Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: z z mineralnego na pólsyntetyk? można czy nie?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    w moim przypadki przebieg to 191tys i jak na ten przebieg zachowuje się bardzo dobrze (wg mnie) a co do oleju to trudno trzeba będzie lać mineralny ale spróbuje teraz z innym olejem niż Castrol, moze Shell jakiś? (cholera myslalem ze castrol jest dobrym olejem )
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  2. #12
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Nie mówię, że jest zły jako olej. Chodzi o to, że po nim silnik w środku jest tak oblepiony że głowa boli. Chyba po prostu inżynierowie przesadzili z utrzymaniem parametrów oleju i nie przyjmuje on zanieczyszczeń.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Chodzi o to, że po nim silnik w środku jest tak oblepiony
    dla mnie właśnie to oznacza ze nie jest dobrym olejem
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #14
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Ja zrobiłem coś podobnego, zmieniłem półsyntetyk na pełny syntetyk w poprzednim aucie.
    Wcześniej poszukałem o tym informacji i rzeczywiście w starych silnikach
    zmiana oleju na rzadszy jest odradzana, podobno ze względu na uszczelki
    ale w nowszym nie ma z tym problemu. Ludzie zmieniają olej na gęstszy jak
    zaczyna go ubywać albo jak silnik dziwnie głośno zaczyna pracować.

    Jeżeli silniczek ma ok, to zmiana na półsyntetyk nie powinna mieć
    złych skutków, szczególnie że do TS'ów zalecany jest właśnie półsyntetyk
    10W40.

    Pytanie jest (ktoś wyżej je zadał) czy poprzedni właściciel zalał gęstszy mineralny
    przypadkiem, czy dlatego że mu pił poprzedni. Więc z czystej ciekawości
    mozesz zalać teraz rzadszy. Jeżeli się obawiasz to zmień na półsyntetyk Valvoline MaxLife.
    Zbiera bardzo dobre opinie.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  5. #15
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Tutaj nie chodzi o uszczelki tylko o osad, ktory się osadza wewnątrz silnika, także na tych uszczelkach, podczas pracy na oleju mineralnym. Jeżeli silnik pracował długo na mineralnym, ma duży przebieg czy bierze olej, zalewając półsyntetyk (który ma właściwości czyszczące) ryzykujemy rozpuszczenie tych osadów i rozszczelnienie silnika, spadek ciśnienia oleju czy problemy z hydrauliką.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    a jeździł ktoś z was na oleju mineralnym w T.S ? można go zalac w przypadku brania sporej ilości oleju?

  7. #17
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Jaki olej masz obecnie zalany? Ile dolewasz od wymiany do wymiany?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    ja w poprzednim aucie Astra 1 1,7 TDS (silnik isuzu 82KM) 95r. 168000 zrobiłem eksperyment i zmieniłem mineralny na półsyntetyk, nie zauważyłem nic niepokojącego a wręcz było lepiej - mam tu na myśli odpalanie auta przy minusowych temperaturach... nie wiem może silnik był w tak dobrej kondycji, że zmiana oleju nic nie ujawniła...

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gryf
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    stan przejściowy bez AR
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał CINEKX81 Zobacz post
    a jeździł ktoś z was na oleju mineralnym w T.S ? można go zalac w przypadku brania sporej ilości oleju?
    Słuchaj jesli zalejesz dobry mineralny, napewno Lotos, Selenia, K2, odpada !!! - to trochu pojeżdzisz, zanim obróci panewkami .Silniki TS-a lubią porządne pełno syntetyczne oleje. Wtedy są długowieczne. Co do pytania głównego (odgrzewamy schaboszczaka). Jeśli chcemy przejść z mineralnego na półsyntetyk, lub nawet z mineralnego na syntetyk. Wystarczy podnieśc pokrywe rozrządu i wzrokowo zobaczyć czy nie odłożył się już asfalt wewnątrz silnika. Jeśli silnik wewnątrz jest czysty można zmieniać, jeśli są już ślady odłożonego nagaru to szkoda zachodu. Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05
  2. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57
  3. A można ? :)
    Utworzone przez BabyCute w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 07:03
  4. Co można przerobic?
    Utworzone przez DzIdEx7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-02-2009, 22:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory