Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: JTD 20V przcina się przy 2000obr

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie JTD 20V przcina się przy 2000obr

    Witam

    Mam następujący problem

    Przy mocniejszym wdepnięciu pedału gazu z niższej prędkości obrotowej silnika zauwarzyłem że moja Alfa nie ciągnie równo tylko przytyka się przy 2000obr potem ciągnie i przytyka się przy 2500 i dalej do końca ciągnie już normalnie. Problem występuje na każdym biegu niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy nie. Wymieniałem ostatnio rozrząd w Irbisie we Wrocławiu i prosiłem żeby przy okazji wykasowali błędy z kompa. Po podłączeniu examinera okazało się że nie ma co kasować bo nie ma absolutnie żadnych błędów. Egr wyczyściłem, czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłem, kolektor ssący wyczyściłem,dolot pod kątem szczelności jest ok. Wężyki sterowania zmienna geometrią sprawdziłem. Zastanawiam się czy ewentualnie kierownice zmiennej geometri turbiny się powoli zapiekają i stąd to dziwne zachowanie. Ponadto mam wrażenie że między 2000 a 2500 obr ciągnie na pół gwizdka

    Auto nie kopci, nie bierze oleju, ładnie równo chodzi i komputer pokazuje spalanie od 5.0 do max 6.9 czyli też w normie

    Miał ktoś może podobny przypadek???
    Jakieś pomysły???
    Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Mialem podobnie ,ale w moim motorze 1.9 JDTm ,winowajcą byl EGR ,czyscilem go milion razy chodzil gladko ,ale juz nie trzymal tak dobrze i nadawal sie tylko do wymiany, na nowym, tzw. czkawka ustąpila...tez mialem takie dlawienie w okolicy 2000obr ,ale tylko jak delikatnie wciskalem gaz ,kiedy pedal szedl do podlogi nie bylo tego czuc...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To raczej początek końca przepływomierza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To raczej początek końca przepływomierza
    Czyli standardowo odpiąć przepływkę i przejechać się a jak będzie poprawa to wymieniać tak??? A jak po odpięciu będzie jeszcze gorzej??? Hmm Chłopaki z Irbisu mówili że robili runde z Examinerem i parametry przepływki są raczej ok, ale jutro odepnę i sprawdzę.

  5. #5
    Furax
    Gość

    Domyślnie

    Też mi się wydaje, że przepływomierz. Na 99%. Ale jak odepniesz, to może być nawet gorzej. Spróbuj odpiąć i napisz, czy jest poprawa.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    No i dzisiaj pojeździłem trochę z odpiętym przepływomierzem i okazuje się że jak jest odpięty to auto ładnie równo przyspiesza od samego dołu bez żadnych przycinek i przydławień ale spalanie pokazuje 10,11 litrów jak znowu podepnę przepływkę to przycina się tak jak pisałem wcześniej ale spalanie jest w normie. Wynika z tego że przepływomierz jest do wymiany. Ciekawe dlaczego na egzaminerze nie pokazało że jest z nim coś nie tak.

    Koledzy podpowiedzcie gdzie można można kupić oryginalny przepływomierz BOSCH 0 281 002 598 bo zamienniki są od 130zł ale bym nie ryzykował.

    Jako że planuję też zawirusować moją Alfe zastanawiam się jeszcze czy nie wyciąć go elektronicznie przy robieniu programu w końcu koszt nowego przepływomierza to 1/3 kosztów wirusa którego przecież i tak zapuszcze do mojej Alfy Hmm... Co wy na to??

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak to wyciąc przepływomierz??? - coś ci się z EGRem nie pomyliło?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak to wyciąc przepływomierz??? - coś ci się z EGRem nie pomyliło?
    A no właśnie rozmawiałem z magikiem który wirusował moje poprzednie auta (poprzednią Alfę i służbową skodę) i oczywiście oprócz wycięcia elektronicznego zaworu EGR, zaproponował zmianę parametrów elektronicznych przepływomierza tak żeby nie sprawiał już nigdy problemów.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie wiem co mu się tam roiło , ale przepływomierz to element pomiarowy z którego ECU robi odczyty, więc niby jak zmieniać tam jakieś parametry
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Brak mocy do 2000obr
    Utworzone przez MastaMari w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-12-2015, 15:38
  2. [159] 2.0 JTDM 170 nie jedzie do 2000obr.
    Utworzone przez foxone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 21:36
  3. Nie przyspiesza do 2000obr/min. JTD
    Utworzone przez Lech w dziale GT
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 19:59
  4. Buczenie powyżej 2000obr/min JTD
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 21:50
  5. JTDm nie wkręca się do 2000obr./min.
    Utworzone przez DJ KoŁoS w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory