Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Jak zmierzyć nateżenie prądu

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie Jak zmierzyć nateżenie prądu

    Koledzy jak w temacie. Chce podłączyć podgrzewacz płynu. Sa to 3 grzałki po 300 W czyli 300W / 12 V = 25 A na jedną grzałkę.

    Teraz pytanko ile prądu zabierjaą poszczóle odbiorniki w aucie takie jak swiatła, radio i dmuchawa wiejąca delikatnie na szybę.

    Altek jest 100A albo 85A i zastanawiam sie czy go nie zajadę jak to podłączę


    Pomiar natężenia na wyłączonym aucie to spoko bo wpinasz sie równolegle amperomierzem i wiesz a jakj zmierzyc obciążenia altka ??

    pozdro

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego alternator daje max. 120A (przy 2500 or/min silnika), podłączenie dodatkowych grzałek 3x25A=75A może spowodować przeciążenie alternatora.
    Normalny pobór prądu przy pracującym silniku, załączonych światłach (bez grzania tylnej szyby), radio itd. wynosi ok 30A.
    Prąd jaki dostarcza alternator można zmierzyć opinając przewód (jest wspólny do rozrusznika i alternatora) z puszki rozdzielacza na ścianie działowej nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego włączając w szereg amperomierz o zakresie min. 50A (są to specjalne mierniki), problem w tym że jak ten przewód odepniesz to nie uruchomisz silnika więc trzeba by to zrobić na pracującym silniku co jest trudne i niebezpieczne. Prościej jest sprawdzić napięcie w instalacji (przy pracującym silniku) i podłączając grzałki na ile "siada".

  3. #3
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli parkujesz auto w nieogrzewanym garażu to zrób te grzałki na 230V. Widziałem takie auta ze skandynawii z programatorem. Rano wsiadasz do nagrzanego auta.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Prościej jest sprawdzić napięcie w instalacji (przy pracującym silniku) i podłączając grzałki na ile "siada".
    zgadza się tylko w tym momencie bede juz po kupnie grzałek i może sie okazać że sie obudzę z ręką w nocniku chciałem jeszcze przed kupnej sie zorientować jak to wygląda. Z resztą jeden forumowy kolega juz zapodał sobie takie ustrojstwo - http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...dy_montaz.html

    Piszesz jeszcze o poborze prądu przy załączonych światłach radiu i dmuchawie ale w benzyniaku ?? bo w JTD sapłon nie jest uzależniony od iskry co za tym idzie nie potrzebuje prądu - ile tego prądu idzie nie wiem

    Efekt jaki chcialbym uzyskać bedzie sie ograniczał głównie do sytuacji kiedy wychodzę z domu ( niestety tylko jeden graż więc autko pod chmurką) rano jest np -12 odpalam auto ( nic nie włączam prócz silnika i tych trzech grzałek + delikatny nawiew na przednią szybę) i ide odśnieżyć autko albo oskrobać boczne szyby a jak wsiadam z powrotem to wyłączam 2 grzałki i jadę tylko na jednej. Taki scenariusz chyba nie obciążyłby strasznie alternatora

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Zawsze mozna zrobic 12V i 230V wystarczy przekaźnik i jakieś trafo
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    sory ale nie kumam - przetłumacz

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Chodziło mi o zasilanie grzałek. Jezeli parkujesz w garażu, który nie jest ogrzewany to możesz zmontować układ który przy odpowiednim zaprogramowaniu bedzie podłączony do gniazka 230V im bedzie uruchamiany kilka minut przed odpaleniem.

    Tak na marginesie bo nie jestem hydraulikiem...
    Gdy wstawie takie grzały i zacznę je odpalać na zgaszonym silniku to czy rozgrzewający się płyn da radę sam grawitacyjnie rozejść się po układzie???
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Według praw fizyki tak właśnie powinno być i teoretycznie nie trzeba by było zapodawać dodatkowej pompki ale z reguły montują żeby był szybszy obieg. A garażu nie mam dlatego myślęo podgrzewaczu przed nagrzewnicą

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    natężenie możesz zmierzyć cęgami prądowymi podłączonymi do multimetru, pomiar jest mniej dokładny niż za pomocą amperomierza wpiętego w szereg, ale nie wymaga rozpięcia obwodu, albo rezystor wzorcowy podłączony szeregowo i na podstawie spadku napięcia wyliczasz prąd, dzięki uprzejmości kolegi, bawiłem się nawet takim na którym można było dopalić samochód
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    obawiam się że nie mam dostępu do takich zabawek :d trudno chyba kupie ustrojstwo i zobaczymy już na żywca czy uciągnie 3 , 2 albo tylko jedna grzałkę

Podobne wątki

  1. [159] Brak prądu.
    Utworzone przez daro1906 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-03-2020, 16:28
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 11:56
  3. [159] Czy może ktoś mi zmierzyć odleglości znaczka?
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 08:57
  4. [146] Brak prądu.
    Utworzone przez maverik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 23:38
  5. Jak zmierzyć rezystancję czujnika wału?
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 08:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory