Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: [156] jak wymienić rozrząd ?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Młody 25 Zobacz post
    Hej kolego co do wariatora to jeszcze bym go zostawił ponieważ oddzywa sie ale tylko na 2 sek w czasie uruchamiania silnika kiedy jest zimny a później już go nie słychać a samochód mocy nie traci ani parametrów silnika. a czytałem na forum ze jeśli wariator oddzywa sie tylko na ok 2 sek na zimny silniku to tzn ze jest awaria ale nie przestaje działać tylko spełnia swoje normalne zadanie. Co innego gdyby był klekot diesla na zimnym i ciepłym silniku cały czas to wtedy już trzeba wymienić. Co ty na to mógłbyś mi napisać?? zostawić jeszcze czy już wymienić??
    Z twojego opisu wynika, że ten dźwięk nie jest spowodowany wariatorem.
    W ten sposób zachowują się hydrauliczne popychacze zaworów. W pierwszych chwilach po uruchomieniu silnika, dokąd nie napełnią się olejem, słychać charakterystyczne stukanie - i to jest normalne zjawisko.
    Jest to często mylone z awarią wariatora przez osoby, które mają małe doświadczenie z silnikiem TS.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Witam myślałem właśnie nad tym czy to mogą być popychacze. Ponieważ miałem kiedyś Fiata Brava z silnikiem 1.4 i tam było słychać tez taki sam dźwięk. Ale na forum dużo naczytałem się o tych awariach wariatora przy alfie i myślałem ze to jest ten wariator winien. Ale w takim razie dzięki wielkie kolego ze potwierdziłeś moja druga myśl ze to są popychacze Jestem zakochany w alfie ponieważ marzyłem o tym aucie od 15 lat i w końcu udało mi się kupić i spełnić swoje marzenie Auto jest super a ja dbam o każde swoje auto a tym bardziej teraz o alfę i nie chciałbym żeby coś z nią było nie tak. Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli wariator jest uszkodzony to cały czas silnik wydaje dźwięk podobny do klekotu diesla.
    Więc wygląda na to, że twój wariat jest OK.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    To fakt i przy awarii wariatora to silnik byłby słaby i nie miałby mocy prawda? (z tego co czytałem tak wnioskuje). A moje auto ma moc i normalnie przyspiesza i normalne spalanie ma. Wiec to raczej słychać te popychacze.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli wariator jest uszkodzony to cały czas silnik wydaje dźwięk podobny do klekotu diesla.
    Więc wygląda na to, że twój wariat jest OK.
    Na pewno?
    W mojej nowej Alfie po uruchomieniu przez ok. 2 sekundy było słychać "klekot" - później była cisza. Po wymianie rozrządu z wariatorem jest cicho i nic nie "klepie". Popychacze same się naprawiły a ja niepotrzebnie wydałem kasę?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli silnik dłużej "postoi" to musi być słychać w pierwszych sekundach po odpaleniu stukot pochodzący od popychaczy hydraulicznych.
    Przypuszczam, że twój stary wariator hałasował już lekko cały czas, ale słyszałeś go tylko wtedy, gdy odpaliłeś silnik i nakładał się na niego stukot od zaworów.
    Jeśli nie słyszysz teraz stukotu z zaworów po odpaleniu silnika to znaczy, że albo masz słaby słuch, albo ulegasz sugestii, spowodowanej przypuszczalnie zadowoleniem po wymianie wariata.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Wcale popychacze nie muszą być slyszalne po postoju... sporadycznie spotykam się z tym zjawiskiem. Czesto odpalam rano zimne TS-y i może 2 na 10 ma ta przypadłość, oczywiście żadna z tego awaria i nie tylko TS-ów się tyczy ale każdego auta z hydraulicznymi popychaczami.
    A wariator w początkowej fazie jego zurzycia często gęsto słychać tylko chwilę przy odpale, jak słychać cały czas to znak że całkowicie się już skończył.
    Tak jak koledzy piszą polecam wymianę rozrządu razem z wariatorem bo nie wiadomo kiedy padnie, a na robocie można zaoszczędzić, dochodzi jedynie wymiana oleju z filtrem.
    Klientów na wymianę samego wariatora zawsze mamy tylko trochę mniej niż na cały rozrząd co świadczy o tym że jednak takie przypadki się trafiają
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli silnik dłużej "postoi" to musi być słychać w pierwszych sekundach po odpaleniu stukot pochodzący od popychaczy hydraulicznych.
    Nie zaprzeczam ale chyba dźwięk wydawany przez popychacze różni się od dźwięku wydawanego przez "kończący się" wariator?


    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Przypuszczam, że twój stary wariator hałasował już lekko cały czas, ale słyszałeś go tylko wtedy, gdy odpaliłeś silnik i nakładał się na niego stukot od zaworów.
    Po 2 sekundach przestawał się nakładać i nastawała cisza? Jak to możliwe?
    Powtórzę: stary wariator klekotał przez ok. 2 sekundy po uruchomieniu. Był to głośny, wyraźny dźwięk przypominający odgłos diesla zanikający chwilę po odpaleniu silnika. Po wymianie tego elementu podczas uruchamiania jest "cicho".
    Mowa oczywiście o normalnej pracy silnika (łącznie z popychaczami).


    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli nie słyszysz teraz stukotu z zaworów po odpaleniu silnika to znaczy, że albo masz słaby słuch, albo ulegasz sugestii, spowodowanej przypuszczalnie zadowoleniem po wymianie wariata.
    Darujmy sobie osobiste wycieczki, ponieważ nic one nie wnoszą do tematu "wymieniać wariator razem z rozrządem czy nie?"
    Ale dla ścisłości odpowiem: na słuch nie narzekam,od ulegania wszelkim sugestiom też jestem wolny. Poprzednia Alfa (w sygnaturce) też miała Twin Sparka, tam wariator był regenerowany i przez cztery lata użytkowania nigdy nie słyszałem tak głośnego klekotania jak w nowej.
    I zapewniam cię, że teraz po uruchomieniu słychać normalną pracę silnika a nie "klekot" diesla. Zapraszam do siebie na osłuchanie - jeśli Ty nie usłyszysz wariatora to, czy to będzie oznaczać kłopoty ze słuchem u Ciebie?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z Kampinosu trochę daleko do Wrocławia, więc chyba nie da rady posłuchać.
    A co do sugestii to niedawno oglądalem w telewizji eksperyment z piwem.
    Wszyscy smakosze twierdzili, że podane im do degustacji piwo z beczki jest znacznie lepsze niż z puszki.
    Natomiast zupełnie inaczej było, kiedy ci sami smakosze dostali piwo, ale nie wiedzieli w której szklance jest to z beczki - wtedy trafienia były w granicach 50%.
    Oczywiście może się zdarzyć, że początki zużycia wariatora będą się objawiać okresowo klekotem diesla, więc co do tego nie będę się upierał.
    Kiedyś miałem kłopoty z pewnym łożyskiem, które też okresowo dawało znać o sobie - raz było głośno, raz cicho.
    Więc pozdrawiam i bez urazy.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Koledzy a mam pytanie dotyczące samego rozrządu a konkretnie to jego wymiany. Czy rozrząd przy alfie wymienia się i ustawia tak samo jak przy silniku fiatowskim?

Podobne wątki

  1. Chciałbym wymienić rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Str8 on Street w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-05-2016, 08:37
  2. Gdzie w Warszawie wymienić rozrząd w TS-ie?
    Utworzone przez Emiljoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 00:07
  3. Kiedy wymienić rozrząd w 1.8 TS?
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-07-2013, 08:22
  4. [159] Po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd a AR 159
    Utworzone przez Basia w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 21:32
  5. Wymienić rozrząd ?
    Utworzone przez Seweryn80 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 08:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory