Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: problem - zawieszony komputer selespeed - pomocy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    jaworzno
    Auto
    AR Crosswagon '05 były: 145 1.6 TS 01'; 156 2.0 TS selespeed 99'
    Postów
    85

    Domyślnie problem - zawieszony komputer selespeed - pomocy

    mam problem z selespeed'em, postawiłem w niedzielę sprawny samochód, nic się nie działo i nawet do niego nie zaglądając czekał do piątku. Dzisiaj chcę jechać do domu i udało pokonać mi się tylko 3km, podczas których dwukrotnie samochód wyrzucił bieg na luz, ale tylko mechanicznie, bo na wyświetlaczu pozostał bieg, na którym jechałem. Za pierwszym razem jakimś cudem udało się jeszcze ruszyć, ale po ok. 1km ponownie wrzucił na luz a na wyświetlaczu pozostał 4 bieg. Zgasiłem go po jakimś czasie i próbach wrzucenia jakiegoś działającego biegu. Niestety nie ma teraz już możliwości odpalenia samochodu, skrzynia blokuje czy jak? Nie pojawił się żaden błąd, żadna kontrolka, jedynie miga wyświetlacz z cyfrą 4 podczas gdy samochód jest na luzie, dodam, że nie reaguje na jakiekolwiek próby zmiany biegu. Udało mi się dotoczyć do stacji żeby nie stało 156 na drodze i została w Krk.


    czy ktoś może pomóc jakąś dobrą radą? Jak uruchomić samochód? Co zrobić żeby wyświetlacz wskazywał to co ma faktycznie wrzucone, czyli luz? Jak pokaże mi N to mam nadzieję, że będę mógł ją zapalić, co z tym zrobić? jakieś pomysły?
    Ostatnio edytowane przez solberg ; 17-10-2011 o 19:53

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    EX alfa romeo 156 sportwagon 1,9jtd 110km, Alfa gt 2005 1.9 ~`185 km mod by ConMir:) Alfa GT bl/qv
    Postów
    75

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._ani_rusz.html

    Kolego podrzucę ci temat, bo tam też miał ziomek podobną przypadłość, poczytaj i napisz czy dałeś radę jak nie to będziemy kombinować

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    jaworzno
    Auto
    AR Crosswagon '05 były: 145 1.6 TS 01'; 156 2.0 TS selespeed 99'
    Postów
    85

    Domyślnie

    dzięki bardzo, czytałem ten temat, trochę inny problem, ale oczywiście sprawdzę przekaźnik, styki itp. jak wrócę do Krakowa i dam znać

    ps
    jest jakiś sposób na sprawdzenie przekaźnika czy trzeba wymienić i ocenić rezultaty?
    Ostatnio edytowane przez solberg ; 16-10-2011 o 13:35

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Pewnie Ci się szczotki w pompce selespeeda zawiesiły, albo skończyły i trzeba wymienić. Może tez być nie wyregulowane sprzęgło, lepiej byś podpiął pod kompa i wszystko będzie jasne. Ciśnienie w układzie selespeed ma być od 44 do 55 bar, każde inne sygnalizuje uszkodzenie akumulatora ciśnienia, wtedy będą ci wyskakiwały biegi, natomiast nie wyregulowane sprzęgło nie pozwoli ci wrzucić wyższego biegu. Przyczyn może być kilka.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    jaworzno
    Auto
    AR Crosswagon '05 były: 145 1.6 TS 01'; 156 2.0 TS selespeed 99'
    Postów
    85

    Domyślnie

    Rozumiem, tylko czy jest to możliwe, że wszystko działało idealnie, nie miałem żadnych problemów, sprzęgło według mnie nie ślizgało bo ładnie się samochód zbierał, postawiłem go na pięć dni nie ruszany, nawet go nie otwierałem i problem się pojawił.

    Nie wiem czy mogły mieć z tym coś wspólnego niskie temperatury (pierwszy raz w okolicach zera odkąd jestem posiadaczem) i dodatkowo wilgoć?

    Co do pompy to podpinałem na FES, i jest tam test do zrobienia dla pompy i ona pracuje jeśli chce go wykonać, więc zakładam, że nie jest uszkodzona, natomiast przy próbie zapalenia samochodu włącza się w dziwnych momentach, nie tak jak powinna. Przy otwieraniu drzwi BARDZO rzadko się włączy a powinna za każdym razem.

    Tyle mam obserwacji z czasu awarii, jutro lub pojutrze będę próbował przede wszystkim naładować akumulator żeby mieć pewność, że to jest ok i może te przekaźniki.

    Dam znać jak będę miał jakieś nowiny, a jeśli ktoś wpadnie na jakiś pomysł proszę pisać

    Dodam jeszcze, że FES nie pokazuje, żadnych błędów w 'dziale skrzyni biegów', ale nie wiem na ile można ufać darmowej wersji
    Ostatnio edytowane przez solberg ; 16-10-2011 o 20:40

  6. #6
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    Znajdź pełna, mi darmowa zdiagnozowała błąd turbiny a pełna lambde więc jakaś różnica jest

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    jaworzno
    Auto
    AR Crosswagon '05 były: 145 1.6 TS 01'; 156 2.0 TS selespeed 99'
    Postów
    85

    Domyślnie

    odwiedziłem dzisiaj moją bellę i:
    sprawdziłem wtyczki od pompy, napsikałem 'kontakt spreya' do wtyczki i w miejsca wpinania przekaźników przed akumulatorem,
    podpiąłem akumulator odpięty od piątku,
    sprawdziłem poziom płynu od hydrauliki

    i udało się zapalić samochód, na początku nadal były problemy z wbijaniem biegów, nic nie wchodziło tylko migała N-ka na wyświetlaczu, w pewnym momencie pokazał się błąd skrzyni biegów, to podpiąłem kompa i pokazało dwa błędy: P1762 oraz P0720. Skasowałem je. Samochód pracował sobie na wolnych obrotach ponad godzinę, z czego dość długi czas migała N i nie mogłem nadal nic wrzucić. Na koniec przestało migać i mogłem zrobić parę kółek dookoła stacji (dalej nie odważyłem się żeby nie zakorkować Krakowa).

    Moje obserwacje:
    - pompa bije ciśnienie w dokładnie takim zakresie jak podał Woland83
    - gdy już mogłem przejechać parę metrów nie zauważyłem żadnych anomalii w czasie jazdy
    - wykonałem testy dostępne na FES dla elektrozaworów, pompy i jednego przekaźniki i wszystko się 'oddzywało' więc chyba sprawne
    - zauważyłem, że przy otwieraniu drzwi kierowcy nie włącza się pompa od hydrauliki (może jest uszkodzony inny przekaźnik niż ten, który można sprawdzić w FES - przekaźnik pozwalający na uruchomienie samochodu - może ktoś coś wie na ten temat).

    Podsumowując:
    - zrobiłem zdjęcia wszystkich parametrów skrzyni z FES w czasie wyświetlania błędów i po, jeśli ma ktoś o tym pojęcie i chwile wolnego czasu bardzo chętnie prześle je i może odczyta z tego coś nieprawidłowego
    - jutro może uda mi się pojeździć więcej, ale nadal mnie niepokoi migający bieg na wyświetlaczu i brak włożenia jakiegokolwiek biegu, auto stoi na luzie (trochę nieprzyjemna sytuacja na drodze), w tym czasie komputer nie wyświetla żadnych błędów a pompa trzyma zadane ciśnienie, czy może to być jednak zepsuty przekaźnik, o co może chodzić?

    jeśli ktoś coś jeszcze wymyśli proszę o informację/komentarze, wszelka pomoc mile i bardzo potrzebna,
    pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    koszalin
    Auto
    156 selespeed
    Postów
    58

    Domyślnie

    ja już przerabiałam chyba wszystkie tematy z moim selespeedem i po pierwsze:
    -odpowietrz sprzęgło
    -potem musisz zrobić kalibrację sprzęgła w trakcie jazdy (która polega na starcie z drugiego biegu, gaz do dechy i kręcisz do 3 tys obrotów, oczywiście auto mając podpięte do kompa i włączoną auto kalibrację)
    -jeśli dalej będą problemy to musisz wyczyścić - prze polerować elektrozawory, (bo najprawdopodobniej się nie otwierają) odpowiadające za zmianę biegów evo3 i 4 (to te dwa z góry, stojące pionowe, nie pomyl z czujnikami i miejscami przypadkiem nie zamień)
    - wtedy dolej olej i wróć do punktu pierwszego i na 99% powinno być dobrze, a i po tych zabiegach koniecznie sprawdź docisk sprzęgła na kompie czy się nie zmienił prawidłowo powinno być między 27,5 - 28,2 około
    powodzenia

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    jaworzno
    Auto
    AR Crosswagon '05 były: 145 1.6 TS 01'; 156 2.0 TS selespeed 99'
    Postów
    85

    Domyślnie

    prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie mojego problemu, aczkolwiek jest w english'u więc chciałbym się upewnić

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/299887-selespeed-system-failure-2005-alfa-romeo-147-selespeed-error-code.html

    dwa pierwsze posty sugerują wadliwy przekaźnik, mam rację? tylko czy jest ktoś w stanie powiedzieć który to? przed akumulatorem są 3 czarne 50A, czy ktoś potrafi powiedzieć, o który z nich może chodzić?



    dziękuję olcia za pomysł, jeśli nie wskóram nic z tymi przekaźnikami spróbuję Twojej techniki
    Ostatnio edytowane przez solberg ; 17-10-2011 o 21:46

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    koszalin
    Auto
    156 selespeed
    Postów
    58

    Domyślnie

    błąd P1762 też miałam i nie było to spowodowane przekaźnikiem

    ---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:42 ----------

    większość forumowiczów opiera się tylko na wiedzy teoretycznej niestety i sami nie mają selespeedów a w serwisie alfy romeo powiedzą Ci że musisz wymienić cały aktywator za 9,5 tyś, bo twierdzą, że poszczególne części są nie rozbieralne

Podobne wątki

  1. 147 Problem selespeed pomocy.
    Utworzone przez mich123cz w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 18:48
  2. Problem ze skrzynią SELESPEED, pomocy !!
    Utworzone przez sonnerw w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2014, 10:11
  3. Problem ze skrzynią Selespeed- pomocy
    Utworzone przez dragon855 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-09-2012, 16:19
  4. Zestaw startowy(immo, stacyjka, komputer) do Alfy 156 2.0 Selespeed 200r.
    Utworzone przez michualeks w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory