Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: P 0203 i nie wiem co dalej

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar krzysiek25011
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    okolice Koszalina/Sławno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9jtd 98r 105km
    Postów
    24

    Domyślnie P 0203 i nie wiem co dalej

    Witam.
    Błąd p0203 Wtryskiwacz cylinder 3 Błedny prąd.
    Po podłączeniu autka pod kompa w warsztacie u kolegi pojawiło sie to co napisałem wyżej i koleszka mnie nie pocieszyl bo stwierdził ze wtrykiwacz leje i trzeba wymienic ale znalazłem w necie jakąs niemiecka strone (forum) i tam po przetłumaczeniu tekstu wyczytałem ze to nie koniecznie musi byc awaria wtryskiwacza tylko cos tam związanego z napieciem ale to tak niejasno bylo napisane bo tekst tłumaczyłem na tłumaczu komputerowym.
    I teraz pytanie:
    1.Czy zna ktos z was taki przypadek i jak to zbadac
    2.Jezeli okaze sie to padniety wtrysk to czy mozna wymienic jeden na używany
    Wspomne o objawch:dosyc mocne trzesienie silnikiem przy odpalaniu nie wazne czy zimny czy ciepły,brak czarnej chmurki za autem przy odpalaniu co dało do myslenia o tym uszkodzonym wtrysku. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Weź miernik i porównaj natężenie i napięcie na wtyczce na "zdrowych" wtryskach i tej na wtrysku trzeciego cylindra.
    Poruszaj kablem/wtyczką - może gdzieś jest przetarcie i zwiera do masy. Można gdybać.
    Pomierz, napisz. Będzie wiadomo coś więcej.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar krzysiek25011
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    okolice Koszalina/Sławno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9jtd 98r 105km
    Postów
    24

    Domyślnie

    Kolego Magik podpowiedz czym to pomierzyc? Mam takie dziwne urzadzenie do sprawdzana akumularora i jeszcze jakies tam napiecia tym mozna zmierzyc tylko nie wiem jak tego uzyc i czy to ma byc pomiar w voltach czy jak bo z pradem to zawsze mialem na pienku i jak mozesz to napisz jakie tam maja byc wartosci tego natezenia i napiecia.Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Pomierzyć można np. takim urządzeniem, jak na obrazku poniżej.
    Kosztuje ok. 20 zł i wystarczy na Twoje pomiary.
    Błąd jaki Ci wyskoczył, to BŁĘDNY PRĄD, więc trzeba skupić się na prądzie - ustawiasz na mierniku mierzenie A (ampery).
    Trzeba też zmierzyć napięcie - na mierniku ustawiasz V (volty).
    Oczywiście to na wtyczce od wtrysków.
    Pomierz to na każdej wtyczce - od wtrysku na pierwszym cylindrze.
    Potem będziemy myśleć co dalej, bo narazie to gdybanie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	miernik-uniwersalny-m830_273.jpg
Wyświetleń:	527
Rozmiar:	25.1 KB
ID:	37465  
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 25-10-2011 o 09:02
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A możesz coś więcej napisać o technice takich pomiarów i intermpretacji otrzymanych wyników.
    Ciekaw jestem, jak chcesz zwykłym multimetrem zmierzyć prąd i napięcie podawane cyklicznie na cewkę wtryskiwacza, kiedy czas jest tu liczony w milisekundach.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    W benzyniakach faktycznie czas wtrysku to ok 4 ms. W dieslach jest ~150 razy dłuższy (pomiar na kilku samochodach - 1,9; 2,4 - ok. 600 ms) Te multimetry mają ogromne opóźnienie i jesteś w stanie nim zmierzyć napięcie pomiędzy pinami wtyczki. U mnie na wszystkich wtyczkach wynosi - na zapalonym silniku i odłączonej wtyczce - 0,22 V max.
    No i plus do masy powinien dać ~napięcie akumulatora.

    Nie mówię, że musi to być 0,22 V, bo te mierniki są obarczone dużym błędem.
    Ale - tak jak wspomniałem - na wszystkich wtyczkach mam tak samo.

    A mierzyłem to jak cewka od wtryskiwacza zaczęła mi piszczeć...
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 25-10-2011 o 17:28
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niech może doświadczeni elektronicy się wypowiedzą - według mnie takie pomiary nie bedą wiarygodne, choć zapewne multimetr poda jakieś wskazania.
    Do takich rzeczy to raczej tylko oscyloskop.
    Natomiast wg autodaty sprawdzenie wtryskiwacza dla 1,9 jtd z 98 r. można wykonać, mierząc jego rezystancję - powinno być 0,3 Ohma.
    Pomiarów należy oczywiście dokonywać między stykami wtryskiwacza, po wypięciu wtyczki.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Nie będą wiarygodne - jeżeli uznamy wynik z jednego za wskaźnik dla drugiego.
    Dlatego nie chciałem podać żadnych wartości, co by kolega się tym nie sugerował, bo u niego może być inaczej.
    Jednak można mniemać - iż wartości podawane przez multimetr na stykach wtryskiwaczy w jednym silniku powinny być takie same.
    Nie chodzi nam o określenie wartości napięcia czy natężenia przepływającego prądu - chodzi o zależność, która pozwoli wyeliminować brak odpowiedniego napięcia na wtyczce (jeżeli na wszystkich będzie taki sam wynik, wnioskować można, iż nie jest to przyczyną usterki).
    Oczywiście jest to tylko empiria - próba dokonania pomiaru "czymś innym" niż oscyloskopem, którego nie posiadam, więc nie zaprzeczam, że może to być rozwiązanie błędne.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pewnie - zawsze to jakiś sposób sprawdzenia.
    Czasami na bezrybiu i rak ryba. Przynajmniej będzie wiadomo, że jakieś napięcie jest na wtyczce, a to już coś.
    Jeśli dodać do tego pomiar rezystancji na cewce wtryskiwacza, to już można przynajmniej wstępnie coś wnioskować.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar krzysiek25011
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    okolice Koszalina/Sławno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9jtd 98r 105km
    Postów
    24

    Domyślnie

    Powiem wam koledzy ze jeszcze nic nie ruszłem urodzilo mi sie dziecko wiec brak czasu na wszystko.
    Dzieki za pomoc i jak ktos ma jeszcze jakies pomysly co to moze byc to chetnie posłucham moze niebawem znajde chwilke i wyskocze pogrzebac pod maska.

Podobne wątki

  1. [159] Sam juz nie wiem
    Utworzone przez Cubus00 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2015, 10:49
  2. Wiem ze nie powinienem:P
    Utworzone przez damian2709 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-04-2012, 12:22
  3. Alfa 156 2.4jtd - oglądałem i nie wiem co dalej...
    Utworzone przez kross01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 17:20
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 21:06
  5. [156]nie wiem co to jest????????
    Utworzone przez pol.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2009, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory