Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Jak sie nazywa czujnik na termostacie AR 156 1.8 16v ts 98r.

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał LUKI83 Zobacz post
    pierwszy raz cos takiego słyszę, jak by tak było to czemu sprzedawane są same term.. bez czujników??
    Tak badziewieckie zamienniki f-my Vernet są sprzedawane bez czujników, aby ich cena była stosunkowo niska, ale jak się doda do tego cenę czujnika (60-70zł) to wychodzi normalna cena za porządny termostat
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał daniel675 Zobacz post
    To samo podejzewalem jezeli chodzi o termostat... Zapala sie na chwilke po odpaleniu ta okragla czerwona lampka przy wskazniku temperatury, a w trasie zapalala sie od wtryskow i wtedy wogole nie bylo temperatury silnika wiec chyba to faktycznie termostat.
    To zmienia postać rzeczy - jeśli lampka kontrolna przegrzania silnika zapala się na chwilę podczas uruchamiania, a potem podczas jazdy zapala się lampka mil - tzw. "marchewka" - to świadczy o poważniejszym uszkodzeniu systemu sterowania silnikiem.
    Należy jak najszybciej podpiąć samochód do komputera i sprawdzić, jaki błąd jest w pamięci ECU.
    Być może termostat masz sprawny - a wskaźnik temperatury "wariuje" z powodu jakiejś poważniejszej usterki.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To standardowy błąd jaki łapie ECU jeśli po pewnym czasie pracy silnik nie osiagnie minimalnej temperatury pracy - przyczyną uszkodzony termostat lub czujnik i tak wymiana kompletu.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 21-10-2011 o 12:56
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To standardowy błąd jaki łapie ECU jeśli po pewnym czasie pracy silnik nie osiagnie minimalnej temperatury pracy - przyczyną uszkodzony termostat lub czujnik i tak wymiana kompletu.
    Wątpię - jeździłem z niesprawnym termostatem na niedogrzanym silniku i nic się nie działo.
    Radzę jednak sprawdzić dokładniej tę usterkę.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    nawet jesli term.. otwarty jest cały czas to i tak zlapie te 70 stopni przecież niema mrozów a on pisze ,że wcale temp nie łapie więc to pewnie czujnik

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał LUKI83 Zobacz post
    nawet jesli term.. otwarty jest cały czas to i tak zlapie te 70 stopni przecież niema mrozów a on pisze ,że wcale temp nie łapie więc to pewnie czujnik
    W miescie ma gdzis te 70 stopni,srednio utrzymuje sie gdzies na 60-70 stopni a w korkach nawet na chwile do 90 dojdzie...

    ---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To zmienia postać rzeczy - jeśli lampka kontrolna przegrzania silnika zapala się na chwilę podczas uruchamiania, a potem podczas jazdy zapala się lampka mil - tzw. "marchewka" - to świadczy o poważniejszym uszkodzeniu systemu sterowania silnikiem.
    Należy jak najszybciej podpiąć samochód do komputera i sprawdzić, jaki błąd jest w pamięci ECU.
    Być może termostat masz sprawny - a wskaźnik temperatury "wariuje" z powodu jakiejś poważniejszej usterki.
    Podlaczalem i byl blad lampki przegrzania silnika a ten gosc powiedzial ze jesli ta kontrolka wtryskow (generalnie jest od kilku bledow) zapalala sie w trasie a nie bylo wogole temperatury to wlaniety termostat...
    Ostatnio edytowane przez daniel675 ; 21-10-2011 o 17:21

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Co to znaczy: "nie było w ogóle temperatury".
    Może ten gość jest bardziej walnięty niż termostat.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Co to znaczy: "nie było w ogóle temperatury".
    To znaczy ze wtrasie wskazowka od temperatury wogole sie nie podnosila i swiecila sie ta czerwona lampka wtryskow (dodam ze jechalem na gazie a wtedy wtryski nie pracuja) a w miesie nie zapala sie ta lampka i wtedy troszke sie ta wskazowka podnosi na ok 60-70 stopni a w korkach czasem do 90 na chwile i przy rozladowaniu korku i szybszej jezdzie znowu spada gdzies do tych ok.70 stopni
    Może ten gość jest bardziej walnięty niż termostat.
    To znaczy ze wtrasie wskazowka od temperatury wogole sie nie podnosila i swiecila sie ta czerwona lampka wtryskow (dodam ze jechalem na gazie a wtedy wtryski nie pracuja) a w miesie nie zapala sie ta lampka i wtedy troszke sie ta wskazowka podnosi na ok 60-70 stopni a w korkach czasem do 90 na chwile i przy rozladowaniu korku i szybszej jezdzie znowu spada gdzies do tych ok.70 stopni

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to wygląda na to, że termostat jest całkowicie otwarty i jechałeś całkiem na zimnym silniku, np. 30-40 st.
    Kto wie, czy w tak ekstremalnych warunkach ECU nie interweniuje i zapala marchewkę - jak pisze kolega Maciek-156.
    Ja aż tak nie miałem - w trasie było zwykle ok. 50-60- st. na wskażniku.
    A jak się silnik w mieście trochę zagrzał, to rozumiem, że marchewka gasła?

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    W miescie wogole ani razu sie nie zapalila...Tylko zapala sie na chwilke po odpaleniu ze wszystkimi lampkami ale to normalne a tak w miescie to wogole tylko w trasie wlasnie przy wiekszej predkosci (pewnie ped powietrza dodatkowo schladzal silnik i dla tego sie zapalala) moze faktycznie przy tak niskiej temp. ecu zapala ta lampke...w niedziele wymieniam termostat to zobaczymy...A te spinki plastikowe zaciskowe na rurach do termostatu,chlodnicy itd.to sa jednorazowe?? Wydaje mi sie ze trzeba je przeciac bo inaczej nie wyjda....

Podobne wątki

  1. Czujnik w termostacie - za co odpowiada?
    Utworzone przez sylwiusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 08:49
  2. czujnik temperatury cieczy przy termostacie a falujące obroty
    Utworzone przez bejnar26 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 23:19
  3. Czujnik temperatury w termostacie
    Utworzone przez marceell w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 19:51
  4. Czujnik temeperatury w termostacie
    Utworzone przez redzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 00:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory