Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: [146] Gaśnie, faluje raz na parę dni

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Jak dla mnie to wiesza się silniczek krokowy, zwłaszcza, że piszesz jak przygazujesz w odpowiednim momencie to jest ok. Problem jest z obrotami i to niskimi, kable i reszta waliły by po kulach w całym zakresie obrotów (imho) :roll: .
    W Golfie miałem podobną historię i sprawcą był czujnik halla. Nie wiem tylko czy w TSie jest coś takiego.
    FORZA ITALIA !

  2. #12
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    Jak dla mnie to wiesza się silniczek krokowy, zwłaszcza, że piszesz jak przygazujesz w odpowiednim momencie to jest ok. Problem jest z obrotami i to niskimi, kable i reszta waliły by po kulach w całym zakresie obrotów (imho) :roll: .
    W Golfie miałem podobną historię i sprawcą był czujnik halla. Nie wiem tylko czy w TSie jest coś takiego.
    Chciałbym, żeby rzeczywiście wyszła przyczyna, ale jak pisałem to nie wina krokowki (która ma nota bene półtorej roku - dałem za nią jakieś chore pieniądze /oryginalna boscha - 800 zł czy coś koło tego/, podmiana na inną też nie daje rezultatu.

    Najgorsze w tym jest to, że ja chcę oddać auto do dobrego warsztatu, chcę zapłacić te parę stówek (liczę się nawet z przedziałem 500-1000 zł), ale póki co w Krakowie wyczerpałem gamę warsztatów - ani we Wróblowicah, ani na Saskiej (jedyne dwa warsztaty, które tutaj naprawdę znają się na AR) nie uzyskałem pomocy, tylko informację, że wszystko gra (( .

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    To pojedz jeszcze do Polinaru na Ofiar Dąbia, ciekawe co powiedzą. Skoro koszty Ci nie straszne .
    FORZA ITALIA !

  4. #14
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    To pojedz jeszcze do Polinaru na Ofiar Dąbia, ciekawe co powiedzą. Skoro koszty Ci nie straszne .
    W Polinarze byłem raz jak mi zamek pasażera palił bezpiecznik od centralnego (jeszcze wtedy o tym nie wiedziałem). Zostawiłem na cały dzień, opisałem problem (coś pali bezpiecznik centralnego od czasu do czasu), przyjeżdżam po południu, a gość radosnym tonem mówi, że miałem spalony bezpiecznik od centralnego i już wszystko gra (oczywiście nie grało, zamek był popsuty dalej, do czego sam doszedłem po prawie miesiącu testów) i kazali mi płacić 5 złotych za bezpiecznik i 15 za wymianę :mrgreen: - popukałem się w głowę, pokazałem co było napisane na zleceniu, stwierdziłem, że nie zapłacę za to, bo tyle to sam robię co 2 dni, goście wymiękli no i pojechałem...

    Także nie wiem, czy goście tam coś zdziałają...

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Witam, przyłączam sie do tematu w mojej Alfie 146 1,6 T.S objawy są takie same na wolnych obrotach przy temp około 70-75 stopni C po pół minuty silnik zaczyna szarpać, obroty zaczynają skakać w zakresie od 500 do około 1000 gdy wciśnięcie pedału w opór jak i lekkie dodawanie gazu nic nie daje, silnik się jakby dusi, tak jakby wypadał którys zapłon, pomaga wyłączenie silnika i włączenie jednak nie na długo aż do momentu bardzo mocnego rozgrzania silnika - do włączenia się wiatraka. Moja bestia ma 115 tyś przebiegu świece mają około 50 tyś, historia kabli jak i reszty osprzetu nieznana.
    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie ewemtualnie jakieś sugestie od czego zacząć?

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Jeśli nie masz "iskierek" na świecach to druga możliwość że ewidentnie psuje się czujnik Halla.
    Ten czujnik odmawia współpracy tylko po nagrzaniu silnika, dlatego trudno to wychwycić.
    ale przy jego chwilowych awariach powinien zostać błąd w ECU, dziwne.

    -

  7. #17
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82
    Witam, przyłączam sie do tematu w mojej Alfie 146 1,6 T.S objawy są takie same na wolnych obrotach przy temp około 70-75 stopni C po pół minuty silnik zaczyna szarpać, obroty zaczynają skakać w zakresie od 500 do około 1000 gdy wciśnięcie pedału w opór jak i lekkie dodawanie gazu nic nie daje, silnik się jakby dusi, tak jakby wypadał którys zapłon, pomaga wyłączenie silnika i włączenie jednak nie na długo aż do momentu bardzo mocnego rozgrzania silnika - do włączenia się wiatraka. Moja bestia ma 115 tyś przebiegu świece mają około 50 tyś, historia kabli jak i reszty osprzetu nieznana.
    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie ewemtualnie jakieś sugestie od czego zacząć?
    U mnie też sie zaczyna dziać podobnie - bardzo rzadko obecnie przy jeździe na luzie obroty pofalują, natomiast właśnie dzieje się to co u Ciebie (jakby coś "ściągało" obroty w dół, komputer dostaje odczyt i dodaje gazu).

    Moje typy na chwilę obecną:
    1. Kable WN;
    2. Sonda lambda (ale to raczej odpada);
    3. Czujnik położenia wału (to jest chyba czujnik Halla)?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Panowie, macie dokładnie takie objawy jak ja miałem przy padniętym czujniku Halla w Golfie (z tym, że mi w końcu nawet auto gasło i nie można było zapalić na ciepłym silniku, trzeba było czekać aż ostygnie i w tedy palił jak złoto). Ten czujnik w Alfie to chyba właśnie czujnik płożenia wału (choć inaczej wyglądają :roll - sprawdźcie to. IMHO to nie kable wn dają wam takie cyrki.
    FORZA ITALIA !

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Panowie i Panie doczytałem się że ogólnie rzecz biorąc w naszych silnikach występują dwa tego rodzaju czujniki jeden jest umieszczony na wałku wydechowym - tym na którym jest wariator i to jest czujnik położenia wału korbowego a drugi natomiast to potocznie zwany czujnik halla, który znajduje się w okolicy aparatu zapłonowego i teraz pytanie który jest uszkodzony i jak zdiagnozować za który się brać?

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Witam wygląda na to, że powodem awarii jest uszkodzony przepływomierz bowiem po odpięciu wtyczki samochód chodzi normalnie tzn pali się kontrolka (marchewka) ale zniknęły objawy szarpania duszenia się i gaśnięcia silnika

Podobne wątki

  1. [159] Faluje mi na obrotach
    Utworzone przez Kulpa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-10-2015, 16:33
  2. [155] V6 faluje
    Utworzone przez Celesta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 21:48
  3. [145] AR 145 1,4TS - silnik faluje, gaśnie, nie ma mocy
    Utworzone przez PiotrekP w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-06-2014, 18:45
  4. Faluje jak sie toczy
    Utworzone przez Gofer22 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 15:57
  5. Faluje 146
    Utworzone przez pawel80 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-07-2007, 22:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory