Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: [156] Kiedy zmieniać biegi w TS aby zmaksymalizować osiągi?

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał Siekier
    Wydaje mi sie ze bieg zmieniac wtedy gdy przekroczysz na obortomierzu punkt w ktorym osiagasz maksymalny moment obrotowy... czyli w przypadku twoim - 2.0 TS - 3500 RPM.
    dobrze, ze kolega napisal "wydaje mi sie", bo jest w bledzie :wink: Krecimy do max mocy, i przepinka.Przy zwalnianiu, kiedy na obrotku dochodzi do tych 3500 to redukcja, zeby obroty byly wyzsze i wtedy w razie czego pedal w podloge i wystrzeliwujemy jak z procy :mrgreen:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Siekier
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 1,8TS
    Postów
    522

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaFAN
    Krecimy do max mocy
    No tak tylko skad wiesz kiedy osiagasz maksymalna moc??? Wskaznika mocy na desce rozdzielczej nie ma....

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Siekier
    Wydaje mi sie ze bieg zmieniac wtedy gdy przekroczysz na obortomierzu punkt w ktorym osiagasz maksymalny moment obrotowy... czyli w przypadku twoim - 2.0 TS - 3500 RPM.
    Czyli maks moment uzyskujesz przy 3500 RPM, pozniej wykres leci w dol czyli tracisz moc, co jednak nie znaczy ze auto bedzie przyspieszalo gorzej niz np przy 3000 RPM - czyli przed tym punktem. Wszystko zalezy od tego jak sie ten wykres uklada
    Cytat Napisał Siekier
    No tak tylko skad wiesz kiedy osiagasz maksymalna moc??? Wskaznika mocy na desce rozdzielczej nie ma....
    farmazony straszne wypisujesz

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Siekier
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 1,8TS
    Postów
    522

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Aby maksymalnie wykorzystać osiągi silnika jego obroty powinno się utrzymywać między obrotami maksymalnego momentu , a obrotami maksymalnej mocy. Czyli ciągnąc obroty do obrotów maksymalnej mocy (w przypadku 2,0TS do 6400), a redukować tak aby nie spadły poniżej obrotów maksymalnego momentu obrotowego (czyli 3500)
    Sila rzeczy tak musi byc skoro z iloczynu uzyskujemy moc, tyle ze nie wiem czy krecenie silnika pod 7k obr moze miec cokolwiek wspolnego ze slowem OPTYMALNE, skoro niewiele gprsze osiagi mozna uzyskac zmieniajac biegi w okolicach maks momentu np 4-4,5k obr.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał Siekier
    No tak tylko skad wiesz kiedy osiagasz maksymalna moc??? Wskaznika mocy na desce rozdzielczej nie ma....
    :shock: prosze Cie kolego-przestan pisac glupoty :roll:
    Jestes kierowca, wiec jakies wymagania wobec Ciebie jako kierowcy sa :wink: Powinienes wiedziec sam przy jakich mniej wiecej obrotach Twoje auto uzyskuje max moc i max moment obrotowy :wink: Pozatym to sie czuje :mrgreen:

    Cytat Napisał Siekier
    Sila rzeczy tak musi byc skoro z iloczynu uzyskujemy moc, tyle ze nie wiem czy krecenie silnika pod 7k obr moze miec cokolwiek wspolnego ze slowem OPTYMALNE, skoro niewiele gprsze osiagi mozna uzyskac zmieniajac biegi w okolicach maks momentu np 4-4,5k obr.
    ok...wedlug Ciebie krecimy pod te 4tys, bo wtedy mamy max moment obrotowy, ale jak zapniesz wyzszy bieg to obroty spadna w zaleznosci od przelozen, ale okolo 1500 napewno :wink: I co wtedy??Wtedy zostajemy na lodzie, bo mamy obroty rzedu 2500, a nasz silnik, zeby jechac potrzebuje te 3500 :wink:
    Prosze-przemysl to pierw, a dopiero napisz :wink:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  6. #16
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Dziwna dyskusja.Każdy kierowca wyczuwa swój samochód i wie kiedy zmieniać biegi w każdej sytuacji.Chyba że kolega ma alfę od nie dawna i jeszcze się nie zgrali.

  7. #17
    gardlo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Dziwna dyskusja.Każdy kierowca wyczuwa swój samochód i wie kiedy zmieniać biegi w każdej sytuacji.Chyba że kolega ma alfę od nie dawna i jeszcze się nie zgrali.
    Dziwne myślenie, forum służy wymianie opinii i doświadczeń. Przez lata można jeździć samochodem i popełniać błędy nawet o tym nie wiedząc. Myślę że nie każdy kierowca wie kiedy jest ten optymaly moment do zmiany biegów, więcej, jestem nawet pewien że takich jest mniejszość. Pomimo że wiem jak moja alfa ciągnie i znam jej możliwości chcę wiedzieć czy nie dałoby się czegoś poprawić w tym względzie i urwać kilka milisekund, być metr dalej od przeciwnika. W wielu przypadkach złapałem się na tym że zmieniłem bieg za wcześnie i traciłem moc, lub za późno i odcieło mi dopływ. Stąd pytanie o optymalny moment zmiany dla każdego z biegów w celu uzyskania jak największych przyspieszeń, bez uślizgów, utraty mocy etc. aby uzyskać silny ciąg, maksimum tego co można z tego modelu alfy wycisnąć.

  8. #18
    csscss
    Gość

    Domyślnie

    Ja poczatkowo musiałem się przyzwyczaić do zmiany biegu w odpowiednim momencie.
    We wszystkich wcześniej ujeżdzanych samochodach silnik przestawał wyrażnie w końcu ciagnac . tu ciagnie aż do odcięcia dopływu. nie zerkajac na obrotomierz łatwo do tego dopuścić.

  9. #19
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Czy na gazie też odcina paliwo? Bo u mnie poprostu ciągnie dokąd daje radę i nie zauważam jakiegoś raptownego spadku mocy. Na 2biegu dla przykładu prawie do 100km/godz. 100 nie przekracza bo poprost nie daje rady i trzeba zmienić bieg.

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Czy na gazie też odcina paliwo? Bo u mnie poprostu ciągnie dokąd daje radę i nie zauważam jakiegoś raptownego spadku mocy. Na 2biegu dla przykładu prawie do 100km/godz. 100 nie przekracza bo poprost nie daje rady i trzeba zmienić bieg.
    U mnie odcina. I, żeby było śmieszniej na gazie odcina dużo wcześniej - już trochę powyżej 6 krpm. Nie wiem, czy jest tak ustawiona odcinka w centralce LPG, czy po prostu zamontowane wtryski są zbyt mało wydajne. :|

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 86
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 22:39
  2. [159] Na jakich obrotach zmieniać biegi? HA! (1.9 8V i nie tylko)
    Utworzone przez lukasz1979 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 23:01
  3. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  4. Silnik boxer z Alfy centralnie - jak zmieniać biegi?
    Utworzone przez corek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 22:14
  5. [159] Toyota Yaris prawie zrobiła mnie na światłach - czas na chipa. Jak zmieniać biegi?
    Utworzone przez karmal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory