Strona 8 z 15 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 150

Temat: Gulietta 1.4 tb - do bani?

  1. #71
    tom
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał barnio Zobacz post
    Pytanie brzmi czy właczyłes tryb Sport ? W tym samochodzie od niego zaczyna się zabawa. Normal i all weather nie nadają się do ścigania, chociaż zapewniają zupełnie przyzwoite osiągi.
    Jeżeli jednak przesiadłeś sie z turbo diesla może wydawać Ci się, ze benzyna kręci się gorzej. Wrażenie to wynika z innego rozkładu momentu obrotowego, w dieslu masz dziurę, potem banana na twarzy, a potem znów niemrawo. Wrażenie banana potęgowało wrażenie wciskania w fotel, jak już się wkręciłeś na obroty gdzie zaczynała pracowac turbina. W benzynie masz moment rozłożony bardziej liniowo. Dla mnie 1.4TB 120KM w Giulii daje porównywalną frajdę do 1.9TDI 105KM w Altei jaką miałem wcześniej. Różnica drastyczna jest jednak w poziomie głosności, Alfa przyspiesza prawie niesłyszalnie w porównaniu z Alteą. Osoba, która zamierzała ją ode mnie kupic nie mogła się nadziwić jak Altea jest cicha w porównaniu z tym samym silnikiem w Octavii, którą miała wcześniej Chyba nie chcę wiedzieć jak ta Octavia musiała klekotać
    Zaryczeć Alfa potrafi, zaręczam, trzeba tylko wiedzieć jak ją "połechtać"

    Co do spalania to średnia z dotychczasowych 9 tankowań od nowości wychodzi mi 8,38, min. 7,89 max 8,85. (mniej więcej pól na pól miasto i krótkie trasy).
    Nie wiem jak musiałbym katować moją aby doszła do 10-ciu. Wg moich doświadczeń wychodzi, że dla tego silnika nie ma większego znaczenia tryb jazdy ani częstotliwość ustawiania trybu Sport.
    Ważne tylko w niej jest aby jeżeli tylko możesz trzymać ją na jak najwyższym biegu. Ja na początku musiałem się do tego trochę przyzwyczaić, a wskazania komputera sugerującego zmienianie ciągle biegu w górę wydawały mi się nieco idiotyczne. Niemniej teraz automatycznie juz przerzucam biegi w sposób identyczny z sugerowym przez komputer i uważam, że taki głupi to on jednak nie jest Może też stąd nie chce mi wyjśc jakieś ponadnormatywne spalanie.

    Podsumiwując: chcesz się ścigać albo wyrywać spod świateł weż 170KM, ja wolałem te pieniądze włożyć w pełną skórę, bixenony, szklany dach, pakiet sport i premium. Starzeje się chyba

    [uaktualnienie] dosyć często zdarza mi się wrzucac od razy z trójki na piątkę, bez jakiegokolwiek forsowania samochodu. Chyba to daje jakieś pojęcie o elastyczności
    Dokładnie się z tym zgadzam, również mam Julkę 1,4 TB 120 KM, bardzo często przesiadam się z Vectry 1,8 138 KM - i naprawdę Julka daje większą frajdę jazdy.
    Bałem się tego silnika 1,4 - ale tak jak pisze przedmówca - tym trzeba się nauczyć jeździć, wybrałem podobnie, lepszą tapicerkę , szklany dach i wersję sport1.
    Może inni jeżdżą gdzieś na wyścigi - ja nie mam gdzie wykorzystać tego 120 konnego silnika, no parę razy na autostradzie Katowice - Wrocław - ale ten silnik pozwala na spokojną jazdę przy prędkości 180 - 200 km/h - więc gdzie i po co więcej.........przede wszystkim gdzie ????

  2. #72
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Burzysz mój światopogląd metan Co nie zmienia faktu że obiektywnie myśląc ta nieszczęsna sroka da rade naszym Julkom A przynajmniej nie będzie odstawać nudziarz z bebechami od Golfa V
    Obiektywnie (czyli posługując się ogólnie dostępnymi danymi fabrycznymi) VW Scirocco (160KM) dostaje w d.... od Giulietty (170KM), właśnie o te 0,2s przy rozpędzaniu od 0-100km/h
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #73
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Obiektywnie (czyli posługując się ogólnie dostępnymi danymi fabrycznymi) VW Scirocco (160KM) dostaje w d.... od Giulietty (170KM), właśnie o te 0,2s przy rozpędzaniu od 0-100km/h
    Doprawdy bardzo akademicka dyskusja - ale Twoje stwierdzenie mnie w zupełności nie przekonuje więc odpowiem, zaczynając od definicji Obiektywizmu.

    Obiektywizm:
    Postawa człowieka w ocenie zjawisk, ludzkich zachowań i systemów wartości, oparta na równoważeniu pierwiastka racjonalnego i emocjonalnego, na kierowaniu się racjami zarówno dobra ogólnego, jak i własnego.
    Obiektywizm nie wyklucza angażowania się, wręcz przeciwnie - potwierdza się poprzez zaangażowanie się po stronie prawdy, sprawiedliwości, słusznych argumentów, rzeczowości, przedmiotowości. Obiektywizm w poznawaniu świata, społeczeństwa i człowieka oznacza uznanie niezależności treści wiedzy od podmiotu poznającego, jej intersubiektywnej sprawdzalności i zgodności z rzeczywistością
    .


    W związku z powyższym jak dla mnie Twoje stwierdzenie jest w ogóle NIEOBIEKTYWNE
    Jak dla mnie Obiektywnie (to posługując się wszystkimi dostępnymi danymi oraz doświadczeniami z których wyciągam wnioski) To o czym Ty piszesz (Dane fabryczne) - to tylko teoria wg której będzie tak jak piszesz.
    W praktyce ta teoria to tylko walka z rzeczywistością - ale co kto lubi

    Po raz ostatni napiszę - Obiektywnie analizując wszystkie przytoczone tu argumenty Julka 170KM dostanie w dupe (może minimalnie) od Sroki 160KM z DSG.

  4. #74
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    .... To o czym Ty piszesz (Dane fabryczne) - to tylko teoria wg której będzie tak jak piszesz.
    ....
    Zainteresuj się lepiej jak ta niby "teoria" jest uzyskiwana - jest to ujęte wscisłymi normami, a producent żadnego auta nie może umieszczać sobie danych wziętych z sufitu. Możesz oczywiście zaklinać rzeczywistość do woli, ale dane fabryczne są jak najbardziej obiektywne
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #75
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Nie ma sensu się spierać - nie zgodzimy się.
    Nie dopatruje się też żadnej teorii spiskowej Niemców którzy to tak nienawidzą Włoskich aut, czy winy u kierowcy.

  6. #76
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie wiem po co niemcy mieliby zaniżac swoje dane fabryczne odnosnie przyspieszenia, a włosi zawyżać akurat wprzy tych dwóch silnikach. Zazwyczaj we włoskich autach wyposażonych w silniki z turbiną dostaje się kilka koników więcej w prezencie od fabryki (przynajmniej tak pokazuje hamownia podwoziowa). Załóż sobie G-tech'a i sam zrób kilkanascie prób, będzie to w miarę miarodajne oczywiście pod warunkiem że nauczyłes się już płynnie ruszać
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-09-2011 o 18:05
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #77
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Widzisz znowu mamy inne doświadczenia. Miałem 3 auta od VW i w każdym na hamowni wychodziły "Gifty" od fabryki. Także żadne mi zazwyczaj włoskich motorów. Jestem przekonany że ta Sroka też ich kilka gratis dostała.

    Co do danych fabrycznych to też nie widzę sensu w ich zawyżaniu - bo jak widać ktoś to sprawdził i wyszło jak wyszło, (i to nie jest pierwszy link nawet tu na forum w którym ktoś podważa przyspieszenie Julki - kolejny z tego co pamiętam dotyczył silnika JTDM ). Być może jak to u Włochów bywa .... trudno o powtarzalną jakość .... czy to przy montażu czy w omawianym teraz aspekcie danych technicznych.

    Obiecuję Ci zajmę się płynnym ruszaniem jak tylko ASO upora się z tą "sportową" skrzynią biegów wadliwą dwumasą i innymi elementami przeniesienia napędu.

    PS. Przy jakiejś okazji chętnie potwierdzę teorii w praktyce. Doprawdy jako posiadacz Julki chętnie zobaczę wynik . Jeśli ktoś dysponuje Akcelerometrem w okolicach stolicy to bardzo chętnie przeprowadzę testy. Jakby miały się pojawić wątpliwości co do umiejętności ruszania - zapraszam kolegę.
    Ostatnio edytowane przez tygrysio ; 23-09-2011 o 20:28

  8. #78
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Bez testu wiadomo o silniku w Julce, że:
    - nie ma dźwięku V6
    - nie pozwala na zabawę wysokimi obrotami
    - 0,0Xs słabszy od Samochodudlawszystkich

    Jednak mimo to pewien charakterek ten silnik ma, coś co sprawia radość, gdy się go przyciśnie w odpowiednim momencie

  9. #79
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    To ten HelmutWagen podobnie

    Także nie posiada dzwieku V6
    Także kończy swoją moc w okolicach 5500 +- 5% jak pamiętam

    W ogóle Julka ma ten niesamowity plus że w porównaniu do VW ma charakterek - czego nie można powiedzieć o VW (choć akurat Sroka to wyjątek w rodzinie który potwierdza regułę moim zdaniem)
    Gdyby nie stare graty z golfa V

  10. #80
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Jeśli ktoś dysponuje Akcelerometrem
    Tygrysio temat pomiaru przyspieszenia można obadać interfejsem diagnostycznym (ELM 327) i jakąś darmówką do diagnostyki silnika np ScanTool itp. Jest tam funkcja pomiaru 0-100. Zaczyna mierzyć gdy ruszysz kończy gdy masz równe 100 (wg ECU, nie prędkościomierza który zwykle trochę kłamie).
    Można więc wykorzystać tego samego kierownika, ten sam kawałek drogi itp

Podobne wątki

  1. gulietta QV
    Utworzone przez wolnemiasto w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 19:05
  2. Gulietta 1.4 120km
    Utworzone przez Mariuszelectro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 21:28
  3. Gulietta 235km
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 02:32
  4. Gulietta Coupe
    Utworzone przez grzybii w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 22:08
  5. temperatura jest do bani
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 15:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory