Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: ustawienie paska rozrzadu

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jak chodzi o pasek rozrządu to powinien mieć 2 znaki - do jego wstępnego założenia.
    Jeden znak musi się pokryć ze znakiem na kole napędzającym wału korbowego, a drugi ze znakiem na kole wydechowego wałka rozrządu.
    Kierunek pracy paska musi być zgodny ze strzałkami naniesionymi na pasek.
    dokladnie tak jak kolego piszesz

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa 156 2.0ts SW 2001
    Postów
    60

    Domyślnie

    tak na pasku balansowym są trzy paski,ale wczoraj kupiłem pasek rozrządu dayco i na nim były trzy znaki,
    na starym też były trzy znaki .

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Podstawą ustawienia rozrządu są: tłok pierwszego cylindra w GMP, dobre blokady wałków, prawidłowo napięty pasek i tyle. Ilość znaków na pasku nie ma znaczenia

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Są trzy bo masz 3 koła do "zgrania". Ten najbardziej oddalony znak od pozostałych układasz na kole(znaku) wału, kolejny na znaku wałka wydechowego, a ostatni ssącego.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Dobrze pokazana wymiana paska, może się przydać. http://www.youtube.com/watch?v=eUsKG...eature=related

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Są trzy bo masz 3 koła do "zgrania". Ten najbardziej oddalony znak od pozostałych układasz na kole(znaku) wału, kolejny na znaku wałka wydechowego, a ostatni ssącego.
    Koło wałka ssącego w silniku TS nie ma znaku.

    ---------- Post added at 06:46 ---------- Previous post was at 06:39 ----------

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Dobrze pokazana wymiana paska, może się przydać. http://www.youtube.com/watch?v=eUsKG...eature=related
    To nie jest prawidłowa wymiana paska.
    Wręcz przeciwnie - bardzo nieprawidłowa i szkodliwa dla silnika.
    Właśnie dlatego tak wielu użytkowników TS-ów ma kłopoty z niewłaściwie ustawionym rozrządem.
    Często zabierają się do tego ludzie, którzy nie mają pojęcia o specyfice tego rozrządu i jeszcze w dodatku na yotube prezentują swoje marne poczynania.
    A potem krąży opinia, że TS to zły silnik.
    A TS to bardzo dobry silnik tylko w większości nieprawidłowo obsługiwany, jak chodzi o ustawienie rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-10-2011 o 07:49

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Powodzenia i taniego remontu wszystkim ustawiającym rozrząd na pływającym kole na jakiekolwiek znaki
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To nie jest prawidłowa wymiana paska.
    Wręcz przeciwnie - bardzo nieprawidłowa i szkodliwa dla silnika.
    Właśnie dlatego tak wielu użytkowników TS-ów ma kłopoty z niewłaściwie ustawionym rozrządem.
    Często zabierają się do tego ludzie, którzy nie mają pojęcia o specyfice tego rozrządu i jeszcze w dodatku na yotube prezentują swoje marne poczynania.
    A potem krąży opinia, że TS to zły silnik.
    A TS to bardzo dobry silnik tylko w większości nieprawidłowo obsługiwany, jak chodzi o ustawienie rozrządu.
    Nie używa kluca dynamometrycznego, koła rozrządu powinien mieć luźne przed założeniem paska, wydechowego chyba wogóle nie popuścił
    No i nie obrócił wałem 2 razy, coś jeszcze?

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    tak jak napisal kolega SG0240 To kolo walka ssacego nie ma znaku w TS ( u mnie przy 2.0 TS tez nie ma) i fakt faktem ze silnik TS to jest bardzo dobry silnik tylko trzeba umiec sie z nim obchodzic i miec pojecie "nie tylko o zabach" ale glownie o silniku Twin Spark jesli sie ma alfe z tym silnikiem. Dobrze uzytkowany silnik i naprawiany (remontowany) w dobrym warsztacie lub u DOBREGO podkreslam DOBREGO mechanika to podstawa jesli chodzi o TS-y. I wtedy nie ma na co narzekac tylko cieszyc sie z jazdy Bella i z pracy silnika. Rozrzad to podstawa przy TS-ach

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mi nawet specjalnie nie chodzi o szczegóły typu klucz dynamometryczny, czy obrót wałem 2 razy - tylko o to, czy jest dobrze ustawione, czy nie.
    Tu kardynalnym błędem było ustawienie rozrządu na dokręconym kole wałka wydechowego.
    W końcowej fazie ten niedouczony mechanik popuścił koło wałka ssącego, żeby zlikwidować luz na pasku między kołami, ale tylko między kołami.
    A co z luzem, jaki musiał być na pasku między wałem korbowym, a kołem wałka wydechowego?
    Nie wiem ile razy pisałem, że rozrząd w TS MUSI być ustawiany na tzw. PŁYWAJĄCYCH KOŁACH - czyli obydwa koła rozrządu mające możliwość ruchu.
    Przy takim postępowaniu, jak na filmiku, rozrząd będzie opóźbiony przynajmniej kilka stopni, tj. tyle, ile wynosił luz między wałem i kołem wałka wydechowego - i nic tu nie pomogą blokady, czy czujnik zegarowy.
    Gdyby tak ustawiony rozrząd sprawdzić przy użyciu blokad i czujnika zegarowego, to by się na pewno okazało, że w GMP tłoka 1. cylindra blokady nie leżą właściwie na krzywkach wałków, bo wałki są opóźnione w stosunku do wału korbowego.
    Takie metody ustawiania stosują niedouczeni znachorzy, którzy nie mają odpowiednich narzędzi i pojęcia o TS, ale próbują coś zrobić i skasować za usługę.
    Do poprawnego ustawienia rozrządu w TS trzeba dysponować przynajmniej jednym kluczem specjalnym (można zrobić samodzielnie z 2 płaskowników) służącym do trzymania koła wałka wydechowego za "szprychy".
    Wtedy można bez problemu odkręcić (popuścić) śrubę mocującą to koło, a następnie - po założeniu paska - porządnie dokręcić momentem ok. 110 Nm (jeśli ktoś jest zainteresowany mogę podać zalecane wartości), nie uszkadzając paska.
    Uwaga: w celu prawidłowego dokręcenia tej śruby powinno się dysponować kluczem dynamometrycznym oraz nasadką sześciokątną 18 mm, która zwykle nie występuje w zestawach standardowych.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-10-2011 o 11:11

Podobne wątki

  1. Ustawienie rozrzadu - ok. Warszawy
    Utworzone przez takeshi w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2015, 12:48
  2. V6 24V Ustawienie rozrzadu wału i wałków
    Utworzone przez Kilu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-04-2014, 05:52
  3. [146] ustawienie paska rozrządu
    Utworzone przez woyto w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 09:53
  4. ustawienie rozrzadu 2,0 TS
    Utworzone przez Niko123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 21:37
  5. [166] ustawienie rozrzadu
    Utworzone przez gumis_kiler w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2008, 10:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory