Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Falują obroty, "telepie" silnikiem

  1. #11
    jasek166
    Gość

    Domyślnie

    Prawdopodbnie to silniczek krokowy, wymien lub przeczysc

  2. #12
    bartosz68
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    W fajnym serwisie zostawiasz auto... widać spoko mechanicy...
    Też mi sie tak wydaje, chociaż to serwis autoryzowany, ale w książeczce też coś takiego pisało że JTD tak mają

  3. #13
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Gdyby to był silniczek krokowy obroty by non stop falowały a czasami by w czasie jazdy gasnął. aparat zapłonowy? bo gdyby to był rozrząd to objawy też by były chyba inne. nie ma tam po prostu regulacji obrotów na biegu jałowym?

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    nie ma tam po prostu regulacji obrotów na biegu jałowym?
    Niestety nie ma takiej opcji :/
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Problem występuje za ciepłym silniku, przy ssaniu są większe obroty i problemu nie ma. Auto w czasie jazdy zachowuje się normalnie, żadnych złych objawów. Jakie powinny być obroty na biegu jałowym, bo każdy pisze co innego? A nie pamiętam jak miałem w poprzedniej.

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał deka07 Zobacz post
    Problem występuje za ciepłym silniku, przy ssaniu są większe obroty i problemu nie ma. Auto w czasie jazdy zachowuje się normalnie, żadnych złych objawów. Jakie powinny być obroty na biegu jałowym, bo każdy pisze co innego? A nie pamiętam jak miałem w poprzedniej.
    Kolego miałem ten sam problem i pomogło ustawienie rozrządu na oryginalnych blokadach. To jest pierwsze co musisz sprawdzić, niestety czapki głowic do zdjęcia, blokady zegar do GMP i do roboty. Jak znajdziesz jakieś znakowanie markerem (a prawdopodobnie znajdziesz) to wszystko jasne.
    Wykluczysz to, a jak nie pomoże wtedy szukasz dalszych przyczyn, na forum jest sporo tematów z tym samym problemem, wystarczy poszukać.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #17
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Na biegu jałowym powinno być 650-700 obrotów/min.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Coś strasznie niski ten zakres obrotów. Szczerze mówiąc to z tego co się dowiedziałem to przyczyn może być wiele, a u nas mechanicy znają się na wymianie tłumika i klocków... A też z drugiej strony nie chcę robić sobie niepotrzebnych kosztów z metody prób i błędów.

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Zgodnie z dokumentacją serwisową obroty biegu jałowego dla tego silnika to 700 obr/min +/- 20 obr/min.
    Pozdrawiam

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    U mnie problemem lekkiego falowania obrotów jest tzw. czujnik stukowy! Podczas diagnostyki komputerowej wykryto ten właśnie błąd,choć wcześniej raz się pojawiał raz nie?!
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-05-2015, 07:56
  2. [159] "dymek" za silnikiem z lewej strony
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-09-2013, 15:09
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-07-2012, 22:16
  4. Dwie "pospolite" Alfy z silnikiem centralnym
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 18:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory