu drogowego ci nie zrobią. Zapłacisz za to tyle ile by cię kosztował kabel na allegro + oprogramowanie.
Kup kabel na allegro.Weź sobie soft, trochę poczytaj tu na forum i będziesz ta diagnostykę robił sobie sam codziennie tyle, że dokładniej.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF