Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wymiana zawieszenia. KAPITULACJA!!!

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Domyślnie Wymiana zawieszenia. KAPITULACJA!!!

    W sobotę wreszcie wziąłem się do roboty. W planie było wymiana wahaczy górnych, łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego i osłony przegubów. Pełen sukcesu podniosłem auto do góry i biorę się za osłonę przegubu. Pech chciał, że nie miałem takiego wielkiego klucza nasadowego by odkręcić nakrętkę. Więc jedno odpadło. Czas przyszedł na łącznik stabilizatora. Że był łatwo dostępny to i myślałem, że łatwo pójdzie. Nic bardziej mylnego. Nakrętka w połowie się zatrzymała i kręciło się wszystko oprócz nakrętki. Drugą dolną potraktowałem WD 40 i jakoś poszło. Idąc za ciosem polałem wszystkie te które miałem odkręcać. Wracając do stabilizatora. Dolną odkręciłem a górną uciąłem kątówką. Włożenie nowego zajęło mi chwilkę. No to teraz drążek. Tu już było dużo gorzej. Jak już wykręciłem i wybiłem z chyba to jest piasta to nie ruszy z drążka. I niestety nie udało mi się go wykręcić. Lekko załamany odkręciłem obie śruby z wahacza i ku memu zdziwieniu nie było tak źle. Ha ha ha co z tego jak nie udało mi się wyjąć śruby idącej przy amortyzatorze. A że nie miałem ściągacza do sprężyn to i tego też nie wymieniłem.
    Efekt końcowy:
    Wymieniony jeden łącznik reszta nie. Czas spędzony przy palącym słońcu około 5 godzin. Wniosek - Bella jedzie do fachowca. Na szczęście owego mam.
    Pozdrawiam Wszystkich
    Ostatnio edytowane przez Pati&Grzesiek ; 05-09-2011 o 22:15

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Bella wcale nie musi iść do fachowca.
    Łącznik stabi - w środku śruby jest imbus - zapewne zabrudzony tak że nei widać.
    Trzeba kontre założyć imbusem i odkręcać płaskim/oczkowym
    Górne wahacze - odkręcasz dolny wahacz od widełek amortyzatora. Odkręcasz łape amortyzatora ciągniesz cały amor ze spręzyną do zewnątrz auta. Odkręcasz drązek kierowniczy wszystko idzie ładnie w dół - śruba wychodzi elegancko.
    Najlepiej śrube włożyć odwrotnie - wtedy do wymiany trzeba jedynie puszczać widełki amora od dolnego wahacza

    Końcówki drązków - dobra żaba i puści. jak nie to jedna żaba łapie drązek, druga końcówkę. i kręcimy nie ma szans żebyb nie puściło.
    Sam bez wcześniejszego patrzenia w zawieszenie wymieniłem wszystko to samemu.
    147 powodów do zadowolenia

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Domyślnie

    No to jeszcze jedno podejście w sobotę zrobię. jak nie pójdzie to do fachowca. DZIĘKI ZA PODPOWIEDZ.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Kolego nie wyciągaj końcówki drążka kierowniczego ze zwrotnicy, zostaw ją (ewentualnie popuść tylko) i kręć drążkiem, wtedy skupiasz się tylko na odkręcaniu. I nie zapomnij odkręcić kontry... Co do osłony przegubu to miałem nasadkę 12-kantną z kompletu za ponad 1000zł i się nie zmieściła w piastę:/

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    Kolego nie wyciągaj końcówki drążka kierowniczego ze zwrotnicy
    Że ja na to nie wpadłem,
    Męczyłem się na dwie żaby. Jedna trzymała drązęk a drugą odkręcałem końcówkę.
    147 powodów do zadowolenia

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Domyślnie

    Dziś po dwóch dniach odebrałem Belle od mechanika, który wymienił mi zawieszenie. Sam nie dałem rady bo okazało się, że trzeba wymieniać wszystko. A w przydomowym garażu nie bardzo da się wszystko zrobić. Wymienione wahacze górne, dolne, drążki stabilizacyjne, końcówki drążka kierowniczego, osłony przegubów i jeszcze jakieś bumy idące pod rurą wydechową. Teraz w belli jest cicho i przyjemnie. Na ten moment została jeszcze do zrobieni klima, która ma dziurawy wąż. Reszta sprawna. Nic tylko lać i jeździć.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To tak jest, jak ktoś się zabiera do naprawy bez odpowiednich narzędzi i doświadczenia.
    No, ale wszystko przed tobą.
    Doświadczenie już małe posiadasz, a narzędzia można zkupić.
    Nasadka do odkręcenia nakrętki zabezpieczającej piastę koła musi być cienkościenna.
    Ja sobie poradziłem w ten sposób, że kupiłem nasadkę Stanleya i ją oszlifowałem do odpowiedniej grubości.
    Warto też zaopatrzyć się w dobry ściągacz do sworzni przegubów kulistych.
    Z łącznikami stabilizatora to jest zwykle tak, że najpierw bardzo dokładnie należy oczyścić podrdzewiały gwint wystający za nakrętką i go potem nasmarować czymkolwiek.
    Niestety, często nie udaje się odkręcić nakrętki, nawet mimo trzymania sworznia imbusem, bo przy dużych siłach następuje "obmielenie" otworu szećciokątnego w sworzniu. Wtedy tylko pozostaje obcięcie sworznia.
    Tak więc zachęcam do dalszych samodzielnych napraw i nie poddawaj się.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar korzen
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bangor/North Wales
    Auto
    byla Alfa romeo 147 1,9jtd, bedzie ...?
    Postów
    424

    Domyślnie

    A tam do wahaczy i łączników nie trzeba mieć znowu niewiadomo jakiego sprzętu...
    Ja dolne śruby łączników odkręcałem przy pomocy podnośnika(zakładałem klucz na śrube i podnosiłem go podnośnikiem), ale faktycznie do piasty już trzeba być dobrze wyposażonym.
    Patrz w lusterka, sprawdź dwa razy - Golfy są wszędzie!!

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Domyślnie

    drobne naprawy będę wykonywał sam. Jednak jakieś grubsze z czym nie będę dawał sobie rady oddam mechanikowi. Wiadomo że "uczymy się całe życie i tak umieramy głupimi" to jednak czas na doświadczenia w wolnej chwili czemu nie. Jednak możliwość wyboru mechanik a możliwa fuch to wolę fuchę. Zarobi się na Belle i będzie się do przodu.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Potwierdzam... Ja u siebie wymieniłem wahacze i łączniki. To pestka i nawet nie myślałem że to tak gładko może pójść . Dla porównania przy matizie kląłem jak szewc. Ale piasta to inna bajka . Połamałem swoją nasadkę, mojego ojca nasadkę, sąsiada klucz nasadowy i w końcu pojechałem do znajomego mechanika pożyczyć coś mocniejszego i tym dopiero poszło... Tak więc tanio mnie nie wyszło a pozostała zawiecha to sama przyjemność i jaka satysfakcja jak się jedzie i nic nie puka

Podobne wątki

  1. [156] wymiana zawieszenia
    Utworzone przez ***mach*** w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-04-2017, 16:47
  2. wymiana zawieszenia
    Utworzone przez Pjona156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 19:15
  3. 156 - 2.5 V6 Wymiana zawieszenia ;D
    Utworzone przez Pfourul w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 21:39
  4. [145] wymiana zawieszenia
    Utworzone przez buqa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 19:28
  5. wymiana zawieszenia
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-10-2009, 08:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory