Strona 2 z 15 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 150

Temat: Gulietta 1.4 tb - do bani?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Porównując z innymi kompaktami o podobnej mocy TB 120 KM to jeden z najbardziej dynamicznych silników w klasie - cytuję za testem w auto motor Sport - elastyczność 80-120 km na 6 biegu - 11.5 sekundy ! (najlepszy wynik w teście a testowali 12 kompaktów). Wątpię z
    żeby w TS udało się złapać tyle nawet na 5tce..... Oczywiście Julka to dość kulturalny,stabilny i dobrze wyciszony samochód dlatego prędkość czuje się tam inaczej niż w starym wozie, gdzie kabina jest słabo wyciszona a silnik głośno pracuje

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marysn Zobacz post
    Tak faktycznie ten silnik nie kręci jak TS a spalanie powyżej 10l/100km na komputerku pokazywało, mając na 3 biegu ok 50-60 km/godz wcisnąłem gaz do dechy i nic co prawda była to lekka górka i 3 osoby na pokładzie ale silnik nawet nie zaryczał jak na Alfę przystało
    Pytanie brzmi czy właczyłes tryb Sport ? W tym samochodzie od niego zaczyna się zabawa. Normal i all weather nie nadają się do ścigania, chociaż zapewniają zupełnie przyzwoite osiągi.
    Jeżeli jednak przesiadłeś sie z turbo diesla może wydawać Ci się, ze benzyna kręci się gorzej. Wrażenie to wynika z innego rozkładu momentu obrotowego, w dieslu masz dziurę, potem banana na twarzy, a potem znów niemrawo. Wrażenie banana potęgowało wrażenie wciskania w fotel, jak już się wkręciłeś na obroty gdzie zaczynała pracowac turbina. W benzynie masz moment rozłożony bardziej liniowo. Dla mnie 1.4TB 120KM w Giulii daje porównywalną frajdę do 1.9TDI 105KM w Altei jaką miałem wcześniej. Różnica drastyczna jest jednak w poziomie głosności, Alfa przyspiesza prawie niesłyszalnie w porównaniu z Alteą. Osoba, która zamierzała ją ode mnie kupic nie mogła się nadziwić jak Altea jest cicha w porównaniu z tym samym silnikiem w Octavii, którą miała wcześniej Chyba nie chcę wiedzieć jak ta Octavia musiała klekotać
    Zaryczeć Alfa potrafi, zaręczam, trzeba tylko wiedzieć jak ją "połechtać"

    Co do spalania to średnia z dotychczasowych 9 tankowań od nowości wychodzi mi 8,38, min. 7,89 max 8,85. (mniej więcej pól na pól miasto i krótkie trasy).
    Nie wiem jak musiałbym katować moją aby doszła do 10-ciu. Wg moich doświadczeń wychodzi, że dla tego silnika nie ma większego znaczenia tryb jazdy ani częstotliwość ustawiania trybu Sport.
    Ważne tylko w niej jest aby jeżeli tylko możesz trzymać ją na jak najwyższym biegu. Ja na początku musiałem się do tego trochę przyzwyczaić, a wskazania komputera sugerującego zmienianie ciągle biegu w górę wydawały mi się nieco idiotyczne. Niemniej teraz automatycznie juz przerzucam biegi w sposób identyczny z sugerowym przez komputer i uważam, że taki głupi to on jednak nie jest Może też stąd nie chce mi wyjśc jakieś ponadnormatywne spalanie.

    Podsumiwując: chcesz się ścigać albo wyrywać spod świateł weż 170KM, ja wolałem te pieniądze włożyć w pełną skórę, bixenony, szklany dach, pakiet sport i premium. Starzeje się chyba

    [uaktualnienie] dosyć często zdarza mi się wrzucac od razy z trójki na piątkę, bez jakiegokolwiek forsowania samochodu. Chyba to daje jakieś pojęcie o elastyczności
    Ostatnio edytowane przez barnio ; 13-09-2011 o 19:05

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    "w dieslu masz dziurę, potem banana na twarzy, a potem znów niemrawo"

    tak, jesli masz seryjny soft

    mnie te smieszne jeden-cztery "Te" jednak nie porywaja, badziej sa to zarty niz "turbogasolina". Oczywiscie bez obrazy dla nikogo
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar Marysn
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    166 2.4JTD, 146ti 2.0 16V, Monterey 3.1TD
    Postów
    161

    Domyślnie

    Takie są moje odczucia - do bani często papierowe dane nie idą w parze z wrażeniami i doznaniami jakie daje Balla i tak jest w tym przypadku miałem fiata siene 1.6 103 km, alfe 145 1.6 16v, 155 1.8 16v wszystkie ok 10 s do 100 kręciły ostro dawały radość teraz mam 146 ti 2.0 16v jazda jest niesamowita chociaż to tylko 8.4 do setki i 155 koników ale coś się dzieje, czuć moc od 3 tyś a po przekroczeniu 6 tyś dostaje dodatkowego kopa i ryczy jak samolot i wciska w fotel wciska może przesadzam ale takie są odczucia jest dusza, serce cuore sportivo

    155 1.8 TS 16V - kręci wysoko
    166 2.4 JTD 10V - moc turbo, 146ti 2.0 TS 16Vhttp://www.youtube.com/watch?v=gjSVk...feature=relmfu

  5. #15
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marysn Zobacz post
    Takie są moje odczucia - do bani często papierowe dane nie idą w parze z wrażeniami i doznaniami jakie daje Balla i tak jest w tym przypadku miałem fiata siene 1.6 103 km, alfe 145 1.6 16v, 155 1.8 16v wszystkie ok 10 s do 100 kręciły ostro dawały radość teraz mam 146 ti 2.0 16v jazda jest niesamowita chociaż to tylko 8.4 do setki i 155 koników ale coś się dzieje, czuć moc od 3 tyś a po przekroczeniu 6 tyś dostaje dodatkowego kopa i ryczy jak samolot i wciska w fotel wciska może przesadzam ale takie są odczucia jest dusza, serce cuore sportivo
    Moje odczucia są takie:
    - im wyższe obroty tym gorszy dźwięk śilnika, taki fiatowski
    - auto jest wyżej zawieszone, więc doznania podczas jazdy są ograniczone, bo jak wiadomo im niżej tym bardziej odczuwalna prędkość
    - nie ma sensu kręcić wysoko, a zmiana biegów ogranicza wrażenia z przyspieszania

    Wystarczy przejechać się jakimś starym rupieciem, zapierdziałą bunią sprowadzoną z RFNu czy coś w tym stylu, nisko zawieszone, silnik wyje tak, że czujesz się jak astronauta podczas startu rakiety, odpuszczasz gaz, bo nie wiadomo jaka to już może być prędkość, a spojrzeniu na liczniki widzisz 50km/h. W tym samym czasie kierewca Julki nie poczuje przejścia do 100

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar chrzanek
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 MAir
    Postów
    64

    Domyślnie

    jezeli porownujesz 120kM Julke do swojej 155KM 146'tki to mysle, ze nie ma co sie dziwic, ze zachwycony nie byles. sensowniejsze byloby porownanie z 170kM (i to w trybie D tylko...), ale rzeczywiscie nie kazdy dealer ma na stanie. a ze te silniki juz sie tak wysoko nie kreca jak starsze konstrukcje to mysle, ze kazdemu zal

    ---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:08 ----------

    Cytat Napisał TheRealDeal Zobacz post
    Moje odczucia są takie:
    - im wyższe obroty tym gorszy dźwięk śilnika, taki fiatowski
    - auto jest wyżej zawieszone, więc doznania podczas jazdy są ograniczone, bo jak wiadomo im niżej tym bardziej odczuwalna prędkość
    - nie ma sensu kręcić wysoko, a zmiana biegów ogranicza wrażenia z przyspieszania

    Wystarczy przejechać się jakimś starym rupieciem, zapierdziałą bunią sprowadzoną z RFNu czy coś w tym stylu, nisko zawieszone, silnik wyje tak, że czujesz się jak astronauta podczas startu rakiety, odpuszczasz gaz, bo nie wiadomo jaka to już może być prędkość, a spojrzeniu na liczniki widzisz 50km/h. W tym samym czasie kierewca Julki nie poczuje przejścia do 100
    cos w tym jest, na jezdzie probnej zagadalem sie przez chwile przejezdzajac przez miasto i po spojrzeniu na licznik okazalo sie, ze jest 130 na nim. moglbym przysiac, ze jade nie wiecej niz 70 :S

  7. #17
    Użytkownik Ogier Avatar Marysn
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    166 2.4JTD, 146ti 2.0 16V, Monterey 3.1TD
    Postów
    161

    Domyślnie

    Miałem też fiata 125p ten to zapieprzał Julka wysiada 120 km to za mało na to piękne auto - Belle

    155 1.8 TS 16V - kręci wysoko
    166 2.4 JTD 10V - moc turbo, 146ti 2.0 TS 16Vhttp://www.youtube.com/watch?v=gjSVk...feature=relmfu

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 3.0 v6 1998/01
    Postów
    45

    Domyślnie

    Pół żartem pół serio:
    Byłem ostatnio na zlocie Forza Italia. Były tam jazdy testowe samochodów fiata. Tak się złożyło, że na testy wybrali 130KM MiTo i 170KM Julkę. Niby wszystko OK. Ale na parkingu roiło się od V6 i wersji GTA. Efekt był taki, że nawet w trybie sport ludzie (w tym moja małżonka) zarzekali, że Julka nie ma kopyta
    ruszczu Alfa 156 3.0 ...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    widze ze sie dobrze zgadzamy
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    nie wiem nie znam sie ale zdaje sie ze zeby po jądrach miziało to trzeba min 150k wybecalować, jakiegoś jappończyka czy coś ?
    moim zdaniem 120hp to dobra i sprawdzona jednostka i na taki samochodzik wystarczy, a i gazik sie załozy i jazda jest fajna,
    w dzisiejszym świecie drogiej ropy takie fanaberie są zarezerwowane dla klasy przynajmniej wyzszej średniej
    w alfie to wiedzą i od 30lat nie robią cuore sportivo bo to zarezerwowane jest dla maserati i ferrari a od czasu do czasu wypuszczą takie cacko jak 8c i niech tak zostanie to firma ma szanse przetrwać

Podobne wątki

  1. gulietta QV
    Utworzone przez wolnemiasto w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 19:05
  2. Gulietta 1.4 120km
    Utworzone przez Mariuszelectro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 21:28
  3. Gulietta 235km
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 02:32
  4. Gulietta Coupe
    Utworzone przez grzybii w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 22:08
  5. temperatura jest do bani
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 15:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory