Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Zatarcie panewek w silnikach Twin Spark

  1. #11
    leegwan
    Gość

    Domyślnie

    a jaki olej masz zalany i ile Ci bierze?

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    oleju uzywam 10W40 API SL/CF General Motors - ale to z przyzwyczajenia. Generalnie jesli chodzi o oleje firmowe nie ma lepszych i gorszych - sa tgansze i drozsze i potwierdzaja to wszelkiej masci badania robione przez Motor i Auto Swiat - fachowcy zalecaja sie kierowac nie marka oleju ale jego specyfikacja i pochodzeniem. No ja nawet jak jezdzilem Lanosem nie lalem jakiegos shitu z Kauflandu np. Jesli idzie o branie oleju bywa roznie - najwiecej bierze jak rbie krotkie trasy takie ze silnik nie zdazy sie nagrzac. Natomiast w trakcie normalnej trasy i przy srednim dreptaniu (Vmax 130 km/h) to tak kolo 3-4 setek na 1000 km.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    kiedys byl chyba taki temat chociaz nie sledzilem o wymianie profilaktycznie panewek na korbach ale bedzie owal na ktorejs to i tak bez szlifu bedzie kicha,ale jesli bedzie ok to same panewki nominalne na pewno tansze i mniej inwazyjna naprawa niz szlif walu itd.Tak czy inaczej zdjecie miski i sprawdzenie droznosci i ogolnego pozadku w misce nie zaszkodzi dla smarowania.W przypadku starszych silnikow z wiekszym przebiegiem moze ratunkiem jest przejscie w pewnym momencie na olej mineralny dobrej klasy ktory doszczelni i przywroci cisnienie.Na pewno zdrowsze to niz moto doktor "na zdrowie"
    Moj silnik polyka jakies 700ml na 10 000 tys,mam jeszcze jeden woz z 20 letnim stazem i przebiegiem ok.260tys jezdzony na lpg.Zalewany mineralnym i 1l na 10 000 tys

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    generalnie to czy mineral czy polsyntetyk to nie ma znaczenia - w tym przypadku liczy sie tylko lepkosc/gestosc. Wiele osob (zdecydowana wiekszosc) mysli ze mineralny to gesty olej do starszych aut - jego wlasciwosci smarne sa takie same jak syntetyku o tej samej lepkosci. Mineralny jest tanszy bo o wiele wiele szybciej sie starzeje i nie jest tak odporny na ekstremalne temperatury in + i in - Co do lykania oleju wspomniany przeze mnie Lanos jest dalej uzytkowany przez mojego dziadka. jest z 2001r z fabryczna instalacja LPG. Przebieg to 480tys km ! I.... nie bierze ani grama oleju !!! Malo tego, po zalaniu nowym olejem jest on przez bardzo dlugi czas bursztynowy a nie taki ciemny od razu. Az dziw bierze, ze to na zeraniu zlozyli.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  5. #15
    Karola1984
    Gość

    Domyślnie

    no nowego raczej nie kupie;p ,a stary jest do kapitalnego remontu,więc wolę wydać 2000zl za silnik niż kapitalke dwa razy wiecej (plus - minus)

  6. #16
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karola1984 Zobacz post
    no nowego raczej nie kupie;p ,a stary jest do kapitalnego remontu,więc wolę wydać 2000zl za silnik niż kapitalke dwa razy wiecej (plus - minus)
    Widzę że lubisz ryzyko.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wymianę silnika to należy szukać naprawdę pewnego. Może okazać się tak, że ten kupiony będzie w podobnym stanie do tego wyjętego. Tu naprawdę trzeba uważać. Z drugiej strony naprawa starego silnika tania nie jest ale na 100% wiesz co masz i możesz być go pewna.

  8. #18
    Norbert
    Gość

    Domyślnie

    Miałem taki sam probllem w 156 2.0TS ale to z mojej winy gdyż nie robiłem servisu na czas... Koszt naprawy wyniósł mnie 1800 zł moim zdaniem lepiej jest naprawić niż kupić inny silnik gdyz następny może spotkać podobne zdarzenie...

  9. #19
    Karola1984
    Gość

    Domyślnie

    tak oczywiscie masz racje,ale w moim bylo wszystko od glowicy i zaworów ,tłoków i panewek itd.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Moja paliła 1L ma 100km powtarzam 100km
    Panewek nie miałem zatartych, ale były przegrzane.....

    Po remoncie MAX generalka ok 4000 zł.ŻYLETA!!!!!!!Nie pali oleju.Alfa jednak nie musi palić oleju........Jak komus pali to ma coś zajechane....

    ps.olej Valvoline Racing 10W60

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory