Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: [146] Gaśnie, faluje raz na parę dni

  1. #1
    QBUS
    Gość

    Domyślnie [146] Gaśnie, faluje raz na parę dni

    Hej,
    Znowu opadam z sił z moim autem.
    Wymieniłem wariator i od razu po wymianie zaczęły się jazdy z obrotami na jałowym biegu.

    Auto jeździ ok, aż nagle coś mu odwala i zaczyna się falowanie obrotów, ale tylko kiedy auto sie toczy (na luzie):!:. Faluje do tego stopnia, że czasem gaśnie. Gdy auto stoi obroty są ok.
    I teraz najlepsze - wyłączę silnik, zostawię auto na parę godzin i znowu na parę dni wszystko jest OK.

    Była czyszczona przepustnica, silniczek krokowy, podpinany był pod komputer (wszystko ok - nawet nie ma żadnych błędów), komp zaliczył ze 2 resety, we Wróblowicach prawdę powiedziawszy nie wiedzą o co kaman...

    Tak jak pisałem - objaw zaczął występować zaraz po wymianie wariatora i jest podobny do tego, który miałem półtorej roku temu dwa wariatory temu (wtedy zniknęło po wymianie również wariatora).

    Może tutaj ktoś podda jakiś pomysł, bo mnie to już normalnie roznosi (psuje to całą radość jazdy autem - poza tym felerem wszystko inne chodzi jak złoto).

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    a sprawdź pompę paliwa jakie ciśnieni podaje
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  3. #3
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    a sprawdź pompę paliwa jakie ciśnieni podaje
    Dalszy ciąg przygód:
    Tak jak pisałem samochód jeździ większość czasu jak złoto.
    Wychwyciłem jednak moment "przełączenia" w tryb świrowania.
    Stoję np. na światłach, obroty jak skała 900 i nagle widzę jak wskazówka obrotomierza schodzi w dół, zaczyna falować, silnik zaczyna nierówno chodzić. Jak w tym momencie przegazuję (ale muszę to zrobić szybko) to potem już jest znowu OK - wskazówka schodzi na 900 i znowu stable as a rock :mrgreen:. Jednak, gdy się zagapię po chwili auto samo zaczyna chodzić dobrze na wolnych obrotach, jednak przez jakieś 7-8 km zaczyna się schodzenie za nisko z obrotów (tak jak pisałem do 400-500), przejadę kawałek i znowu wszystko jest ok na następne 2 dni (po obserwacjach jednak cały taki cykl niezależny jest od tego czy w jego środku zgaszę silnik - jeżeli było falowanie przed zgaszeniem tak będzie i po, gdy go nie było to go nie będzie po odpaleniu).

    Normalnie jak dla mnie to są jakieś czary. Wlałem na razie STP do czyszczenia wtryskiwaczy (chociaż raczej to nie pomoże, bo chyba nie tu jest problem). Przypuszczam, że jakiś czujnik się przywiesza na chwilę... Pytanie tylko jaki. Żeby to się działo cały czas łatwiej byłoby diagnozować, liczę, że w końcu albo się naprawi całkowicie, albo popsuje do reszty, wtedy już żaden mechanik nie będzie się ze mnie śmiał .

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    a jak tam u Ciebie przewody i świece?
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  5. #5
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    a jak tam u Ciebie przewody i świece?
    Świeczki (platynowe, oryginalne NGK) mają około 10 tyś., cewki wszystkie 4 wymienione listopad-grudzień, razem z przewodami...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    to może gdzieś gubi po prostu napięcie na jakiejś kostce w wiązce , jeśli komp nic nie wykazuje to współczuje poszukiwania przyczyn
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  7. #7
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    to może gdzieś gubi po prostu napięcie na jakiejś kostce w wiązce , jeśli komp nic nie wykazuje to współczuje poszukiwania przyczyn
    Sam sobie współczuję, ale powoli się już przyzwyczajam . Może z biegiem czasu się coś zmieni (na lepsze, ale i na gorsze zawsze klaruje sytuację). Jak coś się zmieni to zdam relację :mrgreen: .


    PS Jakby ktoś znał machera od układów wtryskowych MOTRONIC w promieniu 100-150 km od Krakowa (więc w praktyce Śląsk i okolice), który naprawdę ma łeb na karku to byłbym wdzięczny o podanie namiarów .

  8. #8
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Pozwolę sobie podupować, bo wystąpiły nowe objawy, a to chyba jedyne sensowne miejsce, gdzie mogę szukać pomocy...

    Coraz częściej na postoją falują obroty - stoję sobie na skrzyżowaniu ładnie 900 i nagle zaczyna się 700-1000-800-1100 i w końcu zatrzymuje się na 900.

    Oczywiście marchewa się nie zapala, zresztą byłem wczoraj na Saskiej, gdzie goście wpinali do kompa, wszystko chodziło na cacy, parametry wzorcowe (jak na złość przy nich nie chciało falować :mrgreen: ). Po rozmowie z jednym z mechaników zaproponował wymienić sondę lambda, z tymże nie na pewno :roll: .

    Powoli naprawdę zaczynam mieć dość kaprysów tego auta (w czwartek go nawet na otomoto wystawiłem, ale jak ochłonąłem to jednak zrezygnowałem) - to już się ciągnie miesiąc i nikt nie jest w stanie mi pomóc (( .

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Przy sondzie byłby mułowaty i dużo palił. To raczej nie to. Wolne obroty kontroluje silniczek krokowy i to tam bym raczej szukał przyczyny.
    FORZA ITALIA !

  10. #10
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    Przy sondzie byłby mułowaty i dużo palił. To raczej nie to. Wolne obroty kontroluje silniczek krokowy i to tam bym raczej szukał przyczyny.
    Sprawdzony i wyeliminowany jako sprawca (podobnie jak przepustnica i przepływomierz).

    Ja jeszcze myślę o wymianie kabli WN przy cewkach, niestety wszędzie sprzedawane są tylko to idą z cewek do małych świec
    (np. tutaj), nigdzie nie znalazłem dodatkowo fajek, które łączą duże świece z cewkami ;// .

Podobne wątki

  1. [159] Faluje mi na obrotach
    Utworzone przez Kulpa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-10-2015, 16:33
  2. [155] V6 faluje
    Utworzone przez Celesta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 21:48
  3. [145] AR 145 1,4TS - silnik faluje, gaśnie, nie ma mocy
    Utworzone przez PiotrekP w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-06-2014, 18:45
  4. Faluje jak sie toczy
    Utworzone przez Gofer22 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 15:57
  5. Faluje 146
    Utworzone przez pawel80 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-07-2007, 22:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory