Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [145] 1.4 Boxer - Bulgotanie

  1. #1
    qb41
    Gość

    Domyślnie [145] 1.4 Boxer - Bulgotanie

    Witam. Mam problem (a może nie ), gdy zapalam auto i dodaje gazu tak jakby pod kierownicą słychać bulgotanie i słychać je do puki samochód się nie zagrzeje później bulgotanie ustaje.
    Czy jest to coś poważnego i kosztownego.
    Z góry dziękuje

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Mnie bulgotało jak miałem mały poziom płynu chłodniczego (był mały wyciek na złączce).
    FORZA ITALIA !

  3. #3
    qb41
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzięki. Nie miałem wogule płynu ale czy miałem wyciek to chyba raczej nie, a czy jest możliwość, że płyn może się skończyć tak po prostu.?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na pewno jest gdzieś wyciek. Poszukaj dobrze. Nie mogłeś wcale nie mieć płynu, bo zatarłbyś silnik. Płynu ubyło tylko dużo, bo jest wyciek.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał qb41
    Wielkie dzięki. Nie miałem wogule płynu ale czy miałem wyciek to chyba raczej nie, a czy jest możliwość, że płyn może się skończyć tak po prostu.?
    Chciałeś chyba powiedzieć, że nie miałeś płynu w zbiorniku wyrównawczym, bo tak jak nadmienił przedmówca długo byś nie pojeździł ;//

    Powinieneś sprawdzać regularnie poziom płynów (olej silnikowy, olej wspomagania, płyn chłodniczy oraz płyn hamulcowy) na początku przynajmniej raz na tydzień - później, jak się już upewnisz, że nie masz jakiś ubytków wskazujących na wyciek - raz na 2 tygodnie lub raz na miesiąc :mrgreen:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  6. #6
    qb41
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Cytat Napisał qb41
    Wielkie dzięki. Nie miałem wogule płynu ale czy miałem wyciek to chyba raczej nie, a czy jest możliwość, że płyn może się skończyć tak po prostu.?
    Chciałeś chyba powiedzieć, że nie miałeś płynu w zbiorniku wyrównawczym, bo tak jak nadmienił przedmówca długo byś nie pojeździł ;//
    Szczerze to nie jestem specjalistą w sprawach samochodów i każda uwaga przyda mi się na przyszłość. Wycieku żadnego nie zauważyłem a płynu faktycznie niema w zbiorniku (to ten po prawej stronie biały ) ale jak długo jest on pusty to nie wiem. Bulgotanie zaczęło się nie dawno. Nie wiem jak sprawdzić wspomaganie (( , olej silnikowy jest w pożądku, płyn hamulcowy też :wink: .

    Za każdą wskazówkę i pouczenie będę wdzięczny.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Zbiorniczek od oleju do wspomagania jest zaraz obok zbiorniczka płynu chodzącego. Po lewej stronie, taki czarny z blaszką (osłoną) pod spodem. Sprawdź czy masz tam olej, choć gdyby go nie było to wyła by pompa.
    Co do płynu chodzącego, jeśli nie było nic w zbiorniczku lub było go bardzo mało to na 90% gdzieś Ci ucieka. U mnie przepuszczała złączka plastikowa, szczęśliwie kapało na kolektor wydechowy więc łatwo było zlokalizować (para i syk ).
    FORZA ITALIA !

  8. #8
    qb41
    Gość

    Domyślnie

    Płyn uzupełniłem, na szczęście nie był do końca pusty zbiornik ale na razie jeszcze bulgota myślę, że musi przejść dopiero. Jak sprawdzić czy jest wyciek? rozgrzać samochód i otworzyć maskę i szukać czy gdzieś nie kapie ? Czy może wyciekać na zimnym silniku? bo jeżeli tak to nic nie wyciekało do tej pory.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeżeli nigdzie nie widać wycieku, to sprawdź jeszcze dokładnie wewnątrz samochodu, bo jak puszcza nagrzewnica to może być mokro pod nogami.
    Jeżeli nic nie zlokalizujesz, to obserwuj poziom płynu w zbiorniku.
    Ewentualnie (ale to już jest skrajność) płyn może uchodzić do oleju poprzez pęknięcie w głowicy, albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą - miałem kiedyś takie uszkodzenie, ale wtedy samochód dużo pali i trochę rechocze bo jest bardzo rozrzedzony olej. W każym razie warto też kontrolować stan oleju.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał qb41
    Jak sprawdzić czy jest wyciek?
    Po uzupełnieniu sprawdzaj poziom płynu chłodniczego przez kilka dni. Przyjrzyj się dokładnie wszystkim złączkom i opaskom. Jeśli nic nie zauważysz w bezdeszczowy dzień spróbuj podłożyć coś po samochód np. kawałek folii lub tektury, gdy jest jeszcze rozgrzany i sprawdź po godzinie lub dwóch :wink:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. [159] poranne bulgotanie przełom??
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 12:31
  2. [145] Bulgotanie pod deską rozdzielczą
    Utworzone przez pafcioooo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 20:06
  3. [164] Bulgotanie
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 09-11-2011, 23:23
  4. CF2 gaśnie, bulgotanie z baku
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-05-2011, 08:24
  5. Bulgotanie po przegazowaniu
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 17:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory