Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Klekotanie, stukanie w silniku 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Giulietta 1,4 MA
    Postów
    111

    Domyślnie Klekotanie, stukanie w silniku 2.0 TS

    Mam problem z klekotaniem/stukaniem w silniku, ale zacznę od samego początku. Wydawało mi się, że jest to odgłos padniętego wariatora, więc przy wymianie rozrządu wymieniłem również wariator. Panowie w Italauto początkowo stwierdzili, że to mogą być wytarte krzywki na wałku, ale po wstępnych oględzinach okazało się, że wałek jest ok. Przy wymianie rozrządu sprawdzili popychacze i ponoć też są w dobrym stanie. Zauważyli również, że łapa silnika była spawana, a głowica jest w bardzo dobrym stanie i na pewno była odkręcana. Padło na kolizję silnika i diagnoza brzmiała, że klekot wydobywa się ze środka silnika. Przypuszczanie po kolizji została wymieniona głowica, a cały dół został i teraz się odzywa. Teraz już wiem, że poprzedni właściciel wymienił cały silnik a ten, który mam pod maską to taka niewiadoma. Jednak mam pewne wątpliwości odnośnie postawionej diagnozy i skierowałem się w stronę tych popychacz, bo przy nawale pracy mechanicy (chociaż opinie mają bardzo dobre) mogli wszystkich popychaczy dokładnie nie sprawdzić (o ile w ogóle sprawdzili ). Dźwięk przypomina padnięte popychacze i kilka takich opinii już słyszałem. Miałem okazję spotkać się z kolegą bubu321, który przy użyciu odpowiednich narzędzi wraz z oscyloskopem i całym swoim doświadczeniem odrzucił opcję pierwszą związaną z tłokami. Jego diagnoza wskazuje właśnie na popychacze. Doradził jeszcze, żebym posłuchał silnika stetoskopem i tak uczyniłem. Ewidentnie wyróżnia się 3 cylinder potem 1 i 2 a 4 brzmi jakoś tak najprzyjemniej. Znalazłem również filmik na YT z dźwiękami przypominającymi te moje i skontaktowałem się z autorem tego nagrania. Stwierdził, że mechanicy też proponowali mu wymianę całego silnika, ale po wymianie popychaczy klekotanie ustało. Dodam jeszcze, że po wymianie oleju ten dźwięk był jeszcze głośniejszy, ale po jakimś czasie wyciszył się. Możecie mi pomóc "ostatecznie" ustalić przyczynę klekotania?

    Mój silnik: KLIK


    Filmik znaleziony na YT: KLIK
    Ostatnio edytowane przez Raiden ; 22-09-2011 o 19:06

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Moze to byc popychacz.Calkiem mozliwe.Sprobuj zdjac pokrywe i sprawdzic popychacze czy nie sa "miekkie"
    Po dłuższym postoju miałem tak ze popychacze stracily olej i po odpaleniu nie za chetnie sie nim chcialy napelnic ale po zagrzaniu silnika w koncu na szczescie sie wypelnily i jest ok.Ale bywa ze jesli maja juz dosc to moga wlasnie nie miec ochoty i trzaskaja

    ---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 18:49 ----------

    http://www.zssplus.pl/www_transport/...pychacze09.htm

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    u mnie tez cos dziwnie stukalo i nikt nie mogl znalezc przyczyny dopiero gosc ktory zna sie na alfie zdjol glowice i okazalo sie ze wczesniejszy mechanik ktory slabo zna sie na alfie zalozyl uszczelke pod glowice od silnika jts.jest ona aluminiowa i ciensza niz do ts
    i delikatnie zawory stukaly o tloki. a tez szukali przyczyny w popychaczach

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Giulietta 1,4 MA
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Moze to byc popychacz.Calkiem mozliwe.Sprobuj zdjac pokrywe i sprawdzic popychacze czy nie sa "miekkie" Po dłuższym postoju miałem tak ze popychacze stracily olej i po odpaleniu nie za chetnie sie nim chcialy napelnic ale po zagrzaniu silnika w koncu na szczescie sie wypelnily i jest ok.Ale bywa ze jesli maja juz dosc to moga wlasnie nie miec ochoty i trzaskaja ---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 18:49 ---------- http://www.zssplus.pl/www_transport/...pychacze09.htm
    Najprościej powyciągać i samemu posprawdzać, ale bez ściągania wałków nic nie zrobię, a gdy je ściągnę to muszę rozrząd ustawiać. Sam tego nie zrobię, więc muszę oddać samochód do serwisu, który już sprawdzał popychacze i według nich są ok. Można ściągnąć głowicę i sprawdzić jak cała reszta wygląda, ale to koszt około 1000 zł tyle co za wymianę silnika lub wymianę popychaczy. Dzięki za przydatny artykuł .

    puszuszek, możliwe, że jest inna uszczelka, albo głowica za bardzo została splanowana i dali uszczelką nominalną zamiast grubszej. Tylko, że w takim wypadku klekotanie byłoby cały czas jednakowe, a ten odgłos po rozgrzaniu silnika jest minimalnie cichszy i nie zawsze jest cykliczny. Zauważyłem również, że czasami jak silnik popracuje na jałowym to dopiero po dodaniu i puszczeniu gazu ten dźwięk robi się głośniejszy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. [147] 2.0 TS Stukanie, klekotanie. Panewka?
    Utworzone przez Tatita w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 07:42
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-09-2014, 10:10
  4. [146] Terkotanie stukanie klekotanie
    Utworzone przez amoook w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 14:36
  5. [33] Stukanie w silniku
    Utworzone przez Szery w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 12:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory