Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: [UWAGA] poszukiwany beta tester oprogramowania AlfaOBD, sprawa pilna !

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a działasz na tej najnoszej wersji 1.5.1 tzw.
    27.08.2011: Version 1.5.1 is available. More beta support of Alfa Mito, Giulietta, Fiat Grande Punto, Punto Evo.
    - chyba beta-testerzy mają numer wersji o 1 do przodu.
    - szkoda tylko że autor nie potrafi z body komputera (BC) wyciągnąć LOGIN CODE do immobilizera.
    - coś takiego by się przydało do zaprogramowania transpondera kluczy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 07-09-2011 o 08:57
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Ta wersja o której piszesz z 27 08 pojawiła się właśnie po moim teście i poprawiono kilka bugów.Dziś dostałem kolejną 1.5.2 z kilkoma kolejnymi zmianami.
    Czy login code o którym piszesz to to samo co numer na karcie kodowej??
    Ten ostatni jest potrzebny (prawdopodobnie, bo jeszcze nie sprawdziłem) do wykonanania niektórych operacji serwisowych.
    Odnośnie kluczy -nie wiem czy o tym samym piszemy ale w sekcji BC jest cos takiego jak "Key & remote storage"
    Ostatnio edytowane przez metan ; 29-08-2011 o 07:55

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Czy login code o którym piszesz to to samo co numer na karcie kodowej??
    - dokładnie to samo, bo tak na prawdę to jest LOGIN , czyli hasło wejścia do podprogramu obsługi kluczy, pilota i nie tylko.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    No więc do niektórych operacji (min własnie do wprogramowania klucza) potrzebne jest własnie podanie loginu z karty kodowej, ale wyciągnięcie kodu chyba nie jest takie proste. Aczkolwiek nie testowałem tej opcji bo procedura spowoduje wywalenie aktualnego klucza. Zresztą próbowałem zachęcić twórcę do wprowadzenia pewnych opcji ale możliwości są ograniczone.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uważąj na opcje programowania kluczy, można łatwo wykasować bezpowrotnie wszystkie klucze, ponieważ program obsługi
    w pierwszej kolejności kasuje klucze a potem dopiero się pyta czy anulujesz operacje i chcesz wyjść z tego programu.
    - tez zrobiiłem ten błąd i musiałem wyjmować BC.
    - z tego tez chyba powodu autor programu FES nie doda tej opcji do swego programu ( i chwała mu za to, mamy AlfaOBD ).
    Kod:
    ale wyciągnięcie kodu chyba nie jest takie proste.
    - program alfaOBD nie ma takiej opcji.
    - też pisałem do autora ale mi odpowiedział że nie ma dokumentacji technicznej do takiej operacji.
    - wyciąganie LOGIN-u robi się poprzez kabel ELM327 z opcją security.
    - coś na ten temat wiem, ponieważ znam kogoś z forum kto obecnie pisze program do wyciągania LOGIN-u z body komputera (BC) firmy Marelli.
    - program ma być gotowy pod koniec listopada.
    - ciekawe jakiej firmy jest BC w Mito ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    BC w mito jest z delphi (architektura small 2)

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Software module 59 - Fiat Grande Punto BSI Delphi
    Memory device is serial eeprom 93c86 SMD8 package.
    Expected file size is 2048 bytes.Use PCF7936 or Silca T14 - JMA TP12 transponder or remote key with PCF7946.
    Module also shows PIN code and transponder has to be matched with car.
    
    IMPORTANT NOTE 
    when you program remote key type2:in key there are 2 SMD chips - PCF7946 and OTHER chip.If OTHER chip is with 10 or 16 pins,PROGRAM REMOTE AS TYPE 1.If OTHER chip is with 8 pins,PROGRAM REMOTE AS TYPE 2.
    Vehicles equipped with this unit:
    Fiat: Grande Punto, New 500, Fiorino
    Alfa Romeo: Mito
    - i dlatego tez kolega trochę narzeka, twierdzi że w przypadku Mito szybciej jest wyciągnąć BC.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    W programie pojawiło się kilka nowych modułów których nawet nie mam jak sprawdzić ze względu na wersję.
    Obecnie jest: ABS, airbag, BC, klima, wskazniki, silnik, skrzynia, ksenony, radar cofania, radio, wspomaganie, zawieszenie i convergence (?? chyba bluetooth).
    Jest zabawa :-).
    Wreszcie wyłączyłem (włączony przez nieuwagę i wkurzający) alarm pasów.
    Jeszcze tylko czekam na możliwość włączenia tego cholernego tempomatu ;-).
    A da się bo Grande/Mito/Julka elektronikę mają tą samą a ktoś w puntolocie to rozkminił

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    alfaOBd ma mimo wszystko kilka wad, np. w airbagu podaje błędy kodami n1, n2, n3..., w klimatyzacji szczególnie bi-zone nie obsługuje wszystkich niuansów ale i tak jest bardzo dobrze. za to chyba jako jedyny z programów z niższej półki cenowej podaje opcje do zmiany pamięci w airbagu, za to go lubię, z trybu Extended na Reduced.
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 11-09-2011 o 17:15

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Co do tempomatu do którego uparcie powracam to FES 3.2 obsługuje tą funkcję(podobnie jak i przeciwmgielne).

Podobne wątki

  1. Wysprzęglik - Pilna sprawa
    Utworzone przez Paazik w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 22:14
  2. [GTV Spider] PILNA SPRAWA - felgi aluminiowe
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 20:47
  3. Bardzo pilna sprawa
    Utworzone przez sargal w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 21:01
  4. [156] Doradźcie proszę - pilna sprawa.
    Utworzone przez cosby w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-08-2008, 14:45
  5. pilna sprawa ze 156
    Utworzone przez Madnes7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2007, 10:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory