Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Temat: Regulacja zaworów 2.4 JTD

  1. #11
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    zawory w 2.4jtd 10V powinno się regulować przy każdej wymianie rozrządu - czyli co jakieś 80 tysięcy

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa.....
    Postów
    71

    Domyślnie

    Zapozyczone z alfaclub.pl - napisał user numberuno :

    W przypadku sprawdzenia luzów sprawa jest bardzo prosta, trochę więcej rzeźby trzeba przy regulacji jak coś się nie będzie mieściło w tolerancji.

    Potrzebujesz:
    -zestaw kluczy nasadowych + torxy
    -szczelinomierz, wystarczy z podziałką co 0.05mm
    -uszczelka pokrywy zaworów ( nie kupuj zamiennika, bo go nie założysz w 2.4JTD ze względu na słabą jakość, a już na pewno nie będzie trzymać szczelności. Jeśli nie uszkodzisz starej uszczelki przy zdejmowaniu, możesz użyć jej ponownie, tylko trzeba już złożyć na pastę do uszczelek,np. Elringa)
    -kartka papieru i długopis

    Do regulacji potrzebne jeszcze będą:
    -mikrometr
    -szczypce do wyciągania płytek
    -adres najbliższego ASO do kupienia płytek i/lub adres najbliższego szlifierza posiadającego magnesówkę

    Wykonanie:
    Silnik MUSI być zimny, więc najlepiej zabrać się dzień po ostatniej jeździe.
    Ściągasz pokrywę zaworów, powoli, staraj się nie uszkodzić uszczelki.
    Zaczynasz np od lewej strony, z tego co pamiętam od strony rozrządu pierwszy zawór jest ssący, kolejny wydechowy itd na każdy cylinder.
    Luz dla zaworów ssących powinien się mieścić w zakresie 0.25-0.35mm a wydechowych 0.3-0.4mm
    A mierzysz w ten sposób: szklanka którą mierzysz nie może być naciśnięta przez krzywkę wałka rozrządu, czyli mierzysz najpierw luzy zaworów nad którymi krzywki są skierowane ku górze.
    Wsadzasz listek szczelinomierza między szklankę a wałek rozrządu. Zaczynasz od listka niżej niż tolerancja, więc np. w przypadku ssących od 0.20mm. Wchodzi to ok, wsadzasz 0.25mm, jak wchodzi to lecisz dalej z 0.30mm. Jeśli np. wejdzie listek 0.30mm a o.35mm już nie, zapisujesz na kartce np. 5ty zawór 0.30-0.35mm. Żeby zmienić położenie krzywek wrzucasz 6ty bieg i przetaczasz samochód tak, żebyś mógł pomierzyć i spisać wszystkie zawory.
    Później porównujesz do tolerancji z serwisówki. Jeśli wszystkie będą się mieściły, składasz wszystko.
    Jeśli nie, musisz wyciągnąć płytki zaw. nie mieszczących się w tolerancji. U siebie nie musiałem tego robić, ale z tego co wiem płytki są nad szklankami, więc obejdzie się bez demontażu wałka rozrządu. W tym celu specjalnymi szczypcami musisz wcisnąć szklankę (tą pod płytką i wyciągnąć płytkę spod wałka. Jeśli luz jest za mały, możesz jechać do szlifierza, żeby zeszlifował płytkę o odpowiedni wymiar, ale w przypadku płytki nad szklanką nie jest to najlepsze rozwiązanie. Lepiej jechać do ASO kupić płytkę odpowiedniej grubości.
    Jedna rada: jeśli będziesz miał na jednym zaw. za mały luz a na drugim za duży, zamiana ich może przynieść dobry efekt.

    Ja u siebie teraz sprawdzalem mam na cieplym luzy na ssacych ok 0.4 to samo na wydechu, płytka w sklepie ok 6 zł, gorzej z kluczekm , na allegro nie znalazlem na jakis nieaktualnych ofertach cena od 50-250 zł ale nie moge nic trafic w tej dolnej cenie - na forum fiata znalazlem tez opis jak taki klucz do wymiany plytek zrobic samemu przerabiajac wkretak .

Podobne wątki

  1. regulacja zaworów w 2.4 jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 14-06-2014, 11:45
  2. Regulacja zaworów?
    Utworzone przez Reniek44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 08:54
  3. Regulacja zaworów
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-11-2013, 23:43
  4. Regulacja zaworów w 2,4 JTD 20V
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 16:50
  5. regulacja zaworów AR 155 2.0 TS 8V
    Utworzone przez tuningeko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2007, 12:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory