a ja bym powiedzial ze im wiecej oktanow tym szybciej paliwo ucieka z baku przynajmniej wg moich obserwacjii
a ja bym powiedzial ze im wiecej oktanow tym szybciej paliwo ucieka z baku przynajmniej wg moich obserwacjii
"nasze" smoki piją wszystko i dużo, i nie wybrzydzają :-)
Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...
Odkopie trochę ten temat dzieląc się moimi spostrzeżeniami.
Generalnie zbyt często nie wyjeżdżam swoim JTSem w trasę by nie nabijać kilometrów, ale
Spalanie w mieście PB95 10,5 litra i takie samo odnotowywałem na trasie z racji ciężkiej nogi i uwielbienia wysokich obrotów.
Zalałem sobie na próbę PB98 i wyszło mi 580km trasy ze średnią prędkością na poziomie 90km/h (a było i 160 na tempomacie)
i spalanie wyszło 9,15 litra. Domyślam się że podobne uzyskał bym w mieście.
I teraz sedno sprawy:
10,5 litra X przypuśćmy 5,15zł za litr PB95 daje 54,08zł
10 litrów X 5,30zł za litr PB98 na tej samej stacji daje 53,00zł
Co oznacza że choćby przy minimalnej różnicy w spalaniu wynoszącej 0,5 litra na 100km, różnica w cenie PB95 a PB98 musiałaby być większa niż 26gr...
Od dzisiaj tankuje tylko PB98. Spadku mocy nie odczułem.
Ja miałem tak że po zalaniu PB 95 dostała niezłego muła, gdy to już wymęczyłem i podjechałem na stacje zalałem od razu PB 98 i jak by nie ten silnik, od razu odżyła. Od tego czasu leje tylko 98, droższa ale cóż przynajmniej jedzie bez większych problemów.
Droższa okazuje się tańsza bo spala jej mniej...