Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Programowa zmiana czułości ABS?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    bardziej chodziłoby mi o jakiś przełącznik, który wyłączył by ABS na stałe i ewentualnie załączał.
    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Każdy system w tym ABS ma swój bezpiecznik.
    Możesz zamontować wyłącznik czyli przerywacz obwodu przed bezpiecznikiem i wyprowadzić na deskę.
    Dokładnie to samo rozwiązanie chciałem zaproponować. Wystarczy wpiąć się w odpowiednie przewód i przeprowadzić przełącznik do kabiny.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Gdyby odłączanie systemów było takie proste, to każdy montowałby "guzik" odcinający systemy
    A co z pompą i rozdziałem siły hamowania? Poczytajcie o ciśnieniach w układach z ABS i bez ABS'u. Nie znam się, ale teoretycznie temat wydaje się nie taki prosty jak piszecie...

    Tył się zblokuje i się pozabijacie przez te druciarskie pomysły!!!
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 20-09-2011 o 21:17

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Być może masz rację. Czyli gdy przepali się bezpiecznik od ABS to dalsza jazda jest niemożliwa?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jest możliwa ale wywala błąd na infocenter lub w systemie

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Gdyby odłączanie systemów było takie proste, to każdy montowałby "guzik" odcinający systemy
    A co z pompą i rozdziałem siły hamowania? Poczytajcie o ciśnieniach w układach z ABS i bez ABS'u. Nie znam się, ale teoretycznie temat wydaje się nie taki prosty jak piszecie...

    Tył się zblokuje i się pozabijacie przez te druciarskie pomysły!!!
    Coś w tym jest
    W starszych autach korektory siły hamowania tyłu były mechaniczne, tutaj odłaczając ABS pozbawiamy auto tej funkcji. Tylne koła zablokują się wcześniej i "piruet" gotowy

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Czyli gdy przepali się bezpiecznik od ABS to dalsza jazda jest niemożliwa?
    To pytanie retoryczne

    Zadaj inaczej: czy upalanie będzie wówczas bezpieczne? Odp.: nie wiem, nie sprawdzałem

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Wycigniecie bezpiecznika ,odłączenie którego kolwiek czujnika abs
    lub chwilowa jazda na zaciągniętym ręcznym wywali błąd abs a tym samym centralka go wyłączy .Sam do niedawna smigalem od okolo roku z wyłączonym abs-em i nikomu tego nie polecam Zima-np.podczas zjezdzania z ostrej górki hamujemy jednak blokują nam sie koła silnik nie wyprzęglony i zonk gwarantowany, silnik gasnie tracimy wspomaganie kierownicy oraz hamulca -moja żona miała ten przypadek i niemiło go wspomina a teraz najbardziej istotna kwestia ,co z rozkladem siły hamowania pomiędzy tyłem a przodem ? Niedawno wstawiłem zacisk brembo oraz dużo większą tarcze od seri -abs wyłączmy , i powiem wam ze zachwycony nie byłem ,spodziewałem sie efektywniejszej pracy tego swapu , kilka dni temu pozbylem sie bledu abs ,teraz jest włączony a różnica jest bardzo znaczna na plus w stosunku do jazdy z wyłączonym abs-em ,tak ze ja zdecydowanie nie polecam takiej jazdy bo kiedys może byc tak ze braknie te kilka metrów podczas awaryjnego hamowania

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar tryme
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    wiosce pod Opolem
    Auto
    AR156 2.5 V6
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - nie wiem jaka wersję masz ABS , ale w wersjach 5.3 , 5.7 Bosch nie było takiej mozliwości.
    - programowe regulację weszły dopiero od wersji 8.0 bosch ABS.
    A czy centralkę ABS można bez kłopotu przełożyć i zmienić z wersji 5.x na 8.x lub wyższą?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zmiana z km/l na l/100
    Utworzone przez J_R w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 01:28
  2. Zmiana ECU z 1.5.5
    Utworzone przez e5nio w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 00:19
  3. Regulacja czułości fabrycznego alarmu
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 21:56
  4. Zmiana mil na km
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 14:54
  5. [156] zmiana na AR 166?
    Utworzone przez dddarekj w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory