Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Rosnacy poziom oleju ?

  1. #11
    sabotage
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebott Zobacz post
    Patrzysz na tą część bagnetu skierowaną w stronę silnika. Mam nadzieję, że o to Ci chodziło...
    thx
    Dokładnie o to chodziło ... czyli dobrze patrzę. W poprzednich autach bagnet miałem umieszczony pionowo, stąd to "głupie" pytanie.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Odessij 50-80ml oleju. Jak problem wróci - odgrzeb temat

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    Mogą Ci wtryskiwacze lać i ropa idzie do oleju

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9 140KM
    Postów
    64

    Domyślnie Maximum oil level POMOCY

    Cześć. Odświeżam temat.

    Mam ten sam problem, proszę napisz jak udało Ci się rozwiązać tę sprawę.

    Nie wiem czy to może kogoś naprowadzi na trop ale zauważyłem, że olej nawet świeżo po wymianie, jest bardzo intensywnie czarny. Jest to mój pierwszy diesel i nie wiem czy jest to normalne. W benzyniakach raczej olej jest zdecydowanie jaśniejszy. Może palnołem głupstwo ale jest to moja obserwacja. Czy jest możliwe, że tak jak w poprzednim poście ktoś napisał, że być może ropa dostaje się do oleju?

    Dzięki za pomoc

  5. #15
    marcin8c
    Gość

    Domyślnie

    u mnie problem rozwiazal sie sam i juz nie widuje maximum oil level

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał PrzemekB Zobacz post
    Nie wiem czy to może kogoś naprowadzi na trop ale zauważyłem, że olej nawet świeżo po wymianie, jest bardzo intensywnie czarny. Jest to mój pierwszy diesel i nie wiem czy jest to normalne.
    Jeśli motor jest totalnie zasyfiony to możliwe.
    Odkręć i wyczyść miskę olejową lub przepłucz.
    Albo po prostu wymień po 1000km jeszcze raz wraz z filtrem ja tak zrobiłem.
    Może trzeba tak będzie zrobić ze dwa razy.Miałem tak w Oplu 1,7 kupiłem totalnie zasyfionego , auto firmowe.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Silnik niedogrzany - to ropa ścieka po ściankach do oleju, ewentualnie duże przedmuchy i sadza rozpuszcza się w oleju
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9 140KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi.

    Maćku, mógłbyś trochę rozwinąć ostatniego posta, wybieram się do mechanika i chciałbym mu podrzucić Twój trop. Proszę opisz w paru słowach o co chodzi z tym całym niedogrzaniem lub tymi przedmuchami.

    Z góry dzięki za wskazówki.

    Ps Czy to normalne, że przy ruszaniu np ze świateł lub przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 2 puści trochę czarnego dymku?

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Niedogrzany silnik to prawie zawsze wina termostatu. W silnikach JTD 16v zastosowano termostat który utrzymuje dość niską temperaturę silnika (78C) co nie koniecznie sprawdza się dobrze w naszym klimacie szczególnie zimą. W 2006 roku wprowadzono termostaty zmodyfikowane które zapewniają wyższą temp. pracy silnika. Jeśli masz stary termostat (ma więcej niż 5 lat) warto go wymienić. Na sadze nic ni poradzisz, bo to diesel, a czarny baczek sugeruje abyś zainteresował się zaworek EGR - jest podwieszony temat. A jest jeszcze coś takiego jak DPF - nie wiem z którego masz roku silnik, ale jeśli ma to ustrojstwo to ono odpowiada za podwyższony poziom oleju, jesli proces wypalania jest zakłócany.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Poziom oleju
    Utworzone przez kwintus w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 22:51
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  4. [159] Poziom oleju
    Utworzone przez paweldante w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:48
  5. poziom oleju
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 10:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory