Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Ukręsona świeca. Jakim sposobem wyciągnąć?

  1. #1
    michualex
    Gość

    Domyślnie Ukręsona świeca. Jakim sposobem wyciągnąć?

    Witam. Temat wpisałem w google no i widzę że nie jestem pierwszy z ukręconą małą świecą.

    Poszła jako trzecia. pierwsze dwie poszły bez problemu i to z mocniejszym dokręceniem.

    Poznałem tylko jeden sposób jak to wyciągnąć. Wkrętak i klinowanie w pozostałości po świecy, ale uważam że powinno być coś bardziej delikatniejszego. Pierwsze co mi przyszło na myśl to tak jak pewnemu użytkownikowi. Ściaganie głowicy...

    Przedstawiam fotki tego oto okazu.

    I jeszcze mam pytanie odnośnie świec starych. Proszę o opinię. Ponieważ przypuszczam że na małych świecach samochód przejechał 178 tys bez zmiany.

    Na wymiane świec zdecydowałem się dla tego że samochód szarpał przy dzjęciu nogi z gazu gwałtownym dodaniu gazu no i tez nie kręcił tak jak powinien na obroty.





    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us

  2. #2
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Kolego nie wiem na ile to się da zrobić, ponieważ nigdy tego nie próbowałem, ale może by spróbować narzędzi wykorzystywanych przy odkręcaniu ukręconych śrub itp. takich jak np. TUTAJ, ale niech się wypowie jeszcze ktoś, kto coś takiego już wykręcał.

  3. #3
    mar1o
    Gość

    Domyślnie

    Kiedyś znajomy tak zmieniał świece, że jedną przy wkręcaniu ukręcił, dobrałem torxa lub spline'a, nie pamiętam już, delikatnie osadziłem i wyszła bez problemu.
    BTW jakim momentem dokręcałeś, że ukręciłeś?

  4. #4
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar1o Zobacz post
    Kiedyś znajomy tak zmieniał świece, że jedną przy wkręcaniu ukręcił, dobrałem torxa lub spline'a, nie pamiętam już, delikatnie osadziłem i wyszła bez problemu.
    BTW jakim momentem dokręcałeś, że ukręciłeś?
    heh momentem czucia ręki. Powiem ci że reszta świec jest dokręcona o wiele mocniej a ta kręciła się jak masło i opór był ale nie mocny. Aż nagle poczułem przeskok.

    Dużo ludzi piszę że wcale nie używali dużej siły i te małe pipy się ukręcały. U mnie było tak samo powolutku każdą dokręcałem do momentu aż poczułem wyrażny opór i ani grama więcej.

    A ta felrena świeca szła jak w masło i nie stawiała zbyt wiele oporu.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jazz Zobacz post
    Domyślnie

    Kolego nie wiem na ile to się da zrobić, ponieważ nigdy tego nie próbowałem, ale może by spróbować narzędzi wykorzystywanych przy odkręcaniu ukręconych śrub itp. takich jak np. TUTAJ, ale niech się wypowie jeszcze ktoś, kto coś takiego już wykręcał.
    To są dobre narzędzia i dobrze spełniają swoją funkcję.
    Jest tylko jedno ale trzeba kupić konkretną firmówkę . Parę tych Yato i toyo ukręciłem i wtedy jest jescze większy kłopot bo masz zatkany otwór.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jazz Zobacz post
    Kolego nie wiem na ile to się da zrobić, ponieważ nigdy tego nie próbowałem, ale może by spróbować narzędzi wykorzystywanych przy odkręcaniu ukręconych śrub itp. takich jak np. TUTAJ, ale niech się wypowie jeszcze ktoś, kto coś takiego już wykręcał.
    witam.
    Nie ma potrzeby kupowania takiego sprzętu.
    Tak jak kolega już wcześniej napisał, końcówka TORX 12 kątna i powinna wyjść bez problemu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    No raczej za 14 zł to nie polecam tych wykrętaków jak już to kup sobie jakiś firmowy sprzęt a nie ten badziew!

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    ja jak ukrecilem i gwint zostal w glowicy to wziotem mala grzechotke przedluzke i nasadke z torksem dopasowalem zeby wszedl w srodek tego gwintu lekko stuknolem i po prostu wykrecilem

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Pozostałości gwintu nie siedzą w gnieździe zbyt mocno więc ja kiedyś zrobiłem tak że do otworu wsadziłem poprostu pręt z zakrzywionym końcem i zahaczyłem o elektrodę która była na końcu gwintu i pomału zacząłem kręcić i wyszło bez problemu. nie potrzeba kupować specjalnych narzędzi, pomysł z torksem też się sprawdzi.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  10. #10
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    witam torks rozwiazał sprawę bez najmnieszego problemu. Nie trzeba było wkładać w to w ogóle siły.

Podobne wątki

  1. wymiana rozrzadu w jts domowym sposobem
    Utworzone przez qtaz83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 13:37
  2. [145] Jak zablokować rozrząd domowym sposobem?
    Utworzone przez luki123 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2011, 13:58
  3. [145] Klima, jak sprawdzic chlodnice domowym sposobem ???
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 18:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory