Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: "dymek" za silnikiem z lewej strony

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie "dymek" za silnikiem z lewej strony

    Dzisiaj po jezdzie autostradowej i dosyc mocnym "przegazowaniu" auta ...na postoju zauważyłem wydobywający się dymek spod maski.
    Dym wydobywał się z lewej strony za silnikiem z miejsc widocznych na zdjęciach . Smród był jakby paliwo/olej , ciezko powiedzieć i zdefiniować .
    Co to może być ? Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-06-27_14-50-33_692.jpg
Wyświetleń:	343
Rozmiar:	66.2 KB
ID:	100037Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2013-06-27_14-50-37_577.jpg
Wyświetleń:	430
Rozmiar:	70.3 KB
ID:	100038

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Podejrzewam, że może to być nieszczelność kolektora dolotowego.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Podejrzewam, że może to być nieszczelność kolektora dolotowego.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    dzięki za podpowiedź . za kilka miesiecy i tak planowalem zrobienie porzadku z klapami wirowymi tak profilaktycznie ...ciekawi mnie tylko ze jesli to kolektor czy moge tak jeszcze chwile pojezdzic , normalnie nic nie dymi i jest ok wszystko ... utraty mocy nie odczuwam , wibracji na postoju i falowania obrotow tez nie ma .

    Jesli to nieszczelnosc w kolektorze to gdzie najczesciej ona wystepuje ? na uszczelkach czy moze gdzies indziej ?pytam bo u mnie jedynie Aso zostaje a u nich to ciezko spodziewac sie czegos konkretnego

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Jeśli to nieszczelność, to najprawdopodobniej na łożyskowaniu klap wirowych.
    Możesz sam to ocenić, zdejmując plastikową pokrywę silnika. Po jej zdjęciu zobaczysz prowadnicę do klap i w Twoim przypadku pięć łożyskowań, które prawdopodobnie będą zaolejone.
    W zasadzie możesz z tak jeździć. No chyba, że turbina puszcza już za dużo oleju, ale wówczas miałbyś jeszcze pewnie inne objawy.
    Co do samego kolektora możliwe, że są tylko nieszczelne łożyskowania, ale same klapy jeszcze sprawne, tzn ruszają się. Ostatnią fazą uszkodzenia kolektora jest całkowite zatarcie się klap i tutaj niektórzy mają szczęście (jak ja), że pozostają w takiej pozycji, że spadek mocy jest nieodczuwalny, albo (wersja dla pechowców) zacierają się w takiej pozycji, że można to bardzo odczuć...
    Najlepszym sposobem, jak pewnie już wiesz, jest usunięcie klap i zaspawanie otworów łożyskowań w kolektorze, ale czy ASO bawi się w taką naprawę, nie wiem...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    turbina puszcza już za dużo oleju, ale wówczas miałbyś jeszcze pewnie inne objawy
    Jakie mogą być wtedy objawy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jakie mogą być wtedy objawy?
    - zanieczyszczony mocno kolektor dolotowy,
    - ubytek oleju silnikowego,
    - zaolejony przewód od turbo
    Najlepiej zdjąć przewód od turbiny i zaglądnąć do środka. Jeśli jest tylko osad oleju, to norma, bo każda turbina niewielką ilość oleju przepuszcza, ale jeśli w przewodzie "stoi" kałuża oleju, to już jest niestety niedobrze i trzeba pomyśleć o regeneracji turbiny.
    Symptomów pewno jest więcej, ale to takie podstawowe.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1,9 16v SW
    Postów
    45

    Domyślnie

    To mnie jak dzisiaj na światłach zaczął dopalanie to poleciały kłęby dymu spod maski i poczułem smród paliwa. Jak zjechałem na przystanek za skrzyżowaniem to już nie dymiło ale śmierdziało paliwem. Zawsze mi na dopalaniu trochę jechało ale teraz to się trochę przestraszyłem. Turbinę i wtryski mam w porządku. Wycieków tez brak. Z tego co przeczytałem to wnioskuje, że z kolektorem może być coś nie tak. Ostatnio zaczął mi dopalać co 300 a nie co 500 km jak zwykle.
    Ostatnio edytowane przez Drizzt666 ; 29-06-2013 o 20:51

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drizzt666 Zobacz post
    Ostatnio zaczą mi dopalać co 300 a nie co 500 km jak zwykle
    powoli zbliżą się koniec DPFa.
    Co do zapachu paliwa spod maski, to zdarzały się przypadki, że z powodu wypalania DPF wybuchał pożar...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Wracając do początkowego pytania to chciałem zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Strzałkami zostały oznaczone chyba elementy odmy? Czy to jest coś innego? A druga sprawa to zastanawiam się skąd ma się wziąć dym spalin z kolektora ssącego? Z EGR pójdzie aż tyle spalin, które będą widoczne jako dym? Czy może to chmury oleju w kolektorze dolotowym (turbiny, ew. z odmy?)?

    Inna sprawa, że bez zdjęcia pokrywy silnika trudno wskazać dokładne miejsce dymienia. Równie dobrze problem może być z nieszczelnością na wtrysku (gdy np. ktoś nie dawno wyjmował w jakimś celu wtrysk).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 29-06-2013 o 21:04

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie

    strzałkami chciałem pokazać tylko miejsce skad wydobywał się dym przez chwilę . dziwne albo i nie , jest to że np dziś sporo jezdzilem i po normalnej jezdzie nic takiego nie bylo , z kolei inna rzecz się pojawiła z poniższego filmiku, jakieś cykanie przy niższych prędkościach , jak dodaje gazu nie wystepuje ,jak odpuszcze i jade np 2,3 bieg to cos cyka.(nie wiem czy to moze byc powiązane czy nie)

    Przypomniało mi się że dwa dni temu uderzyłem w wystajacą poprzeczność na drodze (nie wiem co to było ale mocno walnąłem) .Na kanale nic nie wyglądało na pekniete itd . spod silnika nic nie wycieka , kolektor po zdjeciu oslony jest suchy , silnik nie faluje na postoju i nie macha budą, oleju nie ubywa. turbo gwizda chyba ok.

    W serwisie nie mieli zastrzezen do wtryskow ,turbo itd a robilem chwile temu solidny przeglad w ASO

    http://www.youtube.com/watch?v=z5SuyCzXmRc

    wiecie co to może być ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Inna sprawa, że bez zdjęcia pokrywy silnika trudno wskazać dokładne miejsce dymienia. Równie dobrze problem może być z nieszczelnością na wtrysku (gdy np. ktoś nie dawno wyjmował w jakimś celu wtrysk).

    też do głowy przyszło mi z wtryskiem ale jest wszystko suche w okolo a wtryski przynajmniej od zakupu nie byly ruszane mechanicznie. za silnikiem od strony centralnej te przewody i jakas duza metalowa czesc tuż nad odłoną od spodu jest jakby wilgotna . nic nie cieknie z tego i pod samochodem sucho ale wydaje sie ze jakby delikatne zawilgocenie czyms tlustym bylo

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD "cykanie" od strony paska klinowego.
    Utworzone przez Micwin94 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 16:10
  2. Falują obroty, "telepie" silnikiem
    Utworzone przez deka07 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 09:54
  3. Dwie "pospolite" Alfy z silnikiem centralnym
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 18:16
  4. [156] 2.4JTD Cos "dzwoni" po lewej stronie...
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-09-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory