Witam.Podłączałem ostatnio swoją alfe pod kompa i sprawdzałem stan napełnienia filtra cząstek stałych.Wyszło,że jest zatkany w 46%,ale mieści sie w normie.A jak jest w Waszych autach?
Witam.Podłączałem ostatnio swoją alfe pod kompa i sprawdzałem stan napełnienia filtra cząstek stałych.Wyszło,że jest zatkany w 46%,ale mieści sie w normie.A jak jest w Waszych autach?
W moim aucie nie ma DPF a co za tym idzie:
- nie ma problemów - ŻADNYCH
- auto mniej pali
- po wywaleniu DPF +8KM na mocy
- nie zastanawiam się w jakim % jest zatkany, czy akurat mogę wyłączyć auto, czy muszę dalej jeździć gdy chce akurat wysiąść bo zaczął się proces wypalania
![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
ja miałem kiedyś 99% a może dojść do 140%
Born to be wild.
Generalnie jest tak - zatkanie filtra najczesciej przy dobrze wypalonym filtrze jest w okolicach 30%. Jak dochodzi do 100% - zaczyna sie proces wypalania. Przekroczenie wartosci 100% świadczy o tym, że filtr nie został prawidłowo wypalony (brak możliwości żeby to zrobić - czyli bardzo krótkie trasy).
To ja jeszcze dopiszę, że jeżeli użytkujesz auto w miarę regularnie poza miaste, to nie będziesz miał żadnych problemów z DPF-em. Jak kupiłem FES-a, zaraz po kupnie samochodu, to przez dobre parenaście dnia sprawdzałem stan dpf-u. Człowiek miał małą wiedzę na temat użytkowania, osłuchał się w mediach jakie to zło. W rzeczywistości na stan DPF-u teraz praktycznie nie zwracam uwagi, nic złego się nie dzieje. Tylko jak wracam do domu i mam parę km, to przełączam komputer na chwilowe spalanie, żeby sprawdzić czy aby się nie włączyło wypalanie. Ogólnie żadna niedogodność.
Miałem ostatnio trochę problemów z dpf-em i wywalało błąd a auto przechodziło w tryb serwisowy i się tylko "toczyło". Cykl wypalania co ok. 1040 km, ale już przy 800 dochodziło do przytkania. Sam wymontowałem dpf-a i go wyczyściłem płynem do kominków a wypłukałem myjką ciśnienieniową. Po tym zabiegu zrobiłem już ponad 3 tys km i 3 wypalenia. W tej chwili stan zapchania 50 km przed ostatnim wypalaniem był na poziomie 46 % a po wypalaniu 16 %. Oczywiście proces wypalania samoczynny w trakcie jazdy. Auto zaczęło mniej palić ok 0,5 litra.
Jeszcze mała uwaga co do techniki jazdy w trakcie wypalania. Po całym cyklu wypalania jak widzę, że chwilowe spalanie powróciło do normy a wskazówka turbo zachowuje się normalnie staram się ostro przegonić alfunię w celu "wyrzucenia" resztek sadzy z wydechu.
Pytanie przy okazji - czy stopień zapełnienia DPF można sprawdzić wersją demo Fiat ECU Scan, czy trzeba mieć pełną wersję?
Parametr zapchania dpf-a można odczytać na wersji demo czyli nie komercyjnej.