Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Standardowe czynności po zakupie JTD

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    jak masz sprawny zawór egr to po co zaślepiac???

  2. #12
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem Dlatego pytam. Nie znam się na Alfach kompletnie, dotychczas miałem do czynienia jedynie z Niemiecką motoryzacją w wersji Pb.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    A po co oddychać czystym powietrzem skoro można spalinami??? Może żeby uniknąć "krajobrazu księżycowego" w kolektorze wlotowym??? Tym bardziej, że w 8v można zaślepić całkowicie bez dodatkowych zabiegów.

  4. #14
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    To zaślepić na amen czy kupić taką blaszkę z małymi dziurkami ?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Gdybym miał taki silnik jak Ty, zaślepiłbym całkowicie.
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._poradnik.html
    do tego czyścisz kolektor i masz spokój na zawsze. Wtedy filtrowanie powietrza zacznie mieć sens, wyższa kultura pracy silnika i trochę mniejsza turbodziura.

  6. #16
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Gdybym miał taki silnik jak Ty, zaślepiłbym całkowicie.
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._poradnik.html
    do tego czyścisz kolektor i masz spokój na zawsze. Wtedy filtrowanie powietrza zacznie mieć sens, wyższa kultura pracy silnika i trochę mniejsza turbodziura.
    Wielkie dzięki kolego za pomoc i link ! Niech ci Bozia w dzieciach wynagrodzi W takim razie nie będę się bawił w jego czyszczenie tylko od razu zatkam i będzie spokój. Z wyjęciem kolektora to już raczej zabawa na jakieś dwa dni więc całe czyszczenie chyba przełożę na wiosnę dopiero. Samochód i tak będzie robił mało km.

    Jeszcze pytanie czy to normalna charakterystyka tego silnika że owszem jedzie ale dopiero jak się wdusi pedał do podłogi ? Myślałem że diesel powinien się dobrze zbierać w przedziale 2-4 tyś obrotów.

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    A po co oddychać czystym powietrzem skoro można spalinami??? Może żeby uniknąć "krajobrazu księżycowego" w kolektorze wlotowym??? Tym bardziej, że w 8v można zaślepić całkowicie bez dodatkowych zabiegów.
    zapomiałes dodac, że po zaslepieniu egr w tym motorku zauważy co najmniej dwie rzeczy:
    - twardszą prace silnika
    - wolniejsze nagrzewanie sie płynu chłodniczego poprzez zablokowanie dopływu czesci gorących spalin do chłodniczki spalin własnie...
    zaślepke wywaliłem, gdyż silnik zaczął miec gorszą kulture pracy na wolnych i w zimie jeszcze gorzej sie nagrzewał...
    z resztą producent po coś umiescił tam tą chłodniczke. Gwoli scisłosci mamy na forum temat odnosnie egr - tam znajdziesz wszystko co i jak zrobic, aby zaślepic.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    To może być wina EGR. Jeżeli działa nieprawidłowo może zamulić silnik. Od ~ 1600 powinien być "kop", a ~ 2500 powinno Cię solidnie wciskać w fotel. Wstaw zaślepkę pojeździj trochę i napisz czy się poprawiło. Jak nie, będziemy kminić dalej.

  9. #19
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    To może być wina EGR. Jeżeli działa nieprawidłowo może zamulić silnik. Od ~ 1600 powinien być "kop", a ~ 2500 powinno Cię solidnie wciskać w fotel. Wstaw zaślepkę pojeździj trochę i napisz czy się poprawiło. Jak nie, będziemy kminić dalej.
    A to nie powinno wywalić jakiegoś błędu na kompie ? Był teraz podpinany ale pokazało tylko błąd czujnika temperatury w przepływce. Błąd skasowany jak się podepnie jeszcze raz to zobaczę czy to wina padniętej przepływki czy po prostu kiedyś tam złapał błąd.

    Przyspieszenie czuć przy depnięciu w podłogę i powyżej 4 tyś obrotów więc ciut za wysoko raczej. Solidnego wciskania to tu raczej nigdy nie poczuję bo to tylko 115 szalonych koni

  10. #20
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    max. moment masz przy 2 tys. obrotów wiec przy 1800 kopa nie bedzie - popatrz na dane i wykres mocy momentu. Od 2 tysiaków rpm powinna dostac strzała z turba.

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM czy to standardowe spalanie?
    Utworzone przez gebeth w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 14:39
  2. Jakie czynności po zakupie 166 2,4 JTD??
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 03-11-2012, 15:49
  3. Zawieszenie standardowe vs. MTS
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 18:22
  4. [146] Spreżyny obniżające vs Standardowe HELP
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 14:32
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory