Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Problem po czyszczeniu i zaślepieniu EGR-słaba do 2000 obr i kopci

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie Problem po czyszczeniu i zaślepieniu EGR-słaba do 2000 obr i kopci

    Koledzy mam problem jak w temacie. Po czyszczeniu EGR i zaslepieniu blaszka z dziurkami auto straciło moc do 2 tys obrotow i jak sie troche nagrzeje i kopci. Zawor EGR kompletnie sie nie ruszal, udalo sie go rozruszac, ale mam wrazenie, ze talerzyk nie zamyka dokladnie zaworu, moze to byc przyczyna? Czy da sie jakos rozebrac mechaniczna czesc EGR? Wydaje mi sie, ze talerzyk nie lezy dokladnie prostopadle do osi zaworu, wiec moze sie nie domykac. Aha, po czyszczeniu i przejechaniu ok 20 km zawor jest osmolony w srodku sadza, ale jesli w ogole sie nie otwiera (elektromagnes nie dziala) to nie powinno jej chyba byc?
    Dolot sprawdziłem, rure turbo-IC-kolektor jest szczelna. Nie slychac zadnego swistu czy innego niepokojacego dzwieku.
    Przy odpalaniu potrafi zakopcic na bialo i ledwo wchodzi na obroty, jest slaba reakcja na pedal gazu. Po przejechaniu powiedzmy 1-2 km dymi na czarno przy przyspieszaniu tak do 2 tys obrotow i ledwo jedzie-wyglada na to ze rura miedzy turbo a kolektorem slabo napelnia sie powietrzem.
    Pozostalo mi jeszcze wymienic uszczelki miedzy kolektorem a klapa gaszaca i druga miedzy klapa gaszaca a podkladka laczaca z rura od IC.
    Moje najwazniejsze pytanie: czy da rede rozebrac jakos czesc mechaniczna egr? Czy jest to rozkrecalne?

    Bardzo prosze o pomoc, auto ledwo jedzie a paliwa obywa w mgnieniu oka

  2. #2

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Czytałem, u mnie za chiny nie da się wybić zawartości elektromagnesu jak w tym poradniku, była juz dziura i ktos probowal przede mna cos robic, ale nie wyszlo, wiec elektromagnes raczej umarl. Tyle, czy jest sens kupowac nowy zawor, skoro i tak jest czasciowo zaslepiony?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkenad Zobacz post
    Czytałem, u mnie za chiny nie da się wybić zawartości elektromagnesu jak w tym poradniku, była juz dziura i ktos probowal przede mna cos robic, ale nie wyszlo, wiec elektromagnes raczej umarl. Tyle, czy jest sens kupowac nowy zawor, skoro i tak jest czasciowo zaslepiony?
    jest sens programowo wyłączyć toto na amen i zaślepić całkiem

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkenad Zobacz post
    ... wiec elektromagnes raczej umarl. Tyle, czy jest sens kupowac nowy zawor, skoro i tak jest czasciowo zaslepiony?
    Jak elektromagnes umarł (chba też nie jest szczelny?) to częściowa zaślepka nic nie da, więc albo wymiana zaworu, albo wycięcie programowe i pełna zaślepka.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Ale czy mimo zastosowania zaślepki powinna być ona okopcona na czarno po przejechaniu 20km? Może to nie wina zaworu a nieszczelności wokół klapy gaszącej? Istnieje taka możliwość?

  7. #7
    lola
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkenad Zobacz post
    Czytałem, u mnie za chiny nie da się wybić zawartości elektromagnesu jak w tym poradniku, była juz dziura i ktos probowal przede mna cos robic, ale nie wyszlo, wiec elektromagnes raczej umarl. Tyle, czy jest sens kupowac nowy zawor, skoro i tak jest czasciowo zaslepiony?
    Musi się dać wybić i nie ma innej opcji, za słabo pukasz. Spiłuj jakiegoś gwoździa żeby za długi nie był. To strasznie mocno tam siedzi. Ja też myślałam, że elektromagnes mi umarł ale po czyszczeniu nagle zaczęło wszystko hulać!

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Witam ponownie!
    Po wczorajszej konsultacji z mechanikiem zauważyliśmy, że wolno wraca sztanga na gruszce-wolniej niż powinna, ale tak też było przed czyszczeniem EGRa, więc chyba aż takiego wpływu na dynamikę to nie będzie miało? Rozważam jeszcze możliwość że podczas czyszczenia wpadło coś do komory spalania-może jakiś nagar i dlatego jest słabsza?

    I na koniec najgorsza informacja. Z rana po odpaleniu auto prawie w ogóle nie reaguje na pedał gazu, tak jakby nie paliły wszystkie cylindry-za autem jest wtedy chmura szarego dymu (czy to może być nieszczelny EGR?). Jak się nagrzeje to puszcza "tylko" czarne bąki

    Proszę o podpowiedź co to może być, gdzie uciekła mi ta moc ?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Sztanga to musi chodzić bardzo dynamicznie. Chmura dymu i czarne bąki sugerują nieszczelność dolotu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Hmm, to już naprawdę nie mam pomysłu co dalej, no chyba, że po czyszczeniu EGR się rozszczelnił a wcześniej sadza go uszczelniała? Jak zdjąłem go ponownie dziś cały był w czarnej, suchej sadzy, podobnie jak końcówka wydechu.
    Czyli dymienie na czarno nie ma nic wspólnego z dynamiką ruchu sztangi?

Podobne wątki

  1. Bella bardzo słaba do 2000 obr
    Utworzone przez maro90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 16:21
  2. [146] obroty 2000 po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 12:05
  3. AR147 Słaba i kopci.
    Utworzone przez Pati&Grzesiek w dziale 147
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 23:31
  4. po czyszczeniu przepływki problem
    Utworzone przez michal100 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 15:04
  5. [156] Słaba moc 1.6ts 2000
    Utworzone przez alfiarz 14 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-08-2008, 06:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory