Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Regulacja zaworów 2.4 JTD

  1. #1
    Stanley
    Gość

    Domyślnie Regulacja zaworów 2.4 JTD

    Mam pytanie o regulacje zaworów , wyczytałem w instrukcji , że co 60 tys km trzeba wyregulowac luzy na zaworach, czy faktycznie jest to potrzebne i czy ktoś to robił i gdzie?
    Aha i jakie są efekty niewyregulowanych zaworów , czy dzwonią cały czas czy tylko podczas zduszania silnika?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    przy 60 tys to się wykonuje sprawdzenie luzów w wersji 2.0V6 turbo ... rozumiem że taką posiadasz ?
    a w dieslu co 40 tys 40-80-120itd
    ponieważ w obydwu silnikach wystepuje tzw samoregulacja, sprawdzenie polega zwykle na osłuchaniu głowic jeśli stwierdzi się że zawory klepią to mozna pokusic się o regulację czyli wymianę płytek ustalających luz zaworowy

  3. #3
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam 2,4 jtd i wydaje ni się , że właśnie tak trochę żężolą, jak łańcuszek metalowy

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    wirtualnie nie da się tego ustalić czy to jak mówisz żężolenie generują zawory czy coś innego ...
    najlepiej podjechać do mechanika ktory ma pojęcie o tym typie diesli i obsłucha to żężolenie

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Odświeżę temat.
    Jakie powinien byś ustawiony luz zaworowy w 2.0 V6 turbo? Poprzedni właściciel nie ustawiał tego.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    nie wiem jaki powinien byc ale reguluje się to płytkami ... musisz zrobić to w aso albo w miejscu gdzie mają takie płytki a tam już będą wiedzieli jak to zrobić

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Szczelinomierz będę miał w piątek. Kuzyn ma dobry warsztat. Luzy ustawia się na tych płytkach, ale jaki ma być to luz 0,2 0,3 czy inny?

  8. #8
    Mytek
    Gość

    Domyślnie

    Odświeże temat czy ktoś zna już odpowiedź jakie powinny być luzy na tych zaworach ?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Zawory reguluje co mniej więcej 20tyś., z przodu jest latwo, z tylu trudniejszy dostep bo trzeba ściagnąc kolektor ssący. Luz na zimnym silniku- wydechowe 0,27-0,30mm, dolotowe 0,47-0,50mm

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Ja mam już zrobione. Jak ktoś szuka mechanika w okolicy Grudziądza, który się tego podejmie, to pisać i dam namiar.

Podobne wątki

  1. regulacja zaworów w 2.4 jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 14-06-2014, 11:45
  2. Regulacja zaworów?
    Utworzone przez Reniek44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 08:54
  3. Regulacja zaworów
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-11-2013, 23:43
  4. Regulacja zaworów w 2,4 JTD 20V
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 16:50
  5. regulacja zaworów AR 155 2.0 TS 8V
    Utworzone przez tuningeko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2007, 12:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory