Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: stan/zabrudzenie silnika (zdjęcia) + fachowcy z ASO (?)

  1. #1
    go_west
    Gość

    Domyślnie stan/zabrudzenie silnika (zdjęcia) + fachowcy z ASO (?)

    Witam, niedawno kupiłem Alfę 1.6 2001r i oglądam ją ze wszystkich stron, aby mieć dokładny pogląd na historię i jej stan. Dzisiaj zajrzałem do silnika i zacząłem się zastanawiać czy nie jest zbyt brudny. Widziałem różne zdjęcia silników w których stosowano złej jakości oleje i ku mojemu zaskoczeniu samochód z pełną histoią ASO i lany fabryczną Selnią (jak mniemam Selenią - wymiany oleju też w ASO) wygląda na moje oko niezbyt dobrze jak na faktyczny przebieg 120000km. Olej miałem wymieniać już na dniach, ale zacząłem się teraz zastanawiać czy nie zastosować jakiejś płukanki o których mówi się na tym forum?
    Przy okazji - mam już kupiony olej Total Quartz 5w40 9000 energy (z wcześniejszych dolewek do innego auta). Ktoś ma na jego temat jakieś opinie?
    W zdjęciach wałek rozrządu Peugeota 207 (przebieg 50000km benzyna) dla porównania (zalewany właśnie tym Totalem).

    A jako bonus zdjęcie pomysłowości któegoś z fachowców, który miał wtedy-jeszcze-nie-moją Alfę na swoim stole (prawdopodobnie ASO, bo tam były robione naprawy). Nie wiem jeszcze od czego jest ten przewód, jest dość wąski więc może jakieś odpowietrzenie (?), ale na pewno ma związek z olejem właśnie, bo dookoła syf się zrobił. Przewód ma pęknięte mocowanie i został przyklejony. Przy demontażu góry silnika od razu odpadło.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_35866.jpg
Wyświetleń:	1577
Rozmiar:	129.6 KB
ID:	36810   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_35877.jpg
Wyświetleń:	980
Rozmiar:	104.0 KB
ID:	36811   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_35911.jpg
Wyświetleń:	2562
Rozmiar:	97.9 KB
ID:	36812   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_35966.jpg
Wyświetleń:	659
Rozmiar:	72.4 KB
ID:	36813   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_35977.jpg
Wyświetleń:	598
Rozmiar:	99.7 KB
ID:	36814  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_3592.jpg
Wyświetleń:	1440
Rozmiar:	132.3 KB
ID:	36815  

  2. #2
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Warto zastosować płukankę, jeżeli cały czas silnik był zalewany Selenią to słabo świadczy o tym oleju, według mnie ASO poleciało z kosztami i zalewało coś pokroju Castrola, Mobila 10W-40, na to bym obstawiał, niestety widać efekty . Co do Totala ma dobre parametry (TBN 10 czyli Ok), więc możesz go zalać jednak zastosował bym płukankę Motula, Millersa, Liqui Moly (seria Pro-Line). Jak widać Total dobrze sobie radzi z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami i tak to powinno wyglądać w Alfie gdyby lany był olej wysokiej jakości. Według mnie obowiązkowa płukanka.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 16-10-2011 o 17:51

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Róxnica musi byc widoczna bo to jest porównywany olej półsyntetyczny 10W40 z pełnym syntetykiem 5W40

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Selenia to nie jest pełny syntetyk od tego zacznijmy. Podobnie jak większość olei na rynku to HC (oczywiście taki olej jest jak najbardziej Ok i można go nazywać syntetycznym), jednak nazywanie go pełnym syntetykiem zamiast syntetykiem to lekka nadinterpretacja, pełne syntetyki są oparte na PAO, Estry + bardzo niewielka ilość HC, wtedy można mówić o pełnym syntetyku. Do grona pełnych syntetyków można zaliczyć Motul 300V (choć niektóre oleje z serii 8100 są również oparte na pojedyńczych Estrach), Millers CFS, Fuchs Race Pro S, Liqui Moly SYNTHOIL itd.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 16-10-2011 o 18:58

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    ten przewód to odma, czyli odpowietrzenie silnika i tamtędy może się wydostawać mgiełka olejowa przy jego pracy
    dobrze zakleić, albo wymienić dekiel

    verdebiancorosso

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    te zdjęcia pięknie pokazują jakie niedobory w smarowaniu ma ten silnik (jak i reszta 16v). To co widać to popalony olej z powodu małej jego ilości (wałeczki też już liźnięte).

    tu masz silnik teoretycznie po przebiegu 170 kkm i jakimś tam castrolu


    http://img514.imageshack.us/img514/6453/dsc02621.jpg

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    wymieniając uszczlkę pod deklem nie przypominam sobie jak wyglądał silnik, ale chyba nie był taki pożółkły
    dziwi mnie i martwi jdnak ten brud na mostkach i dużo szlamu
    płukanie silnika, kilkukrotne chyba i dopiero można powiedziec jaki jest jego stan

    verdebiancorosso

  8. #8
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    z tym płukaniem to chodzi mi o to, żeby właśnie się pozbyć tego szlamu/syfu. Nie wiem na ile to pomoże, ale wydaje mi się że samo zalanie go świeżym olejem nie pomoże.
    Sądzicie, że silnik Alfy po 50tys km wyglądałby tak samo jak w Peugeocie, czy też gorzej?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    do płukania są preparaty, sam olej niewiele zdziała
    silnik wyglądałby podobnie
    pracując w toyocie widziałem tamte silniki jeżdżone na castolu i były żółte/złotawe w środku, obecnie w vw jest tak samo, na castrolu zostaje złotawy osad, ale nie ma szlamu
    to pewnie efekt zbyt długich okresów wymian

    verdebiancorosso

  10. #10
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Jestem po prostu mocno zdziwiony, że silnik który nie przejeździł dużo, a był regularnie serwisowany, w dodatku uchodzi za żywotny i raczej bezawaryjny (?) wygląda tak jak wygląda już teraz.
    Mam nadzieję że go odratuję trochę z tego stanu. W weekend zrobię płukankę i zaleję tym Totalem. Wrzucę zdjęcia za jakieś dwa tygodnie dla porównania.

    Co oznacza ten osad pocastrolowy?
    Ten szlam który u mnie występuje jest w jakiś sposób szkodliwy? Domyślam się, że może wpływać jakoś negatywnie na pracę silnika, ale jakieś konkrety ktoś umie przedstawić?

Podobne wątki

  1. Zdjęcia silnika
    Utworzone przez truespinmice w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 19:26
  2. Zdjęcia komory silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez mateo020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 11:21
  3. Alfa - przeładowanie - stan awaryjny silnika
    Utworzone przez marecki259 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 08:02
  4. [145] Prośba o zrobenie zdjęcia komory silnika
    Utworzone przez Tuti w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory