a jaki olej masz zalany i ile Ci bierze?
a jaki olej masz zalany i ile Ci bierze?
oleju uzywam 10W40 API SL/CF General Motors - ale to z przyzwyczajenia. Generalnie jesli chodzi o oleje firmowe nie ma lepszych i gorszych - sa tgansze i drozsze i potwierdzaja to wszelkiej masci badania robione przez Motor i Auto Swiat - fachowcy zalecaja sie kierowac nie marka oleju ale jego specyfikacja i pochodzeniem. No ja nawet jak jezdzilem Lanosem nie lalem jakiegos shitu z Kauflandu np. Jesli idzie o branie oleju bywa roznie - najwiecej bierze jak rbie krotkie trasy takie ze silnik nie zdazy sie nagrzac. Natomiast w trakcie normalnej trasy i przy srednim dreptaniu (Vmax 130 km/h) to tak kolo 3-4 setek na 1000 km.
Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento
Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża
kiedys byl chyba taki temat chociaz nie sledzilem o wymianie profilaktycznie panewek na korbach ale bedzie owal na ktorejs to i tak bez szlifu bedzie kicha,ale jesli bedzie ok to same panewki nominalne na pewno tansze i mniej inwazyjna naprawa niz szlif walu itd.Tak czy inaczej zdjecie miski i sprawdzenie droznosci i ogolnego pozadku w misce nie zaszkodzi dla smarowania.W przypadku starszych silnikow z wiekszym przebiegiem moze ratunkiem jest przejscie w pewnym momencie na olej mineralny dobrej klasy ktory doszczelni i przywroci cisnienie.Na pewno zdrowsze to niz moto doktor "na zdrowie"
Moj silnik polyka jakies 700ml na 10 000 tys,mam jeszcze jeden woz z 20 letnim stazem i przebiegiem ok.260tys jezdzony na lpg.Zalewany mineralnym i 1l na 10 000 tys
generalnie to czy mineral czy polsyntetyk to nie ma znaczenia - w tym przypadku liczy sie tylko lepkosc/gestosc. Wiele osob (zdecydowana wiekszosc) mysli ze mineralny to gesty olej do starszych aut - jego wlasciwosci smarne sa takie same jak syntetyku o tej samej lepkosci. Mineralny jest tanszy bo o wiele wiele szybciej sie starzeje i nie jest tak odporny na ekstremalne temperatury in + i in - Co do lykania oleju wspomniany przeze mnie Lanos jest dalej uzytkowany przez mojego dziadka. jest z 2001r z fabryczna instalacja LPG. Przebieg to 480tys km ! I.... nie bierze ani grama oleju !!! Malo tego, po zalaniu nowym olejem jest on przez bardzo dlugi czas bursztynowy a nie taki ciemny od razu. Az dziw bierze, ze to na zeraniu zlozyli.
Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento
Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża
no nowego raczej nie kupie;p ,a stary jest do kapitalnego remontu,więc wolę wydać 2000zl za silnik niż kapitalke dwa razy wiecej (plus - minus)
Jeśli chodzi o wymianę silnika to należy szukać naprawdę pewnego. Może okazać się tak, że ten kupiony będzie w podobnym stanie do tego wyjętego. Tu naprawdę trzeba uważać. Z drugiej strony naprawa starego silnika tania nie jest ale na 100% wiesz co masz i możesz być go pewna.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Miałem taki sam probllem w 156 2.0TS ale to z mojej winy gdyż nie robiłem servisu na czas... Koszt naprawy wyniósł mnie 1800 zł moim zdaniem lepiej jest naprawić niż kupić inny silnik gdyz następny może spotkać podobne zdarzenie...
tak oczywiscie masz racje,ale w moim bylo wszystko od glowicy i zaworów ,tłoków i panewek itd.
Moja paliła 1L ma 100km powtarzam 100km
Panewek nie miałem zatartych, ale były przegrzane.....
Po remoncie MAX generalka ok 4000 zł.ŻYLETA!!!!!!!Nie pali oleju.Alfa jednak nie musi palić oleju........Jak komus pali to ma coś zajechane....
ps.olej Valvoline Racing 10W60