Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Potrzebna rada specjalisty od TS... mi brak sił, Obroty skaczą i jak by przerywaly...

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie Potrzebna rada specjalisty od TS... mi brak sił, Obroty skaczą i jak by przerywaly...

    Witam!!! Juz chyba 2 raz rozpoczynam taki temat, z tym że zaznaczam, że rozpoczołem go jako nowy bo troche sie pozmienialo, Moj problem opiera się na tym, że moje 156 2.0 TS 151tyś przejechane, od jakiegoś czasu nie może utrzymać obrotów w miejscu, dzieje się to w nasilonej formie szczególnie na zimnym, wystanym silniku, autko jest na gaz wiec opisze po kolei co się dzieje.
    Odpalam rano samochod po okolo `16h stania w nocy
    Silnik zapala oczywiście na benzynie (sekwencja BRC) i trzyma 1600 obrotów chyba to jest ssanie
    Po jakimś czasie obroty zaczynają schodzic niżej i tu się zaczyna jazda...
    Jak zejdą w okolice 1200obrotów zaczynają przynurkowywać do 800 i wskakiwać na 1300 wachanie takie trwa troche około 3-4 wachnięc i silnik się uspokaja, (jednak gdy bym ruszyl rozpędził silnik do 2000 i wcisnol sprzeglo obroty znów wpadną w wachania 3-4 wachnięcia.) moze to silnik krokowy? ale czy tylko na zimno by tak było?
    Silnik osiaga okolo 30 stopni sprawa sie zaczyna uspokajac na bezynie jednak przy 35 stopniach włącza się gaz... i zaczyna sie dalej... gorsze bujanie na gazie nawet 600-2000 obr, nie daj Boze obciązyc go wtedy włączeniem klimy wtedy juz wogole na gazie okolo 6 wachnięc do uspokojenia.
    Sprawa powoli przechodzi silnikowi wraz ze wzrostem temperatury i przy 70 stopniach przestaje przeszkadzac, a przy 90 jest juz w zasadzie nie zauwazalna.

    Na zimno, na gazie mam też jeszcze inny problem możliwe że powiązany jak dodaje mu gazu, to tak jak by się, przydławiał w momęcie otworzenia przepusnicy pedałem gazu. obroty 1000, wciskam delikatnie gaz a ona tak bu... i za sekundejuż się wkreca normalnie...

    Z uwagi że męczę sie juz z tym troche czasu zrobiłem parę rzeczy, wymieniona została sonda lambda na MagnetiMareli, świece gówne na zamienniki NGK, (pomocnicze nie bo nie zauwazyłem ani troche poprawy więć tę przyczyne odrzucilem), czyściłem wszystkie połączenia kabli i świec, czyściłem i polerowałem przepustnice, auto bylo na serwisie gazowym w okrzyknientym punkcie GOMAR w Łasku woj łódzkie gdzie Panowie kombinowali kombinowali i stwierdzili że mapa jest dobra i że to nie wina gazu (byłem tam bo problem początkowo zaczół być widoczny na gazie teraz juz na benzynie)
    Jestem załamany bo tak się nie da jeździć, a jak pisałem wcześniej robiłem już wszystko łącznie z tak desperackimi ruchami jak polerowanie przepustnicy co jak sądzę mogło dać tyle samo co umycie samochodu...

    Proszę więc was o pomoc, naprawdę bardzo jeśli ktoś z woj łodzkiego by się chciał podjąc jakiejś pomocy bo wie że może pomoc to bardzo proszę o kotakt.
    Do postu dodaje filmik na juz w miare rozgrzanym aucie ale widać mniej więcej o co chodzi. Silnik ciepły więc cięzko wprowadzić go w te drgania ale dobrze widać to przy 1:50 gdzie trzymam 2000obr puszczam gaz i obroty nurkują po czym wskakują na 1800 jedno wachnięcie bo silnik cieply dość,ale przedstawia jak to wygląda na zimno jest tak duzo bardziej i bardziej denerwująco.

    [

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Masz typowe objawy falowania - tu poczytaj i wszystko będzie jasne:http://www.forum.alfaholicy.org/156/...win_spark.html
    Na początek zalecałbym reset ECU, a potem ewentualne dalsze czynności naprawcze.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    czytałem juz wlasnie o falowaniu i wkołko swiece kabele sonda juz tyle powymienialem i nic
    reset ecu? jak? odłaczenie aku?? bo akumulator już odłączałem nie raz i nic

    I własnie niedopatrzylem ze na zimno faluja
    [

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    czujnik połozenia wału proponuje mi sporo to obroty uspokoiło koszt koło 120 zł orginał

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    niedawno była u znajomego elektryka bo wlasnie przy wkładaniu alternatora wypioł się ten czujnik i badał go oporność itd i podobno dobry a moze to być krokowy czy nie?? czy moze zaworek o którym gdzieś pisało?? bo problem tylko na zimno wiec chyba nie lewe powietrze.
    [

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Lpg do regulacji.
    Przestań jeżdzić na lpg, zrób reset parametrów i pojeżdzij trochę na PB.
    I jak objawy ustąpią dopiero powtórna regulacja lpg.

    ---------- Post added at 07:33 ---------- Previous post was at 07:27 ----------

    Cytat Napisał questounico Zobacz post
    ymieniona została sonda lambda na MagnetiMareli
    Czy taka sonda jest zalecana?Czy to zamiennik?

    ---------- Post added at 07:33 ---------- Previous post was at 07:33 ----------

    A ile Ty masz sond?
    1 czy 3?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    To taki wręcz klasyczny objaw LPG uszkadza sondę i zaczynają się kłopoty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Reset parametrów adaptacyjnych zrobisz tylko przez kompa, odłączenie aku nic Ci nie da.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    to sporo wyjaśnia, ale jak to wszystko czytam to poprostu aż mi słów brakuje... Tyle kasy ... niewiem ile sond wiem że jedna miala zly odczyt bo wyszło to jak mi taki znajomy badał spaliny, jeszcze przed tą gechenną z obrotami. Wymieniona została, bodajże że na zamiennik ale polecany na forum, pozniej znów była badana i odczyty były prawidłowe, co do resetu, zrobię tak... a wy mi powiedzcie czy to ma sęs,
    pouszczelniam wszystko, wtryski, przepustnice, rury, następnie zrobie reset w ASO... chyba że uda mi się wyszukać z portalem do Alfy, a jak to nie pomoże wymienie kreoka... licze na to że to mi sprawe załatwi jak nie to chyba następny post będzie w dziale Sprzedarzy.... bo już mi nerwów brakuje na ten samochód...
    [

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Cytat Napisał questounico Zobacz post
    chyba następny post będzie w dziale Sprzedarzy.... bo już mi nerwów brakuje na ten samochód...
    Eh jak zaczniesz słuchać dobrych rad, a nie tanich to zmienisz zdanie.
    Nie wiem kto Ci doradzał zamiennik sondy.
    Ja na podstawie swoich alf wiem,ze one g...a nie lubią i chcą tylko oryginały.
    Gdybyś zajrzał do działu LPG to tez byś już sam wiedział co potrafi narozrabiać zła regulacja LPG
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 Jts skaczą obroty ,muli na niskich obrotach
    Utworzone przez Kris159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 10:10
  2. Śiema potrzebna rada z tylnym kołem
    Utworzone przez Esc w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 22:46
  3. [146] Potrzebna rada
    Utworzone przez discits w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:04
  4. potrzebna rada
    Utworzone przez walker91 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-07-2011, 14:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory