Widzę tutaj następujące tematy do rozpatrzenia:
1. Poszukanie nieszczelności na listwie wtryskowej.
2. Sprawdzenie manometrem ciśnienia na listwie. Walnięty czujnik zablokuje Ci rozruch.
3. Rozumiem, że pompa po wymianie ustawiona prawidłowo.
4. Napięciem na wtryskach się nie zajmuj. Potrzebny oscyloskop, bo sterowane są przebiegiem o wysokiej częstotliwości (do 16 dawek na cykl o czymś świadczy).
Poza tym czegoś tu nie łapię w twoich postach. Najpierw piszesz, że próbowałeś wyciągać wtryski, ale się nie udało. Nie uszkodziłeś czasem któregoś? Pisałeś również, że świece po wyjęciu były całe mokre, czyli paliwo dochodziło. I w jaki sposób stwierdziłeś, że wtryski leją bez ich wyciągania?
Ostatnio edytowane przez danus77 ; 24-09-2011 o 21:05
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Sorki ale to ja nie czytam, czy ty nie wiesz co piszesz. Najpierw piszesz, że podejrzewasz lejące wtryski i nie udaje Ci się wyjąć, czym narobiłeś bałaganu (pytanie czy prawidłowo to robiłeś/robiliście?), a za chwilę że lały wtryski. To w końcu podejrzewasz czy lały?. Jak to stwierdziłeś nie wyciągając ich, bo nie piszesz, że pozostałe wyjąłeś. Opisane całkowicie zalane świece świadczyłyby o całkowitej niesprawności wtrysków (praktycznie brak rozpylania, lanie ciurkiem i nieszczelność). To co ty lałeś do tego auta, że uszkodziłeś tak cały komplet 5 wtrysków?
P.s. Zwracam honor. Zapędziłem się z tą pompą. Jej ustawienie nie ma wpływu na pracę układu.
EOT z mojej strony.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Do głowy tak na szybko przychodzi mi jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. To on steruje kolejnoscią zapłonu (wtryskiwaczami), ale jak nie ma paliwa na listwie wtryskowej (cisnienia) to raczej zacząłbym od sprawdzenia cisnienia przy próbie rozruchu na listwie.
Jakim programem sprawdzałes parametry? Próbowałes darmowym Fiatecuscan + kabelek vag? Czy innym?
Pobierz darmowego Fes'a i wtedy posprawdzaj wszystko.
Programy typu PCMSCAN, SCANXL itp. to się do odczytu i kasowania błędów za dobrze nie nadają. To są typowe zabawki dla poprawienia samopoczucia.
Acha i jaki to typ interfejsu, bo potrzebujesz standardowego Vag'a lub ELM327.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Tak ci jeszcze doradze od siebie, uważaj na aku co by go sobie nie wykończyc przy próbach rozruchu. Najlepiej podładuj go sobie przez pare godzin małym prądem. Unikniesz w ten sposób kłopotów z samym aku oraz w diagnostyke nie wkradną sie błedy, poniewaz jak aku bedzie słaby to fes może sie nie łączyc lub bedzie zrywał połaczenie. Pamietaj równiez o dobrze naładowanej bateri w laptopie jak bedziesz go używał do komunikacji ze sterownikiem silnika.
Jeszcze jedna próba rozwiązania problemu, proszę sprawdzić smok przy pompie paliwa w zbiorniku. Miałem kiedyś identyczne objawy w dieslu CROMY. Biały dym, trudności z odpalaniem. Okazało się, że smok paliwa i taka gęsta siateczka przy pompie, całkowicie zaślepiona ohydnym, brązowym glutem. Po oczyszczeniu i przedmuchaniu rurek samochód ożył i jeździ do dzisiaj. Pozdrawiam![]()