Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Tarcze

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar albin0101
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 1999
    Postów
    34

    Domyślnie Tarcze

    Witam tak jak w temacie mam pytanie odnosnie tarcz z tyłu .Mianowicie zrobił mi się rant na tarczy, obciera i piszczą hamulce. CO się bardziej opłaca toczenie czy wymiana na nowe.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    ja z tyłu zeszlifowałem "gumówką" ale rant nie był aż taki duży pozatym ty tył na przodzie nie robiłbym tego. Sam rant raczej nie jest powodem piszczenia , zobacz jak klocki wyglądają poza tym sam zacisk znaczy miejsce gdzie siedza klocki może się nazbierało syfu i klocki się nie cofają po zwolnienie pedału, potem się nagrzewają i zaczynają piszczeć

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak jest już rant to tarcze na 100% są poniżej dopuszczalnego wymiaru nominalnego - więc co chcesz toczyć?????
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Markowicz
    Gość

    Domyślnie

    Nowe tarcze, sprawdzenie zaciskow oraz klockow. Wiadomo finansowo sie bardziej oplaca toczyc ale po tym zabiegu roznie bywa z Tarczami (maga bic) zalezy rowniez od grubosci tarczy. Osobiscie jeste zwolennikiem wymiany na nowe - bezpieczenstwo na pierwszym miejscu.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Jak już rant tarczy ociera o metalową część klocka, to są klocki do wymiany bo nie wiele z nich zostało.. Ja jestem świeżo po tym zabiegu. Za klocki TRW dałem 130 zł ale można znaleźć taniej, a za tarcze dałem 150 zł za dwie. I wiem że mam spokój na dłużej Wymiana prosta, 2 godzinki tylko trzeba mieć przyrząd do cofania tłoczków.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak jest już rant to tarcze na 100% są poniżej dopuszczalnego wymiaru nominalnego - więc co chcesz toczyć?????
    coraz ciekawiej, handlujesz częściami czy jak??? Jak klocek nie styka się z całą powierzchnia tarczy to chyba normalne ,że powstaje "rant" a jak ma on grubość 1mm to na pewno tarcza jest poniżej dopuszczalnego wymiaru i trzeba kupować nową (a, że to często wina jest po stronie klocka , który bardzo zużyty obciera sprężynką o rant)???? widzę ,że jesteś zwolennikiem wybrania tej najkrótszej i najdroższej drogi
    Ostatnio edytowane przez LUKI83 ; 27-10-2011 o 17:48

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    A ja mam inne pytanie dotyczące przednich tarcz hamulcowych. Przeszukałem forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. A mianowicie czy mając teraz na przodzie tarcze niewentylowane mogę bez zmiany jarzma i zacisku wstawić tarcze wentylowane? Czy jednak są jakieś różnice w zacisku?

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    nie możesz
    są różnice

    wg mojej wiedzy ma się rozumieć








  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Tarcze niewentylowane mają 15mm grubości i 281mm średnicy, a tarcze wentylowane 22mm x 284mm wiec 7mm różnicy.. patrząc na zaciski są inne wiec będzie trzeba zmienić.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Toczenie tarcz to trochę relikt PRL'u kiedy to nie było dostępu do nowych części a i prędkości były inne. Pomijam tutaj kwestię bezpieczeństwa bo jasne jest, że nic dobrego z tego raczej nie wyjdzie gdy tarcza ma mniej materiału i może nawet pęknąć po nagrzaniu i nagłym schłodzeniu (wjazd w kałużę itp). Wiadomo, że tył nie ma zbytniego udziału w sile hamowania ale już za balans jest odpowiedzialny. Tarcze do tyłu to kwestia 120-170 zł plus klocki od 60zł w górę. Cudów na tył nie ma potrzeby zakładać ale co nowe to nowe. Za około 200 zł możesz mieć nowy zestaw na tył i spokój na długi czas.

Podobne wątki

  1. Tarcze do 2.5
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 15:35
  2. Tarcze na tył.
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 00:33
  3. [164] Tarcze Q4
    Utworzone przez Piotrek1987 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 19:58
  4. Tarcze
    Utworzone przez zenek2562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-07-2009, 20:19
  5. Tarcze AR 33
    Utworzone przez phantom71 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-08-2006, 15:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory