Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Jak zmierzyć nateżenie prądu

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Efekt jaki chcialbym uzyskać bedzie sie ograniczał głównie do sytuacji kiedy wychodzę z domu ( niestety tylko jeden graż więc autko pod chmurką) rano jest np -12 odpalam auto ( nic nie włączam prócz silnika i tych trzech grzałek + delikatny nawiew na przednią szybę) i ide odśnieżyć autko albo oskrobać boczne szyby a jak wsiadam z powrotem to wyłączam 2 grzałki i jadę tylko na jednej. Taki scenariusz chyba nie obciążyłby strasznie alternatora
    W takim układzie spokojnie powinien dać radę.
    Moja Bella

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    no to jak już założę to sie podzielę odczuciami

  3. #13
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ja już założyłem, bo oryginalne Webasto mi nie działa a nie miałem za bardzo jak się zabrać żeby je uruchomić. Na razie testowałem przy -2 stopniach i się spisuje, po 2-3 minutach zaczyna być czuć ciepłe powietrze. Wcześniej jak przy temperaturach około zera potrzebowałem ok 5km żeby wskazówka się w ogóle ruszyła, tak teraz po tym samym dystansie mam już koło 80 stopni i wyłączam grzałkę.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Podrzucisz jakis schemacik albo pomysł na instalację ?? ja myślę o ręcznym załączaniu i wyłączaniu a kontrolkę informującą o załączeniu jakiejkolwiek z grzałek planuje wrzucić w nieużywaną kontrolkę na liczniku. Widziwłem tam taką ikonke jak CRUSE czy coś takiego albo coś innego po lewej a czego nie mam na wyposażeniu

  5. #15
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Nie jestem dobry w rysowaniu schematów bo zawsze wszystko robię na bieżąco z głowy, le postaram się opisać.
    Potrzebne są 3 przekaźniki 30A i 3 stopki do nich. Do tego jakiś metr kabla ok 3mm i ok 3m cienkiego kabla, np 0,5mm, oczywiście sprawna grzałka, ok 30cm węża gumowego do płynu chłodniczego, przekrój chyba 16mm i 2 redukcje do tegoż węża z tego co pamiętam 16 na 18mm. Ja grzałkę wpiąłem w obieg wody zaraz przed nagrzewnicą, na tym zagiętym wężu wchodzącym do wnętrza samochodu, jakieś 15cm od zbiorniczka wyrównawczego. Grzałka od renault ma średnicę 16mm a wąż w aucie 18 (nie dam głowy ale tak na 90%).
    Przekaźniki najpierw w domu polutowałem (każdy na jedną grzałkę, schematu podłączenia samego przekaźnika chyba nie trzeba tłumaczyć nikomu kto ma sam to zrobić. ), na końcówce każdego kabla przylutowałem oczko do przykręcenia grzałki, na kablach zasilających i masowych też. Przekaźniki umieściłem w komorze silnika między zbiorniczkiem wyrównawczym a sterownikiem ABS-u. Zasilanie do nich pociągnałem od tej skrzyneczki nad zbiornikiem wyrównawczym.
    Za sterowanie układu od wewnątrz posłużyły mi 2 małe najzwyklejsze przełączniki 0-1, które umieściłem na górnej ściance tej małej półeczki pod kierownicą po lewej stronie. Nie widać ich ale bez problemu ręką można sięgnąć. Jeden włącza jedną grzałkę, drugi dwie pozostałe. Oczywiście zasilanie wyłączników jest pociągnięte z plusa po stacyjce żeby nie można było włączyć grzałek przy wyłączonym zapłonie. To wszystko, sprawa zamknęła się w 100zł na materiały (grzałka i części elektryczne) i ok 3h roboty razem z dokładnym lutowaniem wszystkiego.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1010909.jpg
Wyświetleń:	288
Rozmiar:	155.0 KB
ID:	37344   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1010911.jpg
Wyświetleń:	264
Rozmiar:	130.9 KB
ID:	37345   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1010912.jpg
Wyświetleń:	239
Rozmiar:	136.7 KB
ID:	37346  

Podobne wątki

  1. [159] Brak prądu.
    Utworzone przez daro1906 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-03-2020, 16:28
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 11:56
  3. [159] Czy może ktoś mi zmierzyć odleglości znaczka?
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 08:57
  4. [146] Brak prądu.
    Utworzone przez maverik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 23:38
  5. Jak zmierzyć rezystancję czujnika wału?
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 08:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory