Strona 7 z 15 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 150

Temat: Gulietta 1.4 tb - do bani?

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    48

    Domyślnie

    http://www.zeperfs.com/en/duel3338-2417.htm
    Wyniki testów z gazet motoryzacyjnych wypadają dla Julki gorzej o 0.2s od danych deklarowanych przez producenta. Może to faktycznie wina skrzyni?

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ja raczej stawiam na winę kierownika, bo użytkowania tego silnika w optymalny sposób trzeba się nauczyć - błąedem jest wysokie kręcenie (powyżej 5500obr/min). Rzetelność tego "testu" też nie jest najwyższa bo dane dla silnika wMA w katalogach są podawane dla trybu "D", a test raczej był robiony w trybie "N". Skrzynia nie ma nic do rzeczy bo 100km/h to raptem 2 i 3 bieg (czyli dwa przełączenia), a ich włączenie nikomu tutaj nie sprawiało kłopotów...
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 22-09-2011 o 18:52
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 3.0 v6 1998/01
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał abnuk Zobacz post
    http://www.zeperfs.com/en/duel3338-2417.htm
    Wyniki testów z gazet motoryzacyjnych wypadają dla Julki gorzej o 0.2s od danych deklarowanych przez producenta. Może to faktycznie wina skrzyni?
    To każdych testów trzeba podejść z odrobiną dystansu i uwzględnić że Niemcy nigdy nie lubili włoskich samochodów. Ja bym mimo wszystko ufał fabrycznym testom, bo wyniki z gazet mogą być nieobiektywne. Często się zdarza, że jakieś auto było testowane w okresie zimowym (gorsze osiągi), a inne większość testów miała latem. Często z tego biorą się różnice, o oponach drogach testowych nie wspominając.
    ruszczu Alfa 156 3.0 ...

  4. #64
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Kolego Macku myślę za to daleko posunięty optymizm

    Uważasz doprawdy ktoś chcąc sprawdzić przyspieszenie pozbawia się 20Nm i jest takim ignorantem by nie wiedzieć o tym że dane techniczne są dla trybu D ?.

    Po drugie w 8 sek przyspieszysz julką 1,4 w trybie N do Setki ? Ciekawe - mamy chyba inne silniki

    Jak na moje odczucia ten test jest to jak najbardziej prawdopodobny. Powtórzę się .... możemy to sprawdzić . Raz jeszcze te 10 KM mniej w Sroce i 0,2 sek moim zdaniem na 100% zrehabilituje skrzynia DSG ....
    Ostatnio edytowane przez tygrysio ; 22-09-2011 o 20:51

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Uważasz doprawdy ktoś chcąc sprawdzić przyspieszenie pozbawia się 20Nm i jest takim ignorantem by nie wiedzieć o tym że dane techniczne są dla trybu D ?.
    Mnie by to wcale nie zdziwiło. Po pierwsze gdzieś widziałem test miciaka i pisało wyraźnie że testowano go w N (dla sprawiedliwości że to niby neutralny program). Po drugie nawet na TV w jakimś programie (nie pamietam bo tych bredni pełno) była julka w dieslu i marudzili że mułowata, po czym po dłuższym narzekaniu padło że w "trybie sport" auto jest dużo zwawsze ale końcowe podsumowanie znów odnosiło się do pierwszego stwierdzenia.
    Zresztą mówimy tu o róznicach istotnych może na torze a nie w normalnym ruchu, gdzie auta strojone są niekoniecznie pod kątem czasu 0-100 a na to każda firma ma swój pomysł. Taki VAG np swoje wolnossące 1,4 16 V ustawia na 85 KM, fiat 90-95 (90 przy autach cięższych), a kia ceedmiała 109 Tyle że w tej ostatniej pewnie trzeba wajchą co chwilę machać (pewnie dlatego zmienili na 90 km i dopasowali do testu emisji co2 w EU). a przysłowiową fabią z takim silnikiem jedzie się na jednym biegu. A skrzynie to w ogóle kolejny aspekt ideą dwusprzęgłówek zdaje się jest właśnie brak przerwy w przenoszeniu napędu.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 22-09-2011 o 21:37

  6. #66
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Burzysz mój światopogląd metan Co nie zmienia faktu że obiektywnie myśląc ta nieszczęsna sroka da rade naszym Julkom A przynajmniej nie będzie odstawać nudziarz z bebechami od Golfa V

  7. #67
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Burzysz mój światopogląd metan Co nie zmienia faktu że obiektywnie myśląc ta nieszczęsna sroka da rade naszym Julkom A przynajmniej nie będzie odstawać nudziarz z bebechami od Golfa V
    Albo zrobić mały wyścig albo wysłać prośbę do Pogromców Mitów. Zobaczymy co wyjdzie .
    Ale sam przyznasz że nie są to rzeczy spedzające sen z powiek, bywają inne "drobiazgi".

  8. #68
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była156 TS 1999,była147jtdm 150KM 2005,159 TiQ4 2010 159 ti 2,4 Q4 201
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Czekam niecierpliwie na relację kogoś kto zakupił TCT
    Za około trzy tygodnie w Krakowskim Viamocie będzie nowa demówka 170KM MA ze skrzynią TCT,wybieram się na jazdy próbne.
    W całej tej dyskusji koleżenstwa o przyspieszeniach i odczuciach z za kierownicy czuc jakby nutkę zawodu i niedowierzania co do prawdziwości danych fabrycznych.
    Julke testowałem tylko w werji 235KM QV i uważam ,że szału nie było w normalnym ruchu podmiejskim(miałem wrażenie że siła tego silnika wychodzi dopiero przy predkościach powyżej 140km/h,więc na codzień mało przydatne).

    Ale dane mi było pojeżdzić Mito 155KM TB i mito QV 170KM ,wysiadałem z wersi QV lekko zaskoczony i zawiedziony brakiem tzw"kopa w plecy" na co liczyłem i co bardzo podobało mi sie w słabszsej wersji 155 TB.
    Piszę tu o subiektywnych odczuciach z za kierownicy ,a nie mierzalnych wartościach,przyczyną jest chyba bardziej liniowa charakterystyka silników MA,ale może ma ktoś inne obserwacje?
    Ostatnio edytowane przez otto ; 23-09-2011 o 04:40

  9. #69
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    .
    Ale sam przyznasz że nie są to rzeczy spedzające sen z powiek, bywają inne "drobiazgi".
    Oczywiście ze tak Dyskusja akademicka ... ja przynajmniej zawsze podchodzę z rezerwą do danych katalogowych ..... tak przyspieszenia jak i - a może w szczególności spalania. Prawda jest taka że nikt z nas przy "normalnym" użytkowaniu samochodu nigdy nie odczuje 0,2 sekundy różnicy w przyspieszeniu. A żadne z tych aut nie jest autem typowo na tor.

    Ktoś z kolegów przytoczył czas zmiany biegu w DSG, są gdzieś jakieś podobne dane dotyczące TCT ?? .... pytam tak z ciekawości bo jestem na etapie nowego auta (po dobrych doświadczeniach z DSG skłaniam się ku skrzyni automatycznej) i było by to jakieś dodatkowe porównanie
    Ostatnio edytowane przez tygrysio ; 23-09-2011 o 07:23

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    48

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=QoswG9eDuW0 Niestety danych nigdzie nie widziałem.

Podobne wątki

  1. gulietta QV
    Utworzone przez wolnemiasto w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 19:05
  2. Gulietta 1.4 120km
    Utworzone przez Mariuszelectro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 21:28
  3. Gulietta 235km
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 02:32
  4. Gulietta Coupe
    Utworzone przez grzybii w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 22:08
  5. temperatura jest do bani
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 15:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory