Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: akumulator do 1.9 JTD 8v

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar SzlendaX
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    156 Sport Wagon 1.9 JTD + Chip Madeno Citroen C5 X7 Tourer 2.0 16v
    Postów
    305

    Domyślnie

    u mnie siedzi centra futura 77Ah , 760 A. ledwo ja wsadzilem i nie wiem czy ten 85 Ah sie tobie zmiesci

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Producent zaleca tak i tak i tego mniej więcej trzeba się trzymać, kombinowaniem typu większe to lepsze czy mam to to wsadzę to prędzej czy później sobie problemów idzie tylko narobić
    Ostatnio edytowane przez palchon ; 28-10-2011 o 20:31
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    jakich problemów? prąd będzie wypływał wydechem ? Moim zdaniem pojemność aku ma się nijak do płynu chłodzącego, działają na całkowicie innych zasadach więc nie porównywałbym.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    problemy będą takie że przyjdzie trochę większa ilość odbiorników i alternator nie będzie w stanie go doładować i mogą być problemy z rozruchem.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuris Zobacz post
    problemy będą takie że przyjdzie trochę większa ilość odbiorników i alternator nie będzie w stanie go doładować i mogą być problemy z rozruchem.
    Czekaj czekaj, 85ah(amperogodziny) to pojemność, czyli na ile czasu tej energii starczy, przy zbyt małej pojemności Aku w skrajnie nie korzystnych warunkach może zabraknąć tej energii do uruchomienia silnika. Gdy są dobre warunki (ciepło) a silnik zapala dosłownie od „dotknięcia” to nawet 50ah go uruchomi, ale wiadomo warunki są różne i akumulator musi zapewnić odpowiednią pracę nawet w skrajnych (-25) warunkach stąd montuje się je z odpowiednim zapasem (pojemności) A to, że gdy jest pojemniejszy niż przewiduje to producent będzie nie doładowany to są wymysły różnych domorosłych fachowców, do uruchomienia silnika czy użyjemy małego czy dużego akumulatora zużyjemy tyle samo energii !. A nawet można powiedzieć, że z tego większego zużyjemy nawet mniej energii, z tego względu że jego prąd rozruchowy jest większy i energiczniej będzie kręcił rozrusznikiem, co przyspieszy zapalenie silnika. Przyjmując nawet, że zużyje tyle samo energii do uruchomienia silnika to w tym małym aku zostanie nie wielki zapas a w tym dużym zapas będzie znacznie większy, a przecież silnik czasem uruchamia się opornie i trzeba dłużej pokręcić. Z obu aku zuzyjemy tyle samo energii, alternator doładuje je w tym samym czasie, dodatkowo zyskujemy komfort psychiczny bo przecież mamy ten zapas.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    ja to mówię na swoim przykładzie nówka aku około 2 tygodnie robienie bardzo małych tras rzędu 2 km dziennie i aku mi padło a mam 70AH. Ale trzeba się liczyć z tym że w aucie jest masa odbiorników które sporo pobierają prądu a alternator na tylko 100A.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    jakich problemów? prąd będzie wypływał wydechem ? Moim zdaniem pojemność aku ma się nijak do płynu chłodzącego, działają na całkowicie innych zasadach więc nie porównywałbym.
    to ma tyle do siebie że są zalecenia producenta i są one nie po to bo producent ma swoje widzi mi się, ale po to by stosować elementy najodpowiedniejsze
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał palchon Zobacz post
    to ma tyle do siebie że są zalecenia producenta i są one nie po to bo producent ma swoje widzi mi się, ale po to by stosować elementy najodpowiedniejsze
    Tylko że jeśli chodzi o baterie to producent podaje jaka wystarczy a nie jaka być musi. Czytałem na kilku forach że producenci zazwyczaj montują słabsze, nie mam takiej pewności że tak jest.
    Tak auto ma sporo odbiorników, ale ja odpowiednio przestrzegam tego systemu, nie włączam odrazu radia, ogrzewanie też dopiero jak temp przekroczy 50s.C a przede wszystkim to żadko jeżdżę po 2km
    Ostatnio edytowane przez Ceasar07 ; 29-10-2011 o 16:05

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    Tak auto ma sporo odbiorników, ale ja odpowiednio przestrzegam tego systemu, nie włączam odrazu radia, ogrzewanie też dopiero jak temp przekroczy 50s.C a przede wszystkim to żadko jeżdżę po 2km
    A to nie masz klimatronika ,przecież on i tak wcześniej nie włączy ogrzewania dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury.
    Moja Bella

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    Bajki o niedoładowaniu to w czasach malucha w którym prądnica miała pewnie ze 200W ... zrób sobie bilans mocy w aucie i sam zobaczysz ... też robiłem czaami odcinki po 2 - 3 km i jakoś nigdy nie miałem problemów z odpalaniem.
    Pozdrawiam - Brt

Podobne wątki

  1. Akumulator
    Utworzone przez groda w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 13:02
  2. [Giulietta] Akumulator:(
    Utworzone przez kaponee w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 20:15
  3. Akumulator
    Utworzone przez tuzi5 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 15:55
  4. akumulator-alarm-akumulator...
    Utworzone przez luj666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 13:28
  5. [164] Akumulator
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-06-2011, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory