Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [156] rzęszenie przy pasku wielorowkowym

  1. #1
    naako
    Gość

    Domyślnie [156] rzęszenie przy pasku wielorowkowym

    Od tygodnia mam problem z moją pieknością.Zaczęła strasznie hałasować po prawej stronie,tam gdzie jest pasek od klimy itd.Coś tak jak łożysko...Jak dodaje gazu to sie nasila hałas wraz z obrotami.Dodam,że jeśli chodzi o pracę silika to nic zasadniczo się nie zmieniło,ale jest to strasznie głośne!!HELP ME!!!!Wie ktoś co to może być?Czy może to być koło dwumasowe?Ale ono chyba przy zmianie obrotów nie zmienia głośności?

  2. #2
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem coś podobnego, u mnie akurat hałasowały rolki napinacza paska wielorowkowego, po wymianie wraz z całym rozrządem i pompą wody - cisza.
    Myślę że to może być to bo mechanicy rzadko wymieniają ten element wraz z rozrządem. Zazwyczaj skupiają się na pasku, pompie i napinaczach rozrządu.
    U mnie rolki napinacza paska wielorowkowego wytrzymały 116 tyś km, chyba nieźle.
    Pozdrawiam!

  3. #3
    naako
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mojax
    Ja miałem coś podobnego, u mnie akurat hałasowały rolki napinacza paska wielorowkowego, po wymianie wraz z całym rozrządem i pompą wody - cisza.
    Myślę że to może być to bo mechanicy rzadko wymieniają ten element wraz z rozrządem. Zazwyczaj skupiają się na pasku, pompie i napinaczach rozrządu.
    U mnie rolki napinacza paska wielorowkowego wytrzymały 116 tyś km, chyba nieźle.
    Pozdrawiam!
    Dzięki!Szkoda trochę,jeśli to to bo 7 tys temu wymienialem rozrząd z pompa itd.,ale pewnie tak jak mówisz bez napinaczy tego paska

  4. #4
    MaxiBB
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał naako
    Cytat Napisał mojax
    Ja miałem coś podobnego, u mnie akurat hałasowały rolki napinacza paska wielorowkowego, po wymianie wraz z całym rozrządem i pompą wody - cisza.
    Myślę że to może być to bo mechanicy rzadko wymieniają ten element wraz z rozrządem. Zazwyczaj skupiają się na pasku, pompie i napinaczach rozrządu.
    U mnie rolki napinacza paska wielorowkowego wytrzymały 116 tyś km, chyba nieźle.
    Pozdrawiam!
    Dzięki!Szkoda trochę,jeśli to to bo 7 tys temu wymienialem rozrząd z pompa itd.,ale pewnie tak jak mówisz bez napinaczy tego paska
    Mialem dokladnie tak samo, pojechalem do mechanika on wzial magiczny przyzad (takie sluchawki jak maja lekarze) i osluchiwal silnik, stwierdzil ze uszkodzeniu ulegla rolka prowadzaca pasek od urzadzen pomocniczych czy jakos tak, koszt rolki 80zl plus wymiana (ja wymienilem jeszcze pasek i jeszcze jedna rolke), cisza i spokoj pod maska, rozrzad nie ruszany byl a obawialem sie ze to wlasnie on robi zamet, mam nadzieje ze i u kolegi skonczy sie tytlko na tej rolce


    Pozdrawiam

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Zdejmij pasek wielorowkowy i posłuchaj czy przestało.Jak przestalo to jakieś łożysko. U mnie było to łożysko w alternatorze.Lecz zanim się dosłuchałem skąd ten dzwięk to wcześniej wymieniłem rolki i pompę wspomaganie niepotrzebnie.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Ja stawiał bym na którąś z rolek, ewentualnie napinacz się zacina.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #7
    ViP Świeżak Avatar akuki
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Orzesze SMI
    Auto
    AR 159 TI JTDM
    Postów
    80

    Domyślnie

    Ja miałem to samo i trzeszczało po wymianie całego rozrządu i rolki i napinacze paska micro! Napinacz wymieniłem na drugi nowy i dalej to samo!!! W końcu rozleciało mi sie koło na alternatorze i to był powód tego trzeszczenia - po wymianie koła piękna cisza...............

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Koło dwumasowe raczej nie, bo miałbyś nierównomierność pracy silnika i samochód drżałby.
    Zrób tak, jak radzi kolega tomkap - zdejmij pasek wielorowkowy i odpal samochód - jeżeli będzie cicho, to już wiesz, że któreś łożysko na osprzęcie. A jak nie, to głębiej - w rozrządzie.

  9. #9
    emill
    Gość

    Domyślnie

    W swojej AR przerabiałem podobną sytuację, jeden mechanik chciał wymieniać alternator , drugi rolki okazało się jednak, że to pasek - po wymianie paska - b/u

  10. #10
    naako
    Gość

    Domyślnie

    no i to była rolka prowadząca!!hurra!!koszt łącznie z robocizną 100pln

Podobne wątki

  1. HOW TO - tematy o pasku wielorowkowym
    Utworzone przez Majkel w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2015, 10:16
  2. Dziwny dźwiek na pasku wieloklinowym.
    Utworzone przez Robi619 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2014, 07:17
  3. Paski rozrządu - znaki na pasku.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 10:40
  4. Problem z rolkami napinającymi SKF na pasku wielorowkowym
    Utworzone przez damian89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 12:03
  5. Rolka na pasku?
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory