Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Jakiś czas było dobrze teraz znowu ciężko chodzi :(

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie Jakiś czas było dobrze teraz znowu ciężko chodzi :(

    Na wiosne wymieniłem kompletne sprzęgło VALEO bo strasznie cieżko chodziło a pod koniec to już nie dało rady wciskać, mechmajster powiedzial, że 2-mas jest ok, nie ma luzów i jeszcze spokojne do drugiej wymiany sprzęgła wytrzyma! Wsiadłem i myśle to nie moja fura - trzeba nauczyć się na nowo jeździć, uśmiech od ucha do ucha i w miasto. I tak jak na początku było lekko tak a z czasem zaczeło robić się cieżko i jest coraz ciężej. Następowało to z czasem, stopniowo. Co radzicie, co to może być bo chyba nie nowe sprzęgło - tym bardziej tak markowe Macie jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Może siłownik, ale to trzeba sprawdzić będąc przy aucie.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    To ja opowiem Ci moją historię. Rok temu wymieniałem sprzęgło na Valeo bo stare tak samo bardzo ciężko chodziło. Wtedy mechanik powiedział, że dwu mas jest ok i wymieni tylko sprzęgło. Zrobiłem 6 tys km jak nówka z salonu pedał sprzęgła działał tak samo jak gaz prawie. I zaczęło się, znowu ciężko chodziło zwłaszcza jak silnik się rozgrzał. Czuć było wyraźne różnice w pracy sprzęgła raz umiarkowanie a raz ciężko pracowało. Do tego doszło szarpanie podczas ruszania i na wstecznym. Pojechałem do innego mechanika okazało się, co było wiadome (przez szarpanie) dwu mas całkowicie zużyty, luzy bardzo duże. A co do ciężkiej pracy to Valeo zrobiło trochę dziwnie łożysko, które bardzo ciężko przesuwało się po wałku wręcz zacierało się na nim. A do tego poprzedni mechanik nie nasmarował tulejek na dźwigni wyciskającej łożysko. Po złożeniu wszystkiego do kupy znowu jest jak nówka. Sprzęgło chodzi leciutko.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Może siłownik, ale to trzeba sprawdzić będąc przy aucie.
    Nom tak ale nie było by wtedy rożnicy po wymianie sprzęgła....

    ---------- Post added at 14:38 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

    Cytat Napisał llacoste Zobacz post
    To ja opowiem Ci moją historię. Rok temu wymieniałem sprzęgło na Valeo bo stare tak samo bardzo ciężko chodziło. Wtedy mechanik powiedział, że dwu mas jest ok i wymieni tylko sprzęgło. Zrobiłem 6 tys km jak nówka z salonu pedał sprzęgła działał tak samo jak gaz prawie. I zaczęło się, znowu ciężko chodziło zwłaszcza jak silnik się rozgrzał. Czuć było wyraźne różnice w pracy sprzęgła raz umiarkowanie a raz ciężko pracowało. Do tego doszło szarpanie podczas ruszania i na wstecznym. Pojechałem do innego mechanika okazało się, co było wiadome (przez szarpanie) dwu mas całkowicie zużyty, luzy bardzo duże. A co do ciężkiej pracy to Valeo zrobiło trochę dziwnie łożysko, które bardzo ciężko przesuwało się po wałku wręcz zacierało się na nim. A do tego poprzedni mechanik nie nasmarował tulejek na dźwigni wyciskającej łożysko. Po złożeniu wszystkiego do kupy znowu jest jak nówka. Sprzęgło chodzi leciutko.
    Ok 2-mas swoją drogą pod tym względem, raczej ufam temu mechanikowi on podobnie jak ja nie lubi fuszerki i jak by coś nie grało to by powiedział, ze lepiej wymienić - to dla niego zarobek ale nawet jeżeli 2-mas bylby nie halo to czy on ma wpływ na to jak ciężko chodzi sprzęgło? U mnie podobnie jak się nagrzeje to cięzej chodzi. Czy samo przesmarowanie pomoże?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Zeby przesmarowac trzeba na nowa zrzucic skrzynie... biegi wchodza normalnie? szarpie przy ruszaniu?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Nie przez dwu mas sprzęgło nie będzie działać ciężej. U mnie po zmianie na Valeo okazało się, że łożysko to wymienione Valeo było jakieś bardzo "ciasne" i dla tego ciężej pedał chodził, zwłaszcza jak się rozgrzał silnik to się wszystko pewnie w jakimś stopniu rozszerzyło i było jeszcze ciaśniej, ten drugi mechanik trochę je "poprawił" i przesmarował tulejki dźwigni i teraz jest idealnie. Też tak masz, że jak silnik zimny np po nocy to jest ok a jak trochę przejedziesz to zaczyna ciężej chodzić? Zmieniłeś na Valeo masz podobne objawy, być może masz ten sam problem co ja miałem po wymianie. A np w momencie gdy ciężej pracuje to na wyłączonym silniku podczas wciskania pedału sprzęgła słychać z okolic skrzyni dźwięki typu skrzypienie, zgrzytanie, jednym słowem stary tapczan?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Zeby przesmarowac trzeba na nowa zrzucic skrzynie... biegi wchodza normalnie? szarpie przy ruszaniu?
    Biegi wchodzą normalnie bez żadnego problemu, podobnie z ruszaniem...

    ---------- Post added at 14:33 ---------- Previous post was at 14:25 ----------

    Cytat Napisał llacoste Zobacz post
    Nie przez dwu mas sprzęgło nie będzie działać ciężej. U mnie po zmianie na Valeo okazało się, że łożysko to wymienione Valeo było jakieś bardzo "ciasne" i dla tego ciężej pedał chodził, zwłaszcza jak się rozgrzał silnik to się wszystko pewnie w jakimś stopniu rozszerzyło i było jeszcze ciaśniej, ten drugi mechanik trochę je "poprawił" i przesmarował tulejki dźwigni i teraz jest idealnie.
    Dokładnie tak jak piszesz - sprzęgło chodzi ciężej jak się nagrzeje. Po nocy albo na krotkich odcinkach jest ok! Co do tego dzwięku to nie prubowałem ale sprawdze to. Przy starym sprzęgle to skrzypienie było słychać nawet w czasie jazdy - to może stare też wystarczyło przesmarować? bo biegi wchodziły normalnie i nie ślizgalo się A czy te smarowanie to standardowy zabieg przy montaży czy jak? czemu mechanik tego nie zrobił?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Zawsze powinno się przesmarować tulejki dźwigni wyciskającej łożysko sprzęgła i smaru pod łożysko też powinno się dać, w końcu nikt nie planuje tam zaglądać przez następne min 150 tys kilometrów. A po nasmarowaniu nie powinno nic skrzypieć przez długi czas. Mechanik powinien to zrobić. Ale u mnie tak jak napisałem wcześniej po wymianie rok temu sprzęgła miałem takie objawy jak Ty teraz a głównym powodem było łożysko, które ciasno chodziło po tulei wałka sprzęgłowego. W dodatku poprzedni mechanik nie dał tam smaru w ogóle. A to wszystko okazało się jak około 2 miesiące temu jak oddałem Alfę do mechanika bo doprowadzało mnie to do szału. Facet trochę poprawił ten teflon w łożysku i już nie jest takie ciasne. nasmarował i teraz jest ok. A zestaw założyłem Valeo i właśnie z tym łożyskiem był problem.
    Ostatnio edytowane przez llacoste ; 06-09-2011 o 16:23

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mnie znów sprzegło ciezko chodziło, przez to jak sie później okazało iż płyn hamulcowy to praktycznie woda, do natychmiastowej wymiany. Zalałem chyba 1,5 wraz z płukaniem układu i powiem, że troche syfu poleciało...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał llacoste Zobacz post
    Zawsze powinno się przesmarować...
    Byłem u mechanika wczoraj wieczorem - powiedzial tak jak Ty, że to zawsze się smaruje i on przesmarował (tylko z tego co zrozumiałem to chyba on mówil o samych tulejach a może trza by było jeszcze te łożysko przesmarować) Coś będziemy musieli myśleć...

    ---------- Post added at 08:06 ---------- Previous post was at 07:48 ----------

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Mnie znów sprzegło ciezko chodziło, przez to jak sie później okazało iż płyn hamulcowy to praktycznie woda, do natychmiastowej wymiany. Zalałem chyba 1,5 wraz z płukaniem układu i powiem, że troche syfu poleciało...
    To raczej bym wykluczył bo rok temu wymienialem płyn razem z kompetem klocków i tarcz a po wymianie sprzęgła jakiś czas było dobrze - fakt, że sprzęgło ciężej chodzi jak się nagrzeje cały silnik i wszystko co = się też nagrzaniu płynu hamulcowego.
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 07-09-2011 o 06:53

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 13:12
  2. 156 2.0 ts faluje co jakiś czas
    Utworzone przez vibora w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 18:01
  3. [145] przymula co jakiś czas
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 09:48
  4. [33] Po odpaleniu chodzi źle,po 2km chodzi dobrze
    Utworzone przez Łysy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory