Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: P0235 Prośba o pomoc.

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serge Zobacz post
    Dzieki za podpowiedzi ,dziwi mnie troche jednak fakt ze auto użytkuje od poczatku roku i bylo dobrze 1 raz mialem taki komunikat w polowie roku pod gorke i z butem w podlodze ale pozniej bylo caly czas ok dopiero w ost miesiącu pojawia sie zawsze po przekroczeniu 4 tyś na 3 biegu i 3tyś na 4 biegu , dlaczego 1i 2 bieg mozna zamknac obrotomierz i nie wywala bledu? Jak czytam to kierownice zapiekaja sie od wolnej jazdy , u mnie auto dostaje buta caly czas wiec dlaczego sie zapiekly? Moze wymienic ten zawor overboosta na nowy moze nie ma tak duzej sily poruszania sztanga jak nowy ? A jak sprawdzic przeplywomierz ,czy jest dobry ? moze poda mi ktos jakie powinny byc parametry mierzone i oczekiwane . Chcialbym zrobic wszytko co sie ,bo na czyszczenie turbiny nie mam kasy ,sam sie za to nie zabiore raczej ,bo juz jej nie zloze haha
    Tu może masz lekarstwo na twój problem:
    http://allegro.pl/czyszczenie-turbiny-zaworow-silnika-diesla-egr-3-i1877797094.html

    a tu jest jak podobnego środka się używa:
    http://www.youtube.com/watch?v=pgbAorTjssw
    Za filtrem tym psikasz a przed turbem(tak żebyś sobie w filtr powietrza nie psiknął bo będzie do wymiany)

    A to z pewnością nie jest przepływomierz bo muliłby ci przez cały czas. A ty masz efekt dziury powyżej 2700 obr i w chwili zapala ci się marchewa. A właśnie najbardziej charakterystyczną rzeczą zapieczonej zmiennej geometrii jest właśnie mulenie(wywalanie marchewy) na 3 i wyższych biegach przy wyższych obrotach (w zależności od turbo koło 2500 obr)

    Aha zapieczoną zmienną geometrię musisz naprawić jak najszybciej bo później ci się zapiecze na amen i tylko rozbiórka jej pomoże. Teraz możesz naprawić to pośrednio poprzez środki do czyszczenia i próbę rozruszania łopatek prowadnicy. Do dzieła
    Ostatnio edytowane przez sumka33 ; 29-10-2011 o 09:16

  2. #22
    Serge
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje bardzo zakupie srodek i wypryskam ,rozumiem ze pryskam nim w rure za przeplywomierzem idaca do turbiny ? chyba musialbym zrobic to z kanalu poniewaz zeby do niej sie dostac od gory to musialbym wywalic akumulator ,jego podstawe a wtedy nie odpale Myslę ze dojdzie do mnie w przyszlym tygodniu to zaraz napisze o efektach pracy . Dziekuje Wszystkim za pomoc i pozdrawiam

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    a sprawdziłeś czy rzeczywiste geometria się przycina ?? Czy tak na pałę ją zamierzasz "czyścić" ??

  4. #24
    Serge
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj kumpel pożyczył mi na chwilke swoj zaworek overboosta podłaczyłem i dokładnie ta sama sytuacja sztanga chodzi tak samo jak na moim . Wiec chyba nie pozostaje juz nic innego jak te zapieczone kierownice .Chyba ze macie jeszcze jakies pomysły ? Zastanawiam sie tylko czy ten srodek z linka tez sie nadaje na takie bezposrednie wtrysniecie do turbo ,czy moze to jest tylko do czyszczenia jak ja sie porozkłada na stole, tzn obawiam sie zeby mi sie silnik nie rozkrecił jak mu wtrysne ten czar.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Ten środek nic ci nie pomoże, przecież kierownice spalin są po stronie gorącej, a ty ten środek będziesz psikał na stronę zimną.

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serge Zobacz post
    Dzisiaj kumpel pożyczył mi na chwilke swoj zaworek overboosta podłaczyłem i dokładnie ta sama sytuacja sztanga chodzi tak samo jak na moim . Wiec chyba nie pozostaje juz nic innego jak te zapieczone kierownice .Chyba ze macie jeszcze jakies pomysły ? Zastanawiam sie tylko czy ten srodek z linka tez sie nadaje na takie bezposrednie wtrysniecie do turbo ,czy moze to jest tylko do czyszczenia jak ja sie porozkłada na stole, tzn obawiam sie zeby mi sie silnik nie rozkrecił jak mu wtrysne ten czar.

    No właśnie też tak myślę a tu jest cały temat o zablokowanej zmiennej geometrii prowadnicy.Mi też się w te środki nie chce wierzyć ale ludzie mówią że coś to daje. Może jeszcze włóż rękę za zderzak złap za sztangę zmiennej geometrii (nie gruchę tylko bezpośrednio za tą łapkę) i spróbuj ją delikatnie rozruszać jak nie chcesz w grubszą robotę się pchać. Ale wydaję mi się że bez ściągnięcia turba i czyszczenia się nie obejdzie. Działaj i pisz co wyszło. Powodzenia...

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    płaskim śrubokrętem możesz zaprzeć się za sztange i na nią naciskać, aczkolwiek u mnie nie pomogło. Wyciąganie turbiny nie jest trudną czynnością, najgorsze jest odkręcenie wspomnianych trzech śrubek na torxa. Najlepiej by było zawieźć to do kogoś kto ma palnik i rozgrzać przed rozkręcaniem

  8. #28
    Serge
    Gość

    Domyślnie

    No i wypryskalem caly ten srodek wg instrukcji zamieszczonej na opakowaniu, nie polecam tego szajsu tak smierdzi i jest chyba jakis toksyczny ,spaliny tak smierdziały ze sie strulem i bylo mi niedobrze i zle sie czulem caly dzien. Efekt raczej zaden , pierwsze dokrecenie obrotow i blad, potem pokrecilem jeszcze pare razy silnik wysoko i nie wyskakiwal wiec bylem caly happy ,ale radosc byla chwilowa rano po nocnym postoju to samo. Wiec pozostaje jezdzic tak jak jest i sie pogodzic z tym . Naszczescie wywala go przy dosc wysokich obrotach wiec da sie jezdzic .Chyba jedynym sposobem naprawy jest rozebranie turbiny i wyczyszcznie a za to narazie sie nie zabieram. Mam pytanie czy to bedzie postepowalo tzn czy blad bedzie wywalal przy coraz nizszych obrotach czy bedzie tak samo jak jest ,do czasu wyczyszczenia? Dziekuje wszytkim za zangazowanie i pomoc .

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serge Zobacz post
    Mam pytanie czy to bedzie postepowalo tzn czy blad bedzie wywalal przy coraz nizszych obrotach czy bedzie tak samo jak jest ,do czasu wyczyszczenia?
    Trudno powiedzieć bo nie wiadomo w którym miejscu w turbo ci się nagar zebrał i gdzie się przycina. Może to być zaraz na prowadnicach albo ten ring się przycina. U mnie rozruszanie pomogło i przeładowanie znikło. Trzymam się jeszcze teraz tylko jednej zasady: że po rozgrzaniu silnika jeżdżę na dużej części zakresu obrotów żeby zmienna geometria pracowała (ok 3000 obr/min zmiana biegu). Wiadomo że to mniej ekonomiczne ale już od roku nie miałem przeładowania.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Kolego, tak jak pisał wcześniej Maciek-156, masz mechaniczny problem z turbosprężarką, a nie czujnikami, zaworkami itd. Problem jest taki, że turbo źle dmucha, przez co ciśnienie doładowania mierzone przez czujniki jest nieodpowiednie podczas wkręcania silnika na obroty i ECU wywala błąd, który odcina Ci moc, ale dzięki temu, że odcina moc, nie uszkadzasz znacznie silnika i osprzętu. Dlaczego znacznie? Ponieważ często zacinającej zmiennej geometrii turbiny towarzyszy mały/sporadyczny wyciek oleju z turbiny do InterCoolera (widoczna czarna maź na rurze Turbo-IC), a dzieje się tak, ponieważ wirnik turbosprężarki ma malutkie luzy. Reasumując: do wyczyszczenia jest zmienna geometria turbosprężarki oraz być może stan wirnika, jego łopatek i uszczelnienia - najlepiej turbo wyjąć i dać do fachowca, który wie jak się takim problemem zająć.

    Pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez Ludvigus ; 07-11-2011 o 11:11

Podobne wątki

  1. [166] Prośba o pomoc
    Utworzone przez havai w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-09-2014, 22:21
  2. prośba o pomoc.
    Utworzone przez Qlimax125 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 21:51
  3. Prośba o pomoc
    Utworzone przez goofy2 w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-09-2008, 10:44
  4. prośba o pomoc
    Utworzone przez andrewn3 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-11-2007, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory