Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 49

Temat: Alfa 156 dziwnie chodza wskazÓwki i brak mocy...

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar Zoggon
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.9jtd 105KM
    Postów
    17

    Domyślnie

    tak się kontrolnie tylko spytam: jeśli wskazówka obrotomierza podnosi się "skokowo" tak jak napisałeś, to silnik też tak skokowo wchodzi na obroty czy wchodzi płynnie? Ślizgające się sprzęgło można o tyle łatwo wyczuć na 1 i 2 biegu, że silnik będzie wchodził na obroty tak jak powinien, ale auto nie będzie przyspieszało tak dynamicznie w pierwszych momentach po całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    silnik pracuje rowno...czasem sie podczas jazdy zadlawi i lekko na chwile przyspieszy ale generalnie jak jade i trzymam gaz i tylko troche wcisne sprzeglo to zaczyna wyc...Moze faktycznie sie slizga

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar Zoggon
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.9jtd 105KM
    Postów
    17

    Domyślnie

    ogólnie wciskanie sprzęgła podczas trzymania gazu doprowadza do bardzo szybkiej dewastacji tego pierwszego. Tak to raczej trudno cokolwiek zdiagnozować. Łożysko oporowe można próbować sprawdzić wciskając sprzęgło na postoju na biegu jałowym nasłuchując czy nie zaczyna charakterystycznie szumieć kiedy dociskane jest do docisku. Ślizganie sprzęgła najlepiej chyba sprawdzić dynamicznie przyspieszając na jedynce i dwójce. Pytałem o te wskazówki zegarów, bo wg mnie to może być może problem czysto elektroniki/elektryki -niestety nie znam się na tym zupełnie, ale może jak jeden z kolegów sugerował wcześniej, gdzieś dochodzi do jakiegoś spadku napięcia?
    Kiedyś miałem analogiczne przypadki dławienia się samochodu na moment podczas jazdy w Citroenie Picasso Pb+Lpg oraz Fordzie Sierra DOHC również z Lpg. Czyszczenie przepustnic, wymiany potencjometrów przepustnic w obu przypadkach nie pomagały. Komputer nie wykazywał żadnych błędów. Usterkę sondy lambda można wyczuć raczej w górnej partii obrotów. Nie wiem czy sonda może mieć wpływ na takie zachowanie auta kiedy jedziesz z prędkością obrotową np. 2000obr./min.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zoggon Zobacz post
    ogólnie wciskanie sprzęgła podczas trzymania gazu doprowadza do bardzo szybkiej dewastacji tego pierwszego. Tak to raczej trudno cokolwiek zdiagnozować. Łożysko oporowe można próbować sprawdzić wciskając sprzęgło na postoju na biegu jałowym nasłuchując czy nie zaczyna charakterystycznie szumieć kiedy dociskane jest do docisku. Ślizganie sprzęgła najlepiej chyba sprawdzić dynamicznie przyspieszając na jedynce i dwójce. Pytałem o te wskazówki zegarów, bo wg mnie to może być może problem czysto elektroniki/elektryki -niestety nie znam się na tym zupełnie, ale może jak jeden z kolegów sugerował wcześniej, gdzieś dochodzi do jakiegoś spadku napięcia?
    Kiedyś miałem analogiczne przypadki dławienia się samochodu na moment podczas jazdy w Citroenie Picasso Pb+Lpg oraz Fordzie Sierra DOHC również z Lpg. Czyszczenie przepustnic, wymiany potencjometrów przepustnic w obu przypadkach nie pomagały. Komputer nie wykazywał żadnych błędów. Usterkę sondy lambda można wyczuć raczej w górnej partii obrotów. Nie wiem czy sonda może mieć wpływ na takie zachowanie auta kiedy jedziesz z prędkością obrotową np. 2000obr./min.
    Ale generalnie sprzegla nie wykluczasz??

  5. #15
    Użytkownik Embrion Avatar Zoggon
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.9jtd 105KM
    Postów
    17

    Domyślnie

    Twój opis zrozumiałem tak, że Alfa przyspiesza płynnie (w sensie silnik wchodzi płynnie na obroty) ale wskazówki prędkościomierza i obrotomierza podnoszą się skokowo a nie płynnie. Jeśli tak, to raczej nie jest to wina sprzęgła. Nie wiem jakie musiałoby to być uszkodzenie, żeby sprzęgło ślizgało się "skokowo". Nawet jakby dziwnym trafem było mocno zaolejone to wyczułbyś intensywną spaleniznę oleju.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Alfa wlasnie nie przyspiesza bo jest zamulona przez to...ale silnik wyje jakby chcial a nie moze...

    ---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:06 ----------

    Jakies pomysly jeszcze??

  7. #17
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    radze podmienić tą przepływkę. Na kompie też mi nic nie pokazywąło. U mnie miałem to samo a żeby było śmiesznie to wymieniłem przepływke bo ze starą już nie dało się ruszyć no i nowa (używana) okazała się felerna. Pojechałem podmienić i normalnie nie te auto. Wskazówy też mi tak skakały i wył silnik i po wciśnieciu gazu spadały obroty o około 500-700

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał michualex Zobacz post
    radze podmienić tą przepływkę. Na kompie też mi nic nie pokazywąło. U mnie miałem to samo a żeby było śmiesznie to wymieniłem przepływke bo ze starą już nie dało się ruszyć no i nowa (używana) okazała się felerna. Pojechałem podmienić i normalnie nie te auto. Wskazówy też mi tak skakały i wył silnik i po wciśnieciu gazu spadały obroty o około 500-700
    U mnie to samo... i wina przeplywomierza?? Po wlozeniu jest odrazu roznica czy trzeba jakos adaptowac??

  9. #19
    michualex
    Gość

    Domyślnie

    ja mam 2.0 ts to jak zerwałem sprzęgło przy 3 tys to nie mogłem z miejsca ruszyć Dwójka i dalej kopie jak szalona. Jest takie kopyto teraz że głowa boli. Wcześniej to tak jak bym jechał 80 KM

    Powiedziano mi że adaptacji nie trzeba robić. I też nie robiłem i chodzi silniczek idealnie. zero falowania dławienia itd

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał michualex Zobacz post
    ja mam 2.0 ts to jak zerwałem sprzęgło przy 3 tys to nie mogłem z miejsca ruszyć Dwójka i dalej kopie jak szalona. Jest takie kopyto teraz że głowa boli. Wcześniej to tak jak bym jechał 80 KM

    Powiedziano mi że adaptacji nie trzeba robić. I też nie robiłem i chodzi silniczek idealnie. zero falowania dławienia itd
    Czyli reakcja byla odrazu?? Zauwazylem dzisiaj ze na zimnym silniku (odrazu po odpaleniu) na 2 biegu na pare sekund sie jakby naprawial i byla moc ale tylko na chwilke Chyba jednak sprawdze ten przeplywomierz bo na kompie parametry mial w normie ale .slyszalem ze najlepiej sie sprawdza podczas jazdy i do odciecia zaplonu wiec komp mogl oszukac

Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 1.9 JTS 160 KM Silnik dziwnie rzęźi brakuje mocy
    Utworzone przez michal123 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 18:20
  2. BRAK MOCY Alfa 156 2.4 20V
    Utworzone przez kriskros89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-06-2015, 22:46
  3. [159] alfa 159 1.9 8v brak mocy, nie kręci się.brak błędów
    Utworzone przez mateusz-07 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 09:01
  4. Alfa - brak mocy
    Utworzone przez kant w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 15:01
  5. Alfa 156 1.8 TS brak mocy
    Utworzone przez Roalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-03-2009, 14:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory